“המאבק סביב המשך דרכו של וילי רוטנשטיינר בנבחרות ישראל הפך כבר מזמן למאבק פוליטי, מלא אגו, ולא רק למאבק מקצועי. הוא כולל התנגחויות בין חברי הנהלה, כשכל צד מנסה להראות כמה הוא חזק ומשפיע. במקום להתרכז בעיקר – איך מקצצים, חלק מחברי ההנהלה עסוקים בהורדת ידיים”. את הדברים החמורים האלה השמיע הלילה אחד מחברי הנהלת ההתאחדות לכדורגל. אותו חבר הנהלה טוען, כי לתחושתו המאבק סביב עתידו של האוסטרי הפך לכלי ניגוח של חברי הנהלה נגד יו”ר ההתאחדות, אורן חסון.

באשר למשא ומתן עצמו, חלק מחברי הנהלת ההתאחדות סיפרו כי רוטנשטיינר, שהסכים תחילה לקיצוץ של כ-30 אחוז בחוזה, כלומר כמיליון שקל ברוטו לשנה, חזר בו. לטענתם, כרגע האוסטרי מוכן לוותר על 15 אחוז בלבד, סכום שאינו עולה בקנה אחד עם התוכניות של ההתאחדות לגבי הקיצוץ הרוחבי שנובע מהמשבר. “30 אחוז? שיאתגר אותנו עם המספר הזה”, אמר גורם בהתאחדות. “הוא התחיל במספרים גבוהים יותר, אבל מאוחר יותר טען שהוא לא מתכוון לקצץ”. האוסטרי, כך מתברר, אמר באחת הישיבות כי ההתאחדות לא נפגעה עד כה ממשבר הקורונה. בהתאחדות ניסו להסביר לו כי ההשפעה איננה מיידית, אלא תשפיע על מאזן העונה הבאה. כרגע, הצדדים מנסים להגיע להבנות לגבי קיצוץ מסוים, להוציא הודעה על הישארותו הכוללת שבחים על המאמץ של שני הצדדים, אך הדבר עדיין לא קרה.

באשר לעתידו של אנדי הרצוג – נראה כי המאמן קושר את עתידו בהמשך דרכו של חברו. ההערכה היא שאם רוטנשטיינר ימשיך בתפקידו, הרצוג ירצה להישאר. כפי שפרסמנו בעבר, מספר חברי הנהלה פועלים מאחורי הקלעים כדי להדיח את המאמן וממליצים למנות מאמן ישראלי כמו יוסי אבוקסיס, רוני לוי או ניר קלינגר, יחד עם מנהל מקצועי דוגמת משה סיני, למקרה שרוטנשטיינר לא יישאר. הבעיה של הרצוג היא שעד כה אחד הטיעונים המרכזיים בנוגע לעתידו היה שמשחק הפלייאוף מול סקוטלנד ייערך לפני משחקי ליגת האומות. כעת, לאחר שהתברר שמשחקי ליגת האומות (ספטמבר) ייערכו לפני משחק הפלייאוף (אוקטובר) וישמשו גם כהכנה למשחק הגורלי, חלק מחברי ההנהלה שינו את דעתם וטוענים כי יש הצדקה גדולה יותר למינוי ישראלי.

ומה יקרה אם לא יקצץ? להתאחדות, שמשלמת עלות חוזה בגובה שבעה מיליון שקל לשנתיים הבאות בחוזה שלו, לא תהיה ברירה. היא תיאלץ להשאירו בכל מקרה, אך הבלאגן בתוך הנהלת ההתאחדות רק יחריף. “אף אחד לא ידע שתהיה תקופת קורונה ולכן לקחנו על עצמנו מספרים שלא בטוח שיכולנו לעמוד בהם”, סיכם גורם בהתאחדות. “מצד שני, למרות הויכוח, מבחינה מקצועית – לא תשמע מילה אחת רעה על וילי”.