קבוצתו של דיוויד בלאט, אולימפיאקוס, הודיעה הערב (חמישי) כי היא לא תתייצב ביום ראשון הקרוב לקלאסיקו היווני בו היא אמורה לארח את פנאתינייקוס. בשלב הזה הודיעה הקבוצה כי הפסיקה מכירת הכרטיסים למשחק. ההחלטה התקבלה מיד לאחר שהליגה היוונית הודיעה באופן רשמי מי יהיו השופטים היוונים שינהלו את קרב הליגה הטעון בין הקבוצות. 
קבוצתו של בלאט שביקשה למנות שופטים זרים למשחק, הגיבה בזעם ובצורה תקיפה הודיעה שלא תופיע להתמודדות. אם אכן כך יהיה, היא צפויה לספוג הפסד טכני. אולימפיאקוס כבר הודיע לפני כמה ימים על מו"מ שהיא מנהלת עם הליגה האדריאטית לגבי שיתוף פעולה עתידי, במידה שתחליט להיפרד מהליגה היוונית.
ראשיתו של הסכסוך בין היריבות המושבעות החל במשחק חצי גמר הגביע, לפני כחודש. אז, לא שבה אולימפיאקוס אל הפרקט במחצית השנייה של המשחק, בטענה שהשיפוט היה מוטה באופן ברור לטובתה של היריבה. אנשי היריבה מיהרו להגיב: "אם אולימפיאקוס לא תופיע לדרבי, לא אבכה על זה", אמר נשיא פנאתינייקוס מאנוס פאפאדופולוס. עוד אמרו בקבוצה הירוקה:   "קבוצות לא יכולות לשלוט ולקבוע מי יהיו השופטים. אנחנו לא מסכימים לזה. שופט יכול להיות טוב לקבוצה אחת ורע לאחרת, אבל יש חוקים וצריך לפעול על פיהם".