1.ראשי התעשיות הביטחוניות בישראל ובכירי הפוליטיקאים התכנסו ברביעי בבוקר באולם הכנסים של הבורסה לניירות ערך בתל אביב והציגו שם את חזונם ותפיסותיהם לגבי ביטחון ישראל בשנים הבאות וזאת במסגרת כנס הביטחון הלאומי של "מעריב". באירוע לקחו חלק הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, אבי גבאי, נפתלי בנט, אביגדור ליברמן, תמר זנדברג, ואבי דיכטר, שפרשו את משנתם בסוגיות הביטחוניות השונות.

הכנס נפתח בדיון בנושא התעשיות הביטחוניות בישראל שבמסגרתו נאם יו"ר לאומי דוד ברודט, מי שעמד בשעתו בראש הוועדה שבחנה את תקציב הביטחון. יואב הר אבן -מנכ"ל רפא"ל ענה לשאלותיו של הפרשן הצבאי טל לב רם. יו"ר BDO דני מרגלית דיבר על השילוב הנכון בין כלכלה לביטחון ואייל יוניאן, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל כספים בתעשייה האווירית, חשף את האתגרים העסקיים של התעשיות הביטחוניות. נכחו: רן קריל סמנכ"ל בכיר לשיווק בינלאומי ופיתוח עסקי באלביט, אבנר חדד, איילת שפירא מרפא"ל, אלי בן-מאיר – לשעבר רח"ט מחקר וכיום סמנכ"ל למודיעין וסייבר בקבוצת שדמה, ד"ר לירן ענתבי חוקרת בכירה ב-INSS, אל"מ מיל' מאיר בר-מאיר ראש תכנית מערכות אוטונומיות במנהלת החדשנות של רפא"ל, אמנון דיק, שלמה זיו, עופרה פרויס, אודי אהרוני, ושוקי גלייטמן.

דני מרגלית ואייל יוניאן (צילום: אלוני מור)
דני מרגלית ואייל יוניאן (צילום: אלוני מור)


אמנון דיק ושלמה זיו
אמנון דיק ושלמה זיו

עופרה פרויס
עופרה פרויס

לירן ענתבי
לירן ענתבי

2.פרס 'דיסקונט' לעידוד היצירה, לשנת 2019, הוענק השבוע לאמנית נטליה זורבובה. הפרס שנועד לתת במה ולהוקיר את פועלם של אמנים פחות מוכרים, הוענק לזורבובה במסגרת התערוכה "תל" שמוצגת במוזיאון הרצלייה לאמנות, של האמן חיימי פניכל ,שזכה בפרס בשנה שעברה.

לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית הבנק ברכה את הזוכה, והדגישה שהתמיכה באמנים ועידוד אמנות ישראלית הוא מפעל חשוב בדיסקונט, המחזיק באוסף האמנות הישראלית הגדול ביותר בארץ. המנכ"לית הבטיחה להמשיך את מפעל חייהם של מייסדי הבנק - בני משפחת רקאנטי – שעודדו ותמכו באמנות ישראלית. רשמו נוכחות: ראש עיריית הרצלייה משה פדלון, יו"ר דירקטוריון דיסקונט - שאול קוברינסקי, רוני גילת- בהרב - מנכ"לית בית המכירות כריסטיס בישראל, ד"ר איה לוריא - מנכ"לית מוזיאון הרצלייה לאמנות, שולמית נוס - הממונה על אוסף בנק דיסקונט, אומנים ואורחים נוספים.

שולמית נוס, נטליה זורבובה, איה לוריא, שאול קוברינסקי ולילך אשר-טופילסקי (צילום: עזרא לוי)
שולמית נוס, נטליה זורבובה, איה לוריא, שאול קוברינסקי ולילך אשר-טופילסקי (צילום: עזרא לוי)

3."אני אולי לא ישראלי מלידה, אבל אני ישראלי בלבי", כך הצהיר ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל ענקית המעבדים הגראפיים והבינה המלאכותית - 'אנבידיה', אשר רכשה באחרונה את חברת מלאנוקס הישראלית בתמורה ל- 6.9 מיליארד דולר. לכבוד העסקה נערך בשלישי האחרון אירוע חגיגי גדול לקהילת ה-AI הישראלית. ג'נסן הזמין לבמה את איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, והשניים הרעיפו שבחים הדדיים ונראו קרובים מאוד. ג'נסן סיפר לכ-500 משתתפי האירוע: "אתמול איל לימד אותי מילה חדשה - סבבה. אני חושב שהמילה הזו מתארת מצוין את מה שאני מרגיש עכשיו – סבבה!".

ג'נסן הואנג ואיל וולדמן (צילום: שלומי צור)
ג'נסן הואנג ואיל וולדמן (צילום: שלומי צור)

4.בחמישי שעבר נערך במלון הילטון בתל אביב נשף חתונת בתם של איש הנדל"ן ומבעלי רשת מלונות 'קראון פלאזה' - איציק דיין ורעייתו שונטל. הכלה - נטע והחתן - בר, חגגו עם האורחים עד השעות הקטנות של הלילה בחתונה מושקעת שכללה עיצוב מרהיב והופעה של סטטיק ובן-אל תבורי. הגיעו לברך: דוד פתאל, טלי וגולן עינת, מני ויצמן שהמשיך מהשמחה לשדה התעופה, יוסי אברהמי, עפרה וישראל רייף, שרית ועדו חג'ג', יערה ושרון אלון, דנה זרמון, מיכאל אזולאי ועוד ועוד.

דוד פתאל (צילום אביב חופי)
דוד פתאל (צילום אביב חופי)

מני ויצמן
מני ויצמן

5.במסעדת ראצ'ה בתל אביב נערך בשני ערב גאלה לטובת חיילי 'גדולים במדים'. יו"ר חברת 'אפקון' - ישראל רייף, מראשי העמותה, אירח את הערב שנערך בהשתתפות חיילי 'גדולים במדים' ולהקת העמותה. ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הוזמן והתייצב לשאת דברים ולברך את כל העוסקים במלאכה של שילוב צעירים עם מוגבלויות בצה"ל ובתעסוקה.

אהוד אולמרט, ישראל רייף וחיילי גדולים במדים (צילום אריאל גדולים במדים)
אהוד אולמרט, ישראל רייף וחיילי גדולים במדים (צילום אריאל גדולים במדים)

6. ברביעי בערב התקיים במשרדי חברת FIVERR 'מיטאפ' בנושא Marketing Momentum - Building a Super brand, שבו נכחו כ-150 יזמים, אנשי שיווק וסטארטפיסטים צעירים. באירוע הציגו גלי ארנון, סמנכ"לית השיווק של Fiverr, ברנט מסנג'ר – ראש הקהילה הגלובלית של Fiverr(שעבד גם עם הנשיא אובמה) ועומר שי – סמנכ"ל השיווק של WIX. שלושתם תיארו כיצד לטעמם יכולות חברות ישראליות להפוך ל Super-brand בקנה מידה עולמי.

עומר שי וגלי ארנון (צילום: גיא וולף)
עומר שי וגלי ארנון (צילום: גיא וולף)

7.במתחם 'בית השמחות' בתל אביב התקיים השובע אירוע לסיכום שנת 2018 של הטוטו. באירוע חגגו שנת שיא של הטוטו עם הכנסות של 3 מיליארד שקלים ופרידה מהמנכ"ל היוצא איציק לארי, שמונה למנכ"ל עיריית ירושלים. לאירוע הגיעו בכירים מעולם הספורט והעסקים ובכלל זה: יוסי פילוס - יו"ר הטוטו ושותף מנהל-מנכ"ל ב- PWC ישראל, יעל אלמור - מנכ"לית הטוטו הנכנסת, רמי יהושוע, אבי לוזון, שמואל פרנקל - יו"ר מנהלת הכדורסל, שמעון מזרחי, עו"ד דוד אפרתי, יורם באומן ועוד.

יוסי פילוס, יעל אלמור ואיציק לארי (צילום: פביאן קלדרוף)
יוסי פילוס, יעל אלמור ואיציק לארי (צילום: פביאן קלדרוף)

8. בשני בערב נערכה ב'סינמה סיטי' בגלילות פרמיירה חגיגית לסרטם של אמרי מטלון ואביעד גבעון - 'מראות שבורות'. הסרט שהוצג בהצלחה בפסטיבלים ברחבי העולם הוא הסרט הישראלי הראשון שנמכר ל"סביל אינטרנשיונל", אחת מסוכנויות מכירות הסרטים המרכזיות בעולם. הגיעו לחגוג עם כוכבי הסרט שירה האס ויפתח קליין: מפיקות הסרט ליאורה לנדאו ורונית רייכמן ולירון אדרי - מנהלת ההפצה של הקולנוע הישראלי בסרטי יונייטד קינג; אביה של רייכמן - אוריאל רייכמן, בעלה דן להט ובתם אריאל, גבי לסט, עודד גרא, נאוה ברק ושלום זינגר, לאה שנירר, פרי גלעדי, דגנית חרל"פ, שרון כידון ועוד.

אוריאל רייכמן, אריאל להט ורונית רייכמן (צילום: רפי דלויה)
אוריאל רייכמן, אריאל להט ורונית רייכמן (צילום: רפי דלויה)

לירון אדרי וליאורה לנדאו
לירון אדרי וליאורה לנדאו

דן להט
דן להט

שיק| מירי חבס

(צילום: רפי דלויה)
(צילום: רפי דלויה)

מירי חבס משלבת ביזנס אנד טרנדים, בחליפה של סן לורן שמורכבת ממכנסיים שחורים וז׳קט בהתאמה מושלמת - שערבבה עם חולצה בכמה פרינטים מנומרים אופנתיים. המטפחת הקשורה לצווארה ונעלי העקב הקטלניות בצבע קרם, אורזים הכל ללוק שללא ספק משדר כוח עם סטייל עוצמתי