רואה 6:6: הפתיחה העוצמתית של בית"ר ירושלים לעונה

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים | עדי אבישי

מאזן מושלם בשני מחזורים לראשונה מזה 6 שנים, נתון שלא השווה כבר 24 שנה וטעם של עוד בבירה. וגם: הפועל חיפה וסכנין מרשימות ואיזה ציון דרך לא מחמיא סיימה מכבי חיפה. מספרי המחזור של עמיקם

(גודל טקסט)

1. כבר שש שנים שבית"ר ירושלים לא פותחת עונה עם שש נקודות מלאות משני משחקים, וזה סביר, אבל שימו לב: כבר 24 שנים שבית"ר ירושלים לא פתחה עונה עם שבעה שערי זכות.

הפעם האחרונה שבית"ר הבקיעה כמות כזו של שערים הייתה במחזור השני של עונת 1993/4. אז היו לבית"ר רק שלוש נקודות, אבל שבעה שערי זכות, לאחר שהפסידה בבית 3:2 למכבי חיפה וניצחה בחוץ 1:5 את מכבי נתניה.

2. זה המחזור ה-200 בהיסטוריה שאותו מסיימת בית"ר ירושלים כמוליכת הטבלה. חסרים לה שישה מחזורים בראש הטבלה כדי להגיע להפועל תל אביב, שנמצאת במקום השלישי בכל הזמנים.

אבל מתי הייתה הפועל חיפה עם שש נקודות משני המשחקים הראשונים של העונה? אפשר לספור שבע שנים, אבל אז לא רק שהיו לה שש נקודות, היא אפילו הובילה את הטבלה.

3. זמן רב יותר עבר מאז שהפועל חיפה הייתה עם שש נקודות מאשר שהפועל ב"ש פתחה את שני מחזורי הפתיחה עם נקודה ומטה. בפעם האחרונה שזה קרה לה, בעונת 2011/12, היו לה אחרי שני מחזורים אפס נקודות. אותה עונה הייתה גם האחרונה שבה חטפה ארבעה שערים בשני מחזורי הפתיחה. איך זה נגמר? בהינצלות מירידה במחזור האחרון.

עדן בן בסט. אחראי על פתיחת העונה הנדרת של האדומים (ערן לוף)
עדן בן בסט. אחראי על פתיחת העונה הנדרת של האדומים (ערן לוף)

4. ומתי הייתה בני סכנין עם שש משש? מעולם לא, ממש כך. לפחות לא בליגה מקצוענית, אליה הגיעה לראשונה ב-1997.

5. בצד השני של הטבלה, מתי אשדוד הייתה לאחרונה עם אפס נקודות לאחר שני מחזורים? ובכן, זה קרה לה רק לפני שנה, ב-2011/12, וב-2000/1. מה משותף לכל שלוש העונות האלה? אשדוד לא ירדה בהן ליגה.

6. מכבי חיפה סגרה את בצורת השערים שלה על 650 דקות ללא כיבוש עד שהגיע ביום ראשון ניקיטה רוקאביציה. זה ממקם אותה במקום ה-12 בכל הזמנים ברצף אי כיבוש, וכמובן מהווה שיא מועדון. בעונה שעברה הגיעה הפועל כפ"ס ל-676 דקות ללא כיבוש. ראשונה הפועל מחנה יהודה, שלא כבשה 1,070 דקות ברציפות בעונת 1967/8.

שחקני מכבי חיפה חוגגים את סיום בצורת השערים (ערן לוף)
שחקני מכבי חיפה חוגגים את סיום בצורת השערים (ערן לוף)

7. אגב, בעשרת משחקי החוץ האחרונים שלה נגד מכבי חיפה הצליחה הפועל באר שבע לנצח פעם אחת (בפלייאוף בעונה שעברה), לצאת פעמיים בתיקו ולהפסיד שבעה משחקים. כלומר, בכל השנים שבאר שבע היא קבוצת צמרת, צברה מולה מכבי חיפה במשחקי הבית 77 אחוזי הצלחה.

8. במוצאי שבת תשחק נבחרת ישראל מול מקדוניה, ומה שמעניין הוא שמאז ה-29 במארס 2011 לא ניצחה ישראל בבית נבחרת מדרג נחות ממנה, למעט הנבחרות מהדרג הנמוך ביותר, כמו ליכטנשטיין, אנדורה או לוקסמבורג. אז ניצחה ישראל באצטדיון בלומפילד 0:1 את גיאורגיה משער של טל בן חיים.
מקדוניה, אגב, לא ניצחה משחק חוץ מול נבחרת בדרג שלה ומעלה מאז ה-16 באוגוסט 2006, גם אז בבית הישראלי במוקדמות יורו 2008. אז ניצחה מקדוניה באסטוניה, ולמעט ניצחון על אנדורה ב-2010 ועל ליכטנשטיין השנה, היא גם לא ניצחה נחותות ממנה. בעצם, מאז הניצחון באסטוניה קיימה מקדוניה 27 משחקים והפסידה 21 מהם.

9. מי שבונה על ניצחון באיטליה, שישים לב לנתון הבא: עזבו את זה שאיטליה לא הפסידה שום משחק במוקדמות מפעל רשמי כלשהו מאז ההפסד לצרפת ב-6 בספטמבר 2006 (לפני 11 שנה) – היא גם לא הפסידה משחק רשמי בבית מאז ה-8 בספטמבר 1999! אז היא הוליכה 0:2 על דנמרק והפסידה 3:2 משער ניצחון של ג'ון-דאהל תומאסון. המשותף לשני ההפסדים האלה, הוא ששניהם התקיימו בחודש ספטמבר, אותו חודש בדיוק שבו תגיע ישראל לרג'ו אמיליה. רבותיי, ההיסטוריה חוזרת?

שחקני נבחרת ישראל בפוזה מוכרת (אודי ציטיאט) שחקני נבחרת ישראל בפוזה מוכרת (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי