איל וולדמן מנכ"ל ומייסד מלאנוקס, מסיים את תפקידו בחברה וממשיך לאתגר הבא. יום חמישי האחרון היה יום עבודתו האחרון של וולדמן בחברה שהקים, והביא לרכישתה על ידי ענקית הטק 'אנבידיה' עבור 6.9 מיליארד דולר. עובדי החברה החליטו שגם הקורונה לא תמנע מהם להעניק לוולדמן את הכבוד הראוי עת עזיבתו את החברה, וערכו לו מסיבת הפתעה בביתו. האירוע כולו שודר 'אונליין' ל- 3000 עובדי החברה בישראל וברחבי העולם. וולדמן נכנס לביתו והופתע לגלות את בני משפחתו, ומאחוריהם מסך ענק עם פניהם של עובדי החברה מסביב לעולם.

בזה אחר זה עלו נציגי העובדים לברכו ולהודות לו. באמנותי: מארינה מאקסימיליאן-בלומין הפציעה בסלון ביתו של וולדמן ושרה לו לייב את "הללויה" של לאונרד כהן, בעברית, אנגלית וערבית – במטרה לסמל את העשייה של וולדמן בחיבור בין העמים הישראלי והפלסטיני (לאחרונה הצליח וולדמן לרתום את 'אנבידיה' למאמץ הזה והחברה הרוכשת הכריזה כי תעסיק כ-100 עובדים פלסטינים בצורה ישירה – ברמאללה, שכם, רוואבי, ובהמשך גם בעזה). הפתעה נוספת היתה בלון צפלין ענק שהמריא משדרות רוטשילד בתל אביב וריחף עד למרפסת ביתו של וולדמן עם הסלוגן  WE EW.

 פירות השלום של פוגל 
שלומי פוגל - יו"ר כרמל-אגרקסקו השתתף בשבת באירוע בדובאי שבו הוצגו לראשונה, פירות וירקות מעוטרים בדגל ישראל, במסגרת אירוע רשמי שנערך בשוק "פרש מרקט" ("FRESH MARKET") באזור ראס אל חור.  האירוע נערך במרכז הקמעונאי המרכזי של דובאי המהווה מרכז סחר אזורי, שבו נמכרים מדי יום אלפי טונות של תוצרת מקומית ומיובאת. שיתוף הפעולה הרשמי בין ישראל ודובאי יאפשר לחקלאים מישראל לשווק ישירות את תוצרתם לאיחוד האמירויות,  ולאיחוד האמירויות להרחיב את מקורות התוצרת החקלאית המיובאת.

 האירוע שבו הוצגה התוצרת הישראלית בדובאי, נערך בהשתתפות פוגל, יואב שור -מנכ"ל כרמל-אגרקסקו ובכירים מאיחוד האמירויות ובכללם סולטן אחמד בין סוליים - יו"ר ומנכ"ל DP World; אסה עבדול רחמן אל האשמי - ראש לשכת אבטחת המזון בלשכת ראש הממשלה; מוחמד אל דהאני - מנהל תחום פיתוח חקלאות ובריאות במשרד לשינוי אקלים וסביבה (MOCCAE); עאדל סייד אל האשמי - מנהל אזור דובאי ב- MOCCAE; מוחמד אל מועלם - מנכ"ל DP WORLD באיחוד האמירויות; אחמד מחבוב מוסאביח - מנכ"ל מכס דובאי; וח'אליד מוחמד שריף אל עוואדי - מנכ"ל מגזר הבריאות, הבטיחות והסביבה בעיריית דובאי.

 פוגל סיפר כי כרמל-אגרקסקו מתכוונת להשקיע בהקמת חוות חקלאיות באיחוד האמירויות תוך שילוב החידושים האחרונים בטכנולוגיה חקלאית. בנוסף, כרמל-אגרקסקו תאפשר לכל חקלאי ישראלי שירצה לייצא את תוצרתו לאמירויות, לבצע דרכה  את ההליך כולו, ובכלל זה בדיקה,  מימון, הובלה, לוגיסטיקה ומכירה בשוק בדובאי.

 

אחמד מחבוב מוסאביח, מוחמד אל מועלם, סולטן אחמד בין סוליים,   שלומי פוגל ויואב שור (צילום: DP WORLD)
אחמד מחבוב מוסאביח, מוחמד אל מועלם, סולטן אחמד בין סוליים,   שלומי פוגל ויואב שור (צילום: DP WORLD)

השת"פ של בזן

חברת בז"ן חתמה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם חברת Mazrui International LLC מאבו דאבי באיחוד האמירויות. מעמד החתימה על מזכר ההבנות נערך בשבוע שעבר באבו דאבי בהשתתפות מנכ"ל קבוצת בז"ן - משה קפלינסקי, ומארק חנא, סמנכ"ל שיווק ומכירות, רכש והתקשרויות בקבוצה. את הצד האמירתי ייצגו: עבדאללה מזרועי - יו"ר Mazrui International LLC ומנכ"ל קבוצת MAZRUI, שרבל חורי.

מזכר ההבנות קובע מתווה לשיתוף פעולה באמצעות חברה משותפת שתוקם. שני הצדדים יפעלו למכירת פולימרים, כולל פולימרים מסוג HDPE ו-LLDPE שכיום אינם מיוצרים על-ידי הקבוצה. מדובר במוצרים משלימים לאלה המייצרת כיום קבוצת בזן.

משה קפלינסקי, עבדאללה מזרועי, מארק חנא ושרבל חורי (צילום: קבוצת בזן)
משה קפלינסקי, עבדאללה מזרועי, מארק חנא ושרבל חורי (צילום: קבוצת בזן)

ז'ופרה תומך באומנות

במהלך סוף השבוע האחרון נערך בתל אביב אירוע "אוהבים אומנות, עושים אומנות". על אף הקשיים בשל מגבלות הקורונה, הצליחו מארגני האירוע להוציאו לפועל, במגוון חללים ואזורים בכל רחבי העיר, להנאתם של המבקרים הרבים. האיחוד האירופי חבר לעשרה מכוני תרבות אירופאים ושגרירויות בתל אביב על מנת להזמין אמנים אירופאים להציג את עבודותיהם ברחובות העיר.

שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה אמר: "האיחוד האירופי שמח על מציאת הדרך "לפתוח את השמיים" בין ישראל ואירופה ועל ההזדמנות לתמוך בתפקיד המכריע שעולם התרבות משחק בחברה הישראלית והחברה האירופית. הקשרים בין האיחוד האירופי וישראל בכל הקשור לתרבות ואומנות מהווים נדבך משמעותי במערכת היחסים שלנו, ואנו נמשיך לעמוד מאחוריהם".

עמנואל ז'ופרה (צילום: יוסי צווקר)
עמנואל ז'ופרה (צילום: יוסי צווקר)

דקלה ליום ההולדת

סמסו מזל טוב לאורית שלום-בג מבעלי וסמנכ"לית שיווק וסחר ברשת "חצי חינם"  שחגגה בסוף השבוע את יום הולדתה ה-40. כלת השמחה נהנה מסוף שבוע מפנק עם חברים ומשפחה כאשר רגע השיא היה הופעה ביתית אינטימית, בהפתעה, של הזמרת האהובה עליה - דקלה. 

השותפה של אמזון

אמזון העולמית הכריזה על חברת AllCloud כשותפת השנה של החברה בישראל בקטגוריית המעבר לענן. חברת AllCloud (אולקלאוד) היא חברת פתרונות מובילה וגלובלית המספקת לארגונים מגוון כלים לפעילות בענן, כמו גם מגוון פתרונות ושירותים לחברות בינוניות וגדולות בתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית. החברה בישראל מנוהלת על ידי מנכ"לית אולקלאוד ישראל ונשיאת החברה - רונית רובין, ונבחרה השנה כמקום העבודה הטוב ביותר בישראל על פי אתר  Glassdoor  העולמי.

רונית רובין  (צילום: אחיקם בן יוסף)
רונית רובין  (צילום: אחיקם בן יוסף)

המשאב האנושי | רקפת שפירא כץ, סמנכ"לית משאבי אנוש בפיליפס ישראל

רקפת שפירא כץ (צילום: שלמה שהם)
רקפת שפירא כץ (צילום: שלמה שהם)

"כמנהלת משאבי אנוש שמוצאת את עצמה עובדת מהבית, השקעתי יחד עם הצוות שלי מחשבה רבה סביב שאלות כמו איפה אנחנו נדרשים במיוחד עכשיו, ומה המנהלים והעובדים צריכים מאיתנו במציאות החדשה? הקפדנו להיות קשובים בכל מימד אפשרי – שיחות צוות, מפגשים עם מנהלים, סקרים ארגוניים ועוד. העלנו בצורה משמעותית את תדירות המפגשים בפורומים שונים בארגון. הקפדנו לשמר מפגשים של הקהילות השונות כדי לתת לכלל העובדים מסגרות השתייכות רלוונטיות ואלטרנטיביות. ברור היום שמציאות העבודה החדשה היא כאן להישאר – עבודה היברידית משולבת בית ומשרד; עיצוב חדש לסביבת העבודה המשרדית שיאפשר מוקדי שיתוף פעולה; תמיכה בעובדים בעבודה מהבית ועוד. משאבי האנוש נמצאים בליבת העשייה ויותר מזה – בהובלה של תהליכים אלה. יחד עם הקושי והמורכבות הברורה בתקופה זו, זוהי גם שעתם היפה של אנשי משאבי אנוש אסטרטגיים, זמן של יצירתיות, תנועה והובלה".