במרכז הבינתחומי הרצליה נערך בחמישי טקס ההוקרה השנתי למרצים וחוקרים מצטיינים של המוסד האקדמי, ולעמיתי כבוד של הבינתחומי. השנה קיבלו תארי 'עמיתת כבוד', נשים בלבד, ביניהן ליאורה עופר, מנשות העסקים הבולטות בישראל. יחד עם עופר קיבלו את האות גם ד"ר יהודית ריכטר - מייסדת ומנכ"לית מדינול; פרופסור מיכל שוורץ ממכון וייצמן, חוקרת פורצת דרך בתחום האלצהיימר; רס"ן (במיל') רוני צוקרמן, טייסת הקרב הראשונה בצה"ל; דפנה קרמר ולורלי ווסט - פילנתרופיות אמריקניות; ויעל ארד, המדליסטית האולימפית, שקיבלה גם את אות 'וינד' ליזמות חברתית, על עשייתה בתחום הספורט.

נשיא ומייסד הבינתחומי, פרופ' אוריאל רייכמן, אמר בטקס: "ההוקרה הגבוהה ביותר שהמרכז הבינתחומי נותן, ניתנת היום לנשים בלבד, לא בגלל היותן נשים, אלא בזכות סיפור חייהן והישגיהן. מאז שהחלנו בנוהג זה ניתן התואר לגברים ולנשים, ללא הבדל. השנה החלטנו לייחד אותו רק לנשים, כדי לומר אמירה שהחברה הישראלית עדיין זקוקה לה".

עזריאלי בגובה שיא


בחמישי האחרון נערכה ההשקה הרשמית של מגדל 'עזריאלי שרונה' - נכון לעכשיו, ועד להודעה חדשה - המגדל הגבוה בישראל. את האירוע אירחו בכירי קבוצת עזריאלי בראשות היו"ר דנה עזריאלי והמנכ"ל אייל חנקין, במעמד ראש העיר תל-אביב רון חולדאי. המגדל עוצב על-פי חזונו של היזם והאדריכל דוד עזריאלי ז"ל, בשיתוף עם משרד משה צור אדריכלים, ותוכנן ונבנה בצורתו הנוכחית, בניהולה של בתו של עזריאלי, דנה, המשמשת כיו"ר הקבוצה שהקים אביה. המגדל נבנה בצורה גיאומטרית ייחודית, היוצרת מראה של מגדל הסובב על צירו. ה'סיבוב' הייחודי מאפשר תצפית מכל חלקי המגדל אל הים ואל נוף העיר תל אביב. בשיאו של האירוע הוקרן על גבי המגדל, המתנשא לגובה של 255 מטר, על פני 61 קומות, מיצג וידאו יוצא דופן בהיקפו ובתוכנו.

המיצג המלווה בסאונד, הזמין את הצופים למסע בן ארבע דקות ברחובות תל אביב, מימי הטמפלרים ועד להקמת עזריאלי שרונה, ומתאר את המגדל החדש ככזה שהפך לאייקון מקומי המאכלס כמה מן החברות הבינלאומיות המשפיעות בעולם. הגיעו לברך: מוריס קהאן, טדי שגיא, יאיר סרוסי, פיני כהן, יונתן קולבר, אבי שומר - מנכ"ל צומת ספרים, סם ניזרי - מנכ"ל אלדו, משה גולברי, בנג'י זינגר מנכ"ל WeWork, עמית ורדי יו"ר לידר שוקי הון, עו"ד זוהר לנדה, חנה הולנדר - מנכ"לית 'אקסלנס נשואה', אמנון דיק, עו"ד בני ברץ ורבים נוספים.

יאיר סרוסי, דנה עזריאלי, אייל חנקין ויונתן קולבר (צילום: סיון פרג')
יאיר סרוסי, דנה עזריאלי, אייל חנקין ויונתן קולבר (צילום: סיון פרג')

מוריס קאהן
מוריס קאהן

טדי שגיא
טדי שגיא

על עסקים וגאווה

בשולי מצעד הגאווה שנערך בסוף השבוע בתל אביב ועוד לפני שמחנים את המשאיות: רווית רביב, מנכ"לית אשכול מלונות הבוטיק של רשת פתאל בת"א, השיקה ברביעי האחרון את אירועי הגאווה במלון NYX, המלון הרשמי של אירועי הגאווה בתל-אביב, ואירחה את בכירי הרשת ואושיות מובילות מקהילת הלהט"ב. בשיאו של הערב הגיעו למלון גם דוד פתאל, יו"ר ומייסד הרשת, ושחר עקה, סמנכ"ל הכספים, לצפות בהקרנת הבכורה של הקליפ לשיר האלמותי "דיווה" שהופק בשיתוף דנה אינטרנשיונל, חנה לסלאו ורבקה מיכאלי.

ובחברת eBay ישראל הביעו תמיכה בשוויון זכויות לקהילה הלהט"בית ובמצעד הגאווה, והלכו על שיתוף פעולה עם ליין המוזיקה "אריסה". מוטי אליאב, מנכ"ל eBay ישראל החדש, התייצב בשישי במצעד הגאווה עם רעייתו אופירה ובתם עינת, כדי לצעוד ליד המשאית של eBay שהייתה שמחה במיוחד. ביחד הם הרקידו את העוברים ושבים וחילקו מניפות צבעוניות כדי להקל על החום.

שחר עקה, דנה אינטרנשיונל ורווית רביב  (צילום: שוקה כהן)
שחר עקה, דנה אינטרנשיונל ורווית רביב (צילום: שוקה כהן)

דוד פתאל
דוד פתאל

אופירה, מוטי אליאב ועינת אליאב (צילום: פרטי)
אופירה, מוטי אליאב ועינת אליאב (צילום: פרטי)

הפאנל של GT

במסגרת כנס הנדל"ן השנתי של פירמת רואי החשבון E&Y שנערך בשבוע שעבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב, נערך פאנל מיוחד בנושא הזדמנויות השקעה בשוק הנדל"ן האמריקאי.  הפאנל היה פרי יוזמתה של פירמת עורכי הדין הבינלאומית Greenburg Traurig, (GT) בהובלת עו"ד רוב אייבנהו, יו"ר מחלקת נדל"ן הגלובלי של GT, ועו"ד לורנס שטרנטל, ראש מחלקת הנדל"ן בסניף הישראלי של GT.

כמו-כן השתתפו בפאנל אנשי עסקים מובילים בתחום הנדל"ן מהארץ ומארה"ב ובכלל זה: מודי כידון מייסד קרן אלטו; גיל רושניק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן ואלקטרה אמריקה; ועופר ירדני, מנכ"ל ויו"ר של חברת Stonehenge NYC, שסיפר שלמרות שהוא חי כבר 33 שנים בניו יורק, הוא עדיין מגדיר את עצמו כציוני נלהב. כל המשתתפים הסכימו שכלכלת ארה"ב ותחום הנדל"ן הוא מהאיתנים והחסינים בעולם ועתיד רק לצמוח, במיוחד לאור המדיניות הכלכלית של טראמפ.

רוב אייבנהו, מודי כידון, עופר ירדני ולורנס שטרנטל (יחצ GT)
רוב אייבנהו, מודי כידון, עופר ירדני ולורנס שטרנטל (יחצ GT)

נפלאות סופהשבוע

>רודי ג'וליאני, לשעבר ראש עירית ניו יורק והיום יועץ קרוב לנשיא טראמפ המבקר בישראל קבע את מקום האירוח שלו בתל אביב במלון סטאי החדש ביפו שבבעלותם של האחים ג'ו, אבי ורפי נקש. מנכ"ל המלון ערן הנדלר קיבל את פניו של ג'וליאני באופן אישי.

) הנדרל וג'ולינאי (צילום יחצ
) הנדרל וג'ולינאי (צילום יחצ

>ליאון רקנאטי יו"ר קרן רקאנטי , פרופ' יעקב קופ, ופרופ' ליה לאור - דקאנית הפקולטה לחינוך במכללת לוינסקי, השתתפו בטקס הענקת פרס רקנאטי-קופ-רש"י ל- 14 יוזמות יוצאות דופן בתחום החינוך והעבודה הסוציאלית.

יעקב קופ, ליה לאור וליאון רקנאטי (צילום: אפי שמח, 3 צלמים)
יעקב קופ, ליה לאור וליאון רקנאטי (צילום: אפי שמח, 3 צלמים)

>צמד הזמרים המצליח סטטיק ובן אל תבורי, הופיעו בפני עובדי מיטב דש באילת. ההופעה תורגמה לשפת הסימנים.