בסוף השבוע האחרון נערך באילת פסטיבל "ישרוטל פאזה-מורגנה 2016". לאורך שלושה ערבים, הפסטיבל המוזיקלי המושקע כלל שלוש הופעות לייב בפארק תמנע. בערב הראשון הופיעה להקת משינה עם יהודית רביץ, בשני התקיים מופע שבעה פסנתרי כנף בניצוחו של גיל שוחטובליווי עם מתי כספי, קרולינה, קרן פלס ושלמה גרוניך. את הפסטיבל חתמה הופעה של שלמה ארצי.

בשבת בבוקר אירח ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל, את הבראנץ' המסורתי של הפסטיבל במלון 'אגמים'. דוכני גורמה מעוצבים, שבהם הוגשו תקרובות מעשה ידיהם של השף יוסי שטרית ושף מלון יערות הכרמל אמיר כלפון, נפרשו סביב הבריכה לצד ברים של מיצים טריים ואלכוהול. גיל שוחט ניגן לאורחים הרבים את יצירותיו של שופן על פסנתר שהוצב על שפת הבריכה. נהנו משלושה ימים של מוזיקה וכיף באילת: חנה מוניץ - מנכ"לית האופרה הישראלית, מדי ואיזי שרצקי, הדר ויוסי ויליגר, מפיק הפסטיבל שוקי וייס, וירטואוז הפסנתר לאוניד פטשקה, ד"ר עמוס בר ועוד רבים נוספים.

חנה מוניץ ושוקי וייס (צילום: יניב כהן)
חנה מוניץ ושוקי וייס (צילום: יניב כהן)

 
רקנאטי ושטרית משלבים כוחות
ליאון רקנאטי, סגן יו"ר האגודה למלחמה בסרטן ומירי זיו שהיא מנכ"לית האגודה, אירחו במוצאי שבת ערב התרמה במרכז יצחק רבין בתל אביב. האירוע כלל הופעה של האמן והיוצר יוני רכטר וארוחת ערב של השף ברק יחזקאלי. ההכנסות מערב זה יוקדשו לקידום חקר הסרטן, וכן לשיפור איכות חייהם ורווחתם של החולים ובני משפחותיהם. התייצבו לתרום ולתמוך במטרה הנעלה: רותי שטרית - חברת חבר הנאמנים של האגודה ובעלה מאיר שטרית, מיכל ורוני בנדר, דליה רבין, יוכי שאטן ואבי פילוסוף.

מירי זיו וליאון רקנאטי (צילום: אביב חופי)
מירי זיו וליאון רקנאטי (צילום: אביב חופי)
דליה רבין ורותי שטרית
דליה רבין ורותי שטרית

יוכי שאטן ואבי פילוסוף
יוכי שאטן ואבי פילוסוף


ברבר-צדיק בסיטי הול

סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי, אירחה ביום חמישי כ-1,000 מלקוחות הבנק לכבוד השנה החדשה. הלקוחות הוזמנו לצפות  במחזמר "בילי אליוט" שעשה עלייה מלונדון, בכיכובם של ארנון הרינג, אבי קושניר, דפנה דקל ואושרי כהן. ההצגה התקיימה ב'סיטי הול' שבגלילות, כך בעלי המתחם משה אדרי הגיע גם הוא לוודא שכולם מרוצים.

משה אדרי, אבי קושניר וסמדר ברבר צדיק (צילום: תמר מצפי)
משה אדרי, אבי קושניר וסמדר ברבר צדיק (צילום: תמר מצפי)
פיליפ ליכטנשטיין, גיא אדרי ואלחנן שור (צילום: אבשלום ששוני)
פיליפ ליכטנשטיין, גיא אדרי ואלחנן שור (צילום: אבשלום ששוני)


לוגמים בסטייל
אירוע ראש השנה של יקב 'היוצר' נערך בחמישי בערב במוזיאון פרסלר שבתל אביב. במסגרת הערב הושקה סדרת יינות חדשה והוצגה תערוכת האיורים "ארון הבגדים הגברי", כחלק מקידום אומנות ויצירה שחרט היקב על דגלו. נפגשו בסטייל: מנכ"ל היקב גיא אדרי, אשר סיפר על התרחבות פעולות השיווק של היקב לשוק הסיני, אלחנן שור מבעלי יקב היוצר, מוטי שור מבעלי היקב, פיליפ ליכטינשטיין שהוא יינן היקב, אפי אליסי אוצר התערוכה, והמעצבים - ליאת זרמון, יוסי קצב, ירון מינקובסקי, דורון אשכנזי ועוד בכירים מעולם האופנה הישראלי.

ייה חוגג ומצדיע
ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) ו'יחד למען החייל' הפיקו זו השנה השנייה יום הצדעה מיוחד המיועד לכל החיילים הבודדים בצה"ל. ביום ההצדעה לחיילים הבודדים שנערך ביום חמישי, חגגו 5,500 חיילים וחיילות בודדים שהגיעו מ-80 מדינות ברחבי העולם. בינם, גם חמישה חיילים שחגגו יום הולדת ביום ההצדעה לחייל הבודד וזכו למעמד VIP כשהתקבלו באהבה רבה על ידי יו"ר 'יחד למען החייל׳ אלוף (מיל') יורם יאיר - ייה,  נציג ארגון FIDF בישראל, אל"מ (מיל') עטר דגן; מפקד מופת, אל"מ סמי הולצקן ודידי הררי שהגיע לשדר מהשטח, וקיבלו עוגה ייחודית שעוצבה במיוחד עבורם.

יורם (ייה) יאיר (צילום: צלמים בקליק)
יורם (ייה) יאיר (צילום: צלמים בקליק)

שטרן בפגישת הכנה

בסוף השבוע האחרון שהה מנכ"ל התזמורת הסימפונית ירושלים יאיר שטרן בגיאורגיה. שטרן נפגש עם שר התרבות של גיאורגיה, מיכאיל גיאורגאדזה, לקראת הגעתן של התזמורת הסימפונית של טביליסי והמקהלה הלאומית של גיאורגיה לישראל בחודש דצמבר. בקונצרט המשותף עם הסימפונית ירושלים, יבצעו הסימפונית טביליסי והמקהלה את הרקויאם של מוצרט. 

יאיר שטרן ומיכאיל גיוארגאדזה (קרדיט: דסי חיה שטרן)
יאיר שטרן ומיכאיל גיוארגאדזה (קרדיט: דסי חיה שטרן)