סמסו מזל טוב לאיש העסקים טדי שגיא שחגג השבוע את יום הולדתו ה-49. בצל מגפת הקורונה, נאלץ שגיא, שנהג לחגוג את ימי ההולדת שלו במסיבות נוצצות ושמחות במיוחד, לחגוג בצנעה בחיק משפחתו בקפריסין. מי ששלח ברכה מצולמת חמודה במיוחד היה פריצת הקורונה – הילד דקל וקנין. 

מסע בעקבות מוצר
מיזם הצרכנות הישראלי-בינלאומי 'ברנדמארק' הושק השבוע בישראל על ידי היזמים גלעד וקסמן, מיכאל בר-זאב ודניאל רוזנפלד - נכדו של שאול אייזנברג ז"ל. סכום ההשקעה הראשוני במיזם הוא כמיליון דולר. 'ברנדמארק' הינה שותפות בין 'אמרגו' - ענקית טכנולוגיה יפנית, וקבוצת יזמים ישראלים. המוצרים שיוצגו בפלטפורמה זו יאפשרו לצרכן, באמצעות סריקת ברקוד שעל גבי המוצר, לקבל את כל המידע על המסע שעבר המוצר - משלב חומר הגלם ועד למוצר המוגמר שנמצא בידי  הצרכן. 

מיכאל בר זאב, גלעד וקסמן ודניאל רוזנפלד (צילום: דודי מוסקוביץ)
מיכאל בר זאב, גלעד וקסמן ודניאל רוזנפלד (צילום: דודי מוסקוביץ)

הנתונים המדאיגים של פתחון לב 
חברת הכנסת הילה שי-וזאן, החברה בוועדת הרווחה של הכנסת, ביקרה במרכז הסיוע המרכזי של ארגון "פתחון לב" בראשון לציון, הפועל לשבירת מעגל העוני בישראל ומסייע לכ-7,000 מקבלי סיוע מדי חודש. את הביקור אירח מנכ"ל הארגון - אלי כהן. שי-וזאן ערכה סיור מקיף במרכז, פגשה את המתנדבים הרבים, ולמדה מהם על הפעילות במקום  - הכוללת אריזה וחלוקת סלי מזון למבקשי סיוע ברחבי הארץ.  כהן הציג נתונים מדאיגים ובכלל זה עלייה של 1,800% בביקוש לסלי המזון בימי הקורונה, לצד ירידה חדה של 40% במתנדבים המגיעים לסייע לארגון. 

אלי כהן והילה שי-וזאן  (צילום: יפעת קלמר)
אלי כהן והילה שי-וזאן  (צילום: יפעת קלמר)

סיכוי לילדים בסיכוי

חברת 'ד"ר פישר' יוצאת במבצע תרומות כלל ארצי עבור עמותת "ילדים בסיכוי". במסגרת המבצע, תתרום החברה 5% מכלל המכירות של חודש נובמבר 2020 לעמותת "ילדים בסיכוי - המועצה לילד החוסה" בראשות המנכ"ל ירון בראון. המבצע יחול על כלל מכירות ד"ר פישר בחודש נובמבר ברשתות: רמי לוי, כהן מחסני השוק, קו אופ, ויקטורי, יוחננוף, חצי חינם, be, פוליצר, ושוק העיר.

תשלובת ד"ר פישר מלווה ותומכת בעמותת "ילדים בסיכוי" מזה שנים רבות. זה החל לפני  כשלושים שנים, בימים בהם דבורה פישר ז"ל - ממייסדיי החברה, הצטרפה להנהלת העמותה ולאחר מספר שנים גם לתוכנית "משפחה מלווה". ביחד עם בעלה - ד"ר אלי פישר, הם אירחו, תמכו וליוו ילדה בת 3, אשר הוצאה מהבית על ידי רשויות הרווחה. 

אלי פישר וירון בראון  (צילום: אביב חופי)
אלי פישר וירון בראון  (צילום: אביב חופי)

ויזה – לפנטק לפנטק לפנטק

שחר פרידמן, מנהל סטודיו החדשנות של Visa בישראל, הודיע בזום לשתי חברות ישראליות מתחום הפינטק -  ChargeAfter ו-Personetics  - כי הן נמנות על קבוצה מצומצמת של 12 חברות מכל רחבי אירופה, שנבחרו להשתתף בתכנית החדשה של VISA -   Visa Fintech Partner Connect.

לדברי פרידמן: "המגפה העולמית, האיצה את המעבר לתשלומים דיגיטליים ובנקאות און-ליין. אני גאה על כך ששתיים מהטכנולוגיות המובילות הנכללות בתוכנית החדשה הן ישראליות, שהשותפויות עימן התפתחו במסגרת העבודה של מרכז החדשנות שלנו בתל אביב". שתי החברות הנבחרות  פועלות בתחומים נדרשים – האחת בתחום עסקאות תשלומים (Buy Now Pay Later) והשנייה בתחום הבנקאות הדיגיטלית הפרסונלית.

שחר פרידן (צילום: עמית פייס)
שחר פרידן (צילום: עמית פייס)

קליינשטיין ימכור לנו דלק

הזמר והיוצר רמי קליינשטין נבחר להיות הפרזנטור של תחנות "דלק" ושל רשת חנויות הנוחות של הרשת - "מנטה". קליינשטין יוביל את קמפיין הפרסום החדש של אפליקציית "דלק" אשר תושק במדיות השונות. צילומי הקמפיין נערכו בתחנת "דלק" שבשדה התעופה בן-גוריון לשם הביאו במיוחד פסנתר כנף, שבאמצעותו ניגן קליינשטיין גרסה  חדשה לשירו: "מתנות קטנות". רונן גלפרין סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי ב'דלק ישראל' הגיע לבקר את הזמר על הסט וזכה לשיעור פרטי על הפסנתר.

רמי קליינשטיין ורונן גלפרין (צילום: רפי דלויה)
רמי קליינשטיין ורונן גלפרין (צילום: רפי דלויה)

 אמץ סטודנט

 חברת 'VMWARE ישראל' תרמה חצי מיליון שקלים עבור סטודנטים הלומדים במחלקה למדעי המחשב, ומלווה אותם עד סיום לימודיהם. עם פתיחת השנה האקדמית התגייסה החברה לתכנית 'אימוץ' סטודנטים נבחרים, ונרתמה למען סטודנטים שנפגעו ממשבר הקורונה. פרופ' בני פנקס - ראש מכון הסייבר, באוניברסיטת בר-אילן, הודה לשלומי אביב - מנכ"ל VMware ישראל  על התמיכה בסטודנטים, ועל הסיוע להשתלבותם במקצוע.

שלומי אביב  (צילום: ניב קנטור)
שלומי אביב  (צילום: ניב קנטור)

המשאב האנושי | שרית בר-און, סמנכ"לית משאבי אנוש של קבוצת 'דנאל'

שרית בר-און (צילום: מיכל גרסטנר)
שרית בר-און (צילום: מיכל גרסטנר)

 "משבר הקורונה הביא ארגונים רבים לתת מענה למצבים חדשים שבהם הארגון נדרש - לחשוב מחוץ לקופסא, ולהתאים את השירות למציאות המשתנה, שכן אנחנו באירוע מתגלגל שעדיין לא ברור עד הסוף מה תהיינה השלכותיו. ניהול במצב של חוסר וודאות; עמימות וחרדה של העובדים והלקוחות - זו שעתם של אנשי משאבי האנוש להוות אי של שפיות, בהירות והכלה ולהציג את החוסן הארגוני. תפקידנו בימי חרום מקבלים משנה תוקף- לתווך לעובדים את אילוצי החברה והאחריות שלה להמשיך בהצלחה העסקית, ויחד עם זאת להיות רגישים לצורכי הפרט. אנו נדרשים להעמיק את ההקשבה לצורכי העובדים שלנו, לתת להם את התחושה שרואים אותם, שהם שייכים, לתקשר איתם בצורה כנה ואמפתית ולשמר את המוטיבציה. בקבוצת דנאל פעלנו באופן מידי- הוצאנו ניוזלטר עם דיווח אודות תקנות חדשות, נושאים לרווחת העובדים וגם משחקים לשעשוע ופנאי; יצאנו בתוכניות הלוואות ומענקים בהתאם לצורכי העובדים; שלחנו פיצות ופינוקים לעובדים; התאמנו את מתנות החג לרוח התקופה הקמנו צוות שמעניק מענה רגשי לכל מי שדורש בעתות אלו, חילקנו מוצרי מיגון ממותגים של החברה ועוד".