למעלה מ-30,000 השתתפו ביום שישי האחרון במרתון 'ווינר ירושלים' שנערך זו השנה השביעית. המרתון היה לאירוע הבינלאומי הראשון שבמהלכו צוינה שנת היובל לאיחוד העיר. בין היתר, התקיימה ריצה משותפת של גיבורי מלחמת ששת הימים, יחד עם חיילים צעירים המשרתים באותם גדודים של הלוחמים משחררי ירושלים. רמי לוי לבוש בחולצת המרתון הרשמית, עצר לתמונה עם אמנון מרחב, מנכ"ל עיריית ירושלים על מדשאות גן סאקר בירושלים.

המצטיינים של רפפורט

פרסי קרן רפפורט למצוינות הוענקו ברביעי בטקס שנערך במוזיאון תל אביב לאמנויות. הטקס נפתח בקוקטייל חגיגי , אשר מיד לאחריו החלה הענקת הפרסים לפי קטגוריות. פרסי רפפורט למצוינות במחקר הביו-רפואי הוענקו לחוקרת הבכירה בתחום - פרופ' מיכל שוורץ, ולחוקר הצעיר ד"ר גד אשר - שניהם ממכון ויצמן למדע. השנה החליטה הקרן בשיתוף עם מכון רפפורט למחקר במדעי הרפואה, להרחיב את מסגרת הפרסים הקיימת, ופרס מיוחד הוענק לארבעה חוקרים מצטיינים הנמצאים במסלול ישיר לדוקטורט: גל לוי ועידו שגיא מהאוניברסיטה העברית, מעין לוי ממכון ויצמן למדע, ולראשונה לנציגה מאוניברסיטת תל אביב - שרון פליישר.



בנוסף למחקר הביו רפואי הוענקו פרסי רפפורט לאמנות (בשיתוף עם מוזיאון תל אביב לאמנות) לאמן ישראלי בכיר - יצחק גולומבק, ולאמן ישראלי צעיר – גיל יפמן. פרס רפפורט ל'עשייה נשית פורצת דרך ומחוללת שינוי בחברה הישראלית' הוענק לעו"ד אירית רוזנבלום על עשייה רבת שנים, ולרות קוליאן על עשייה בראשית הדרך. יהודית יובל-רקנאטי קיבלה את אות 'אישה מעוררת השראה'. 

באירוע השתתפו: ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי, רות רפפורט ובנותיה עירית רפפורט וד"ר ורד דרנגר, פרופ' מיכאל סלע - לשעבר נשיא מכון ויצמן, פרופ' אהרון צ'חנובר - חתן פרס נובל לכימיה, פרופ' רפי ביאר - מנכ"ל בית החולים רמב"ם, פרופ' רבקה כרמי, עדי ודורון סבג, חיים וורדה סאמט, איזי בורוביץ', וסוזן לנדאו.

מיכל שוורץ, ורד דרנגר, רות רפפורט, מיכאל סלע וגד אשר (צילום: תומר פלוטין)
מיכל שוורץ, ורד דרנגר, רות רפפורט, מיכאל סלע וגד אשר (צילום: תומר פלוטין)

הסנדק של פרס

במרכז פרס לשלום ולחדשנות, ביפו, נערך בחמישי אירוע הקרנת הסרט הדוקומנטרי החדש: "דוד בן גוריון, אפילוג". יו"ר המרכז חמי פרס סיפר כי מבחינתו הערב הוא סגירת מעגל לאומית ואישית, שכן בן גוריון היה הסנדק שלו. השתתפו והתרגשו: יוצרי הסרט - יריב מוזר ויעל פרלוב, אודי בן אליעזר - נינו של דוד בן גוריון, מיקי שטראוס, דרורית ורטהיים, מנכ"ל בית החולים איכילוב - פרופ' רוני גמזו, דני גילרמן, ליאורה עופר, אפרת דובדבני, יונה ברטל ורוני בראון.

חמי פרס (צילום: מרכז פרס לשלום)
חמי פרס (צילום: מרכז פרס לשלום)


תעודת הרמטכ"לים

בסינמטק תל אביב נערכה בשישי בצהריים הקרנת הבכורה של הסדרה הדוקומנטרית "הרמטכ"לים" מבית מחלקת התעודה בערוץ הראשון. הסדרה החדשה, שתעלה לשידור הערב (ראשון), שבועות בודדים לפני שרשות השידור והערוץ יסיימו את פעילותם, מציגה את סיפורם של שישה רמטכ"לים: אהוד ברק, שאול מופז, משה (בוגי) יעלון, דן חלוץ, גבי אשכנזי ובני גנץ, ואחרים שכבר אינם בין החיים. בראיונות בלעדיים הם פורשים בפני הציבור את הרגעים שהשפיעו על חיי כולנו, את תחושותיהם ואת ההחלטות שקיבלו ברגעי מבחן.

איתי לנדסברג-נבו, ראש מחלקת התעודה בערוץ הראשון וצבי שפי, מפיק הסדרה אירחו בהקרנה את - הרמטכ״לים לשעבר: אהוד ברק, בני גנץ, דן חלוץ ושאול מופז המשתתפים בסדרה; ח"כ ואל"מ (במיל') עמר בר לב, ואת אנשי העסקים שלמה גרופמן, וצביקה ויליגר.

אהוד וברק ודן חלוץ (צילום: דוד וינוקור)
אהוד וברק ודן חלוץ (צילום: דוד וינוקור)

בני גנץ
בני גנץ

נפלאות סופהשבוע

> עופרה שטראוס יו"ר שטראוס גרופ; הרבנית עדינה בר-שלום מייסדת המכללה החרדית בירושלים; ועדי סופר-תאני מנכ"לית פייסבוק ישראל, נפגשו לשיחה על נשים פורצות דרך במסגרת האירוע השנתי של הפורום הישראלי למנהיגות צעירה. את המפגש שנערך במרכז הכנסים של הבורסה לניירות ערך, הנחתה העיתונאית הילה קורח.

עופרה שטראוס (צילום: סיון פרג')
עופרה שטראוס (צילום: סיון פרג')

>נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג זכתה בפרס "און לייף – עושות שינוי". הפרס הוענק לה במהלך וועידת נשים ועסקים השנתית של 'און לייף', על כך שהובילה את הכלכלה הישראלית לצמיחה ושגשוג תוך עמידה עיקשת ובלתי מתפשרת על עקרונותיה המקצועיים והאישיים. את הפרס העניקה לפלוג מנכ"לית אתר 'און לייף' הדס גולדשטיין.

הדס גולדשטיין וקרנית פלוג (צילום: בני גמזו לטובה)
הדס גולדשטיין וקרנית פלוג (צילום: בני גמזו לטובה)

>זוגתו של המיליארדר טדי שגיא - יעל נזרי, וחברתה אתי קובו, רעייתו של איש העסקים עודד קובו, נצפו מפזזות בשמחה בשורה הראשונה בהופעה של הזמר עומר אדם.