1. מעל 7000 איש הגיעו בשלישי בערב להיכל 'מנורה-מבטחים' בתל-אביב, לאירוע שירה חד-פעמי של קולולם למען שילוב אנשים עם מוגבלות בחברה. האירוע נערך בשיתוף עם קרן משפחת רודרמן, בראשות ג'יי ושירה רודרמן, לרגל השקת תנועת 'לינק 20'- תנועה חברתית ישראלית ובינלאומית של הקרן, הפועלת לקידום שוויון זכויות לצעירים עם מוגבלות. אחרי שלהקת שלווה חיממה את הקהל, עלה לבמה סטפן לגר, שהתנסה לראשונה בקריירה בדואט עם אלפי אנשים, כששרו יחד את "שירו של שפשף" של מאיר בנאי.

שירה רודרמן, סטפן לגר וג'יי רודרמן (צילום: טלי רז)
שירה רודרמן, סטפן לגר וג'יי רודרמן (צילום: טלי רז)

2. בשלישי בערב נערכה פתיחת תערוכת העשור לציון 'פרס שיף' במוזיאון תל אביב לאמנות, הכוללת כ-120 ציורים של האמנים הישראלים זוכי הפרס ב-10 השנים הראשונות להיווסדו. חיים שיף (2000-1924), היה איש עסקים, מלונאי ואספן אמנות ישראלית נלהב, שתמך רבות באמנים צעירים ובלתי ידועים. בנו דב (דובי) שיף, החליט להנציח את זכרו של אביו באמצעות הענקת פרס שנתי במוזיאון תל אביב לאמנות, לצייר או ציירת ישראלים בולטים בתחום הציור הפיגורטיבי. חגגו עשור: דובי ואנה שיף, מנכ"לית המוזיאון טניה כהן-עוזיאלי, האוצר הראשי של המוזיאון - דורון רבינא, ד"ר דורון לוריא - אוצר התערוכה ואשתו ד"ר איה לוריא - מנהלת מוזיאון הרצליה, גיל ברנדס, דנה אביב, יהודית אולמן, רוני פורר, שירה דוידי, אסתי ואליעזר אלקון, איריס ואבי נשר, ורבים נוספים.


 גיל ברנדס ודורון לוריא (צילום: אביב חופי)
גיל ברנדס ודורון לוריא (צילום: אביב חופי)

שירה דוידי
שירה דוידי

3. 20 תומכות ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) מכל רחבי ארה"ב, ביקרו השבוע בישראל כחלק ממשלחת הנשים השנתית של הארגון. בין ביקוריה של המשלחת ומפגשיה עם חיילות וחיילי צה"ל, נפגשו חברות המשלחת, בהובלתה של תא"ל (מיל') גילה כליפי-אמיר, עם ענבל קרייס - סגנית מנהל מפעל חלל של התעשייה האווירית.

ענבל קרייס וגילה אמיר-כליפי (צילם: מיכאל וינרסקי)
ענבל קרייס וגילה אמיר-כליפי (צילם: מיכאל וינרסקי)

4. המיליארדר הישראלי-אמריקני חיים סבן, מייסד Saban Brands ומי שחתום על ההצלחה הבינלאומית של ה'פאוור ריינג'רס', הגיע עם רעייתו שריל לביקור בסט הצילומים לפרקים חדשים של הסדרה. בני הזוג סבן נהנו ממפגש עם חברי הקאסט על הסט, הצטלמו עימם ונפגשו עם עובדים שכבר מלווים את צילומי הסדרה בגלגוליה השונים מעל עשרים שנים.

חיים ושריל סבן (צילום: אינסטגרם)
חיים ושריל סבן (צילום: אינסטגרם)

5. ועוד סבן - סמסו מזל טוב לגיל ונטלי סבן שהביאו השבוע בברית אברהם אבינו את בנם רום ליאו סבן, אח לדור.

גיל, דור ונטלי סבן (צילום: פרטי)
גיל, דור ונטלי סבן (צילום: פרטי)

6. דוד פתאל - יו"ר ומייסד רשת המלונות הישראלית-הבינלאומית 'פתאל', ואביה מזרחי-מגן - מנכ"לית הרשת בישראל, אירחו בסוף שעבר האחרון כ-2000 אורחים במתחם "ארמונות הרודס" באילת, במסגרת פסטיבל 'פתאל רוק'. בין המפזזים בהופעות השונות נצפו: גולן עינת ורעייתו טלי - מבעלי קבוצת 'הזאפה' ושותפו ברשת רולדין - קובי חקק; איציק דיין - מבעלי רשת מלונות 'קראון פלאזה'; אתי וגבי רוטר - בעלי קבוצת קסטרו, אשר וסימה ויצמן, פרופ' זאב רוטשטיין; אבי לוי - מנכ"ל מליסרון; אחישי גל - מבעלי קבוצת איסתא; אודי רובינשטיין - יו"ר דירקטוריון קבוצת מגדל; עמוס לוזון ועוד.

דוד פתאל, טלי וגולן עינת ואיציק דיין (צילום: יוד צלמים אילת)
דוד פתאל, טלי וגולן עינת ואיציק דיין (צילום: יוד צלמים אילת)

7. חברי הנהלת מכללת 'שנקר' יחד עם אליס גוטסמן חנכו בראשון את המחלקה לעיצוב תכשיטים בבניין הסדנאות החדש בשנקר. גוטסמן היא סגנית-נשיא קרן גוטסמן (The Gottesman Fund) - קרן משפחתית פרטית המוקדשת לתמיכה בשורה של מוסדות תרבות, מדע וחינוך. היא תרמה את מבנה המחלקה, שמעתה תישא את שמה. באירוע נכח מי שנחשב לצורף הראשון בישראל – משה בן-דוד, בן ה-91. נצפו: פרופסור יולי תמיר - נשיאת שנקר, אורית אפרתי - יו"ר חבר הנאמנים בשנקר, צבי ימיני - יו"ר הוועד המנהל, ראש עיריית רמת-גן - כרמל שאמה הכהן, אורי סאמט - ראש המחלקה לעיצוב תכשיטים, חנה פרי-זן, יגאל וציפי לנדאו, יעל שובל, שרה אללוף, ורד אילני, יעל ודורי קלגסברג ועוד.

יולי תמיר, אורית אפרתי וצבי ימיני (צילום: רפי דלויה)
יולי תמיר, אורית אפרתי וצבי ימיני (צילום: רפי דלויה)

אורי סאמט ואליס גוטסמן
אורי סאמט ואליס גוטסמן

8. מעצב האופנה שי שלום, הציג בשני את קולקצייתRESORT 2019 היוקרתית, במסגרת אירועי שבוע האופנה תל אביב. התצוגה נערכה במתחם 'האנגר 11' בנמל תל אביב. הקולקציה עוצבה בהשראת חופשות יוקרה במחוזות רחוקים ומתאפיינת בצבעוניות עזה, קלילות חומרים, ובדי משי קלילים. הגיעו לספוג השראה לקיץ: גל נאור ובתה ליה, ז'אן בן אהרון – זוגתו של מייסד 'מלאנוקס' - איל וולדמן שבאותו הבוקר מכר את החברה ב-6.9 מיליארד דולר; ציפי פינס, נוני מלכא, אורלי שרם, יעל נזרי, אתי קובו, שלי מנחם שהגיעה עם אמה פרומה שטינמץ שחגגה את יום הולדתה, מיטל דנינו, רז'ין גנזי, לימור בלדב, ציפי רובין עם בתה עינת רובין, גיל זהר, רותי לסט, מימי לוזון, מיכל צלרמאייר, אתי לוצאטו, דגנית חרל"פ, ישראלה שטיר וכלתה מירב, רזיאלה גרשון, שרון ברנדס, מירה פיזיצקי, יהודית גרסרו, חנה ובני פריזן ועוד.

רז'ין גנזי, שי שלום וז'אן בן אהרון (צילום: אביב חופי)
רז'ין גנזי, שי שלום וז'אן בן אהרון (צילום: אביב חופי)

גל נאור
גל נאור

אתי קובו ויעל נזרי
אתי קובו ויעל נזרי

דגנית חרל"פ
דגנית חרל"פ




9. תצוגת אופנה שכולה חגיגה בהשראת הדמות האייקונית של ערוץ ניקלודיאון – בובספוג, החוגגת 20 שנה, הוקדשה ל'כנפיים של קרמבו'- תנועת הנוער לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים. חגגו בצהוב: אודי מירון- יושב ראש ומייסד 'ענני תקשורת' עם רחלי אשתו, טליה בז׳רנו מנכ"לית 'כנפים של קרמבו', יעל ארד - מנהלת חטיבת מסחר של מותגי ויאקום–ניקלודיאון ישראל, סיגל כספי - מנכ"לית 'טויס אר אס' דנה ואבי אדרי - מנכ"ל סינמה סיטי ,דודי ברסלר- מנכ"ל הפנינג, איל כרמי -מנכ"ל- אילנית, הלל גדסי מנכ"ל הפיראט האדום, ומוטי רייפ שניצח על כל אירועי 'שבוע האופנה תל-אביב', ביד רמה והציג מודל יופי חדש ומגוון.

טליה בז'רנו ויעל ארד (צילום רפי דלויה)
טליה בז'רנו ויעל ארד (צילום רפי דלויה)

שיק | מירי טוכמאייר

(צילום: אביב חופי)
(צילום: אביב חופי)

מירי טוכמאייר מחזירה את הדרמה לאופנה, במראה ערב שמורכב מכמה טקסטורות מעניינות - חצאית פליסה מבריקה בגוון ירוק בקבוק ששילבה עם חולצה שחורה ארוכה בעלת שרוולים תפוחים. איתם, בחרה לשלב מגפוני עקב שרוכים וקלאץ׳ אוריינטלי בוהק בצבעים דומים