אין גדולה כמו בית"ר: סיכום המפגשים בין קבוצות הצמרת

בית"ר ירושלים חוגגת, ג'ון אוגו מאוכזב
בית"ר ירושלים חוגגת, ג'ון אוגו מאוכזב | דני מרון

אחרי שכל חמש מוליכות הליגה התמודדו אחת נגד השנייה, רון עמיקם בחן את המספרים ומצא שהירושלמים צריכים לקוות שהפלייאוף העליון יגיע במהרה, מכבי תל אביב לעומת זאת בבעיה. המספרים והנתונים למחזור הבא

(גודל טקסט)

1. עוד שני משחקים נותרו לסיום הסיבוב הראשון, אבל חמש הראשונות השלימו במחזור האחרון סיבוב ראשון ביניהן, כשהפער בין הראשונה לרביעית עומד על שלוש נקודות ובין הראשונה לחמישית על חמש נקודות בלבד. מכיוון שהפלייאוף העליון יכול להכריע, בואו נבדוק מה קרה.

2. הקבוצה המצטיינת בין חמש הראשונות היא בית"ר ירושלים, שצברה שמונה נקודות מהמשחקים בתוך המסגרת הזו וכבשה גם 12 שערים, ממוצע של שלושה שערים למשחק מול הגדולות! היא צברה 66 אחוז מולן ו-62 אחוז מול שאר הקבוצות הקטנות, מה שאומר שבית"ר יכולה רק להרוויח מהפלייאוף.

3. מי שצריכה להיות מודאגת מהפלייאוף היא דווקא מוליכת הטבלה, הפועל חיפה, שהיא האחרונה בבית חמש הגדולות לאחר שצברה רק שלוש נקודות ולא ניצחה אף אחת מארבע הדולקות אחריה. לעונת זאת, יש לה 100 אחוז הצלחה מול שאר העולם.


100 אחוז הצלחה מול שאר העולם, לא מול הגדולות. הפועל חיפה (ערן לוף)

4. הפועל באר שבע צריכה להיות מעודדת יותר, כיוון שהיא לא הפסידה לאף אחת מהקבוצות הללו, הגם שלא ממש ניצחה – רק את מכבי ת"א – אבל היא גם ספגה יחסית מעט שערים מול אותן קבוצות, חמישה, שניים מהם בלתי אפשריים לעצירה, שלשום.

5. מכבי ת"א לא רק שנמצאת בתוך הגרופ הזה במקום הרביעי והלפני אחרון, זה גם תואם את המיקום שלה בטבלה הכללית. מכבי ת"א לא הייתה במקום רביעי בשלב כזה של העונה מאז עונת 2010/11, אבל היא לא ספגה 14 שערים בפרק זמן כזה מאז עונת 2007/8!


טיבי וייני. עשור שהגנת מכבי תל אביב לא נראתה ככה (דני מרון)

6. בית"ר ירושלים השלימה השבוע משחק ליגה 17 ברציפות, כולל בסוף העונה שעברה, בו היא כבשה. זה הרצף השלישי שלה בטיבו בהיסטוריה שלה בליגת העל. בעונת 1993/4 היא השלימה 18 משחקים רצופים בהם כבשה והיא מרוחקת חמישה משחקים בלבד משיא המועדון שעומד על 22 משחקים רצופים בהם כבשה, החל בעונת 1984/5 ועד לעונת 1985/6.

7. אפרופו רצף, שימו לב לזה של מכבי חיפה. היא ללא ניצחון חוץ מאז פתיחת העונה ואירוע כזה, במחזור 11, התרחש אצלה לאחרונה לפני 34 שנים. כן, עשיתם חשבון נכון. בעונת 1983/4 לא ניצחה מכבי חיפה בחוץ עד למחזור ה-13, ובכל זאת זכתה באליפות היסטורית.


גם את משחק החוץ בנתניה הם לא הצליחו לנצח. שחקני מכבי חיפה (דני מרון)

8. מתי הייתה לאחרונה מ.ס.אשדוד במקום האחרון במחזור ה-11 של הליגה? בעונת 2002/3, לפני 15 שנה. איך זה נגמר? אשדוד סיימה את העונה 17 נקודות מהקו האדום, אבל מלמעלה.

9. אלירן עטר רחוק שער אחד בלבד מכניסה ל-30 הכובשים הכי גדולים בהיסטוריה. השער שלו ביום ראשון העביר אותו על פני אסי טובי ברשימת הכובשים הגדולים בהיסטוריה. בן שהר יציין במשחקו הקרוב 100 הופעות בליגת העל.


הופעתו המאה בליגת העל צפויה בתחילת השבוע (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי