בראשון האחרון נערך אירוע לציון השקתו של מרכז יזמות, עבור בני נוער מהעיר קריית שמונה ומסביבתה, שאותו מקימה חברת תנובה בשיתוף עם עמותת יוניסטרים, פדרציית ונקובר, עיריית קריית שמונה ואשכול הגליל המזרחי. המרכז יאפשר ל-75 בני נוער לקבל הזדמנות ייחודית להיחשף לעולם העסקים, לחוות, ללמוד ולהוביל בעצמם סטארט-אפים עסקיים עוד בהיותם בגיל תיכון. הסטארט-אפים במרכז החדש יתמקדו בעיקר בתחום ה'פודטק'. בני ובנות הנוער משתתפי המיזם יגיעו מכלל המגזרים ביישובי אשכול הגליל המזרחי והגליל העליון: עירוניים וכפריים, יהודים, ערבים ודרוזים.

באירוע, שעקב מגבלות הקורונה נערך ב-ZOOM, השתתפו בני הנוער שנבחרו לקחת חלק בתוכנית וכן: אסף וייס - מנכ"ל יוניסטרים; אייל מליס - מנכ"ל תנובה; אביחי שטרן - ראש עיריית קריית שמונה; בני בן-מובחר - ראש מועצה אזורית מבואות חרמון ויו"ר אשכול גליל מזרחי; גיורא זלץ - ראש מועצה אזורית גליל עליון; קנדיס קווינטר - יו"ר ועדת ההקצבות ויו"ר הועד המנהל של פדרציית וונקובר; הרון גולדברג - סגן נשיא הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס וחבר בורד של יוניסטרים, ושותפים נוספים במרכז.

חינוך פיננסי לצעירים מסטפק

 אם אתם חברים בפייסבוק של אבנר סטפק - מבעלי מיטב דש, וגם אם לא, שתדעו שסטפק מציע החל מהערב חינוך פיננסי לבני נוער ולצעירים, וכך הוא הכריז על כך: "כשהתחילה הקורונה, כמעט מהשבוע הראשון, התחלתי תוכנית כלכלית כל יום שלישי בערב - זום "פוסט קורונה". די מהר צירפתי את עומר רבינוביץ' ומאז אנחנו ביחד כל שבוע בעקביות, מדברים על שוקי ההון בארץ ובעולם, אקטואליה של המצב הכלכלי, השקעות אלטרנטיביות ועוד. בשבוע שעבר החלטנו לצאת במיזם חדש: חינוך פיננסי לבני נוער ולצעירים (וגם למבוגרים שממש מתחילים את דרכם בתחום). אנחנו מתחילים ממש מאפס: מה זו מניה? אג"ח? כסף? ביטקוין? אינפלציה? וכו'. בקיצור, תכינו את הילדים והנכדים שלכם (או את עצמכם), כי ביום שלישי הקרוב אנחנו עושים זום מיוחד למתחילים ב-19:30 ומיד אחריו, כרגיל, בשעה 21:00 לקהל הקבוע שלנו. כניסה חופשית - לא מותנית בכלום ושום דבר. אפילו אין פרסומות".

אבנר סטפק (צילום: פייסבוק)
אבנר סטפק (צילום: פייסבוק)

טכנולוגיה מוזיקלית

חברת הליקון הודיעה על השקתה בישראל של פלטפורמת MARKERS עבור אמנים ויוצרים מקומיים, במסגרת שיתוף פעולה בין הליקון לבין חברת TechnoArt -   MARKERS . מדובר במיזם טכנולוגי חדש של שתי החברות, שנועד לאפשר לאמנים וליוצרים ישראלים לקיים קשרים ישירים עם חברות ומותגים מקומיים ובינלאומיים, ולייצר הזדמנויות עסקיות שיכולות לקדם את היצירה שלהם בארץ ובעולם. באירוע ההשקה המקוון שנערך בראשון לקחו חלק: אלון פריד מנהל הדיגיטל בהליקון שנשא דברי פתיחה, איתי רהט - מנהל אסטרטגיה ב-Warner Music העולמית, הציג את הפלטפורמה והשימוש בה, טריסטן ג'הן - ממציא מנוע החיפוש של ספוטיפיי ומנהל טכנולוגיה ב- TechnoArt , רוני בראון - מייסד חברת הליקון וחבר הנהלת TechnoArt בישראל; שני פלד - מנכ"לית TechnoArt ועוד.

אדר ליאת בריקס-אתגר (צילום :תומר פרוכטר ורותם שמואלי)
אדר ליאת בריקס-אתגר (צילום :תומר פרוכטר ורותם שמואלי)

סגנית הנשיא והשופט גרניט

השף אסף גרניט השתתף כשופט בהאקתון - 'COMMUNICITY' שנועד לעודד יזמות סטודנטיאלית לטובת הקהילה הירושלמית בתקופת משבר הקורונה. ההאקתון נערך מטעם מאגדJLM IMPACT , שבו חברים מרכזי החדשנות והיזמות של האוניברסיטה העברית, בצלאל - אקדמיה לאמנות ועיצוב, ו'עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה'. בין שופטי התחרות היו גם: אדר ליאת בריקס-אתגר - סגנית נשיא, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב; פלר חסן-נחום - סגנית ראש עיריית ירושלים; ואורנית בן-ישר - מנכ"לית עמותת 'מחשבה טובה'. המיזם שהגיע למקום הראשון פיתח כלי נגד תקיפת נשים במרחב הציבורי, ומלבד הכבוד קיבל גם מענק כספי בגובה של 15,000 שקלים.  

שני פלד (צילום: יואב רודא)
שני פלד (צילום: יואב רודא)

אסף גרניט (צילום: אור גפן, יח''צ)
אסף גרניט (צילום: אור גפן, יח''צ)

אמיתי מככב במשרדים 

השחקן והיזם גל אמיתי - בעל בית הספר למשחק "הסטודיו", ובעל בר מצליח בתל אביב (בימים כתיקונם), נבחר לככב בקמפיין לפרויקט המשרדים LYFE של החברות דן נדל"ן ואשטרום נכסים מקבוצת אשטרום, המוקם בימים אלה במתחם ה-BBC בבני ברק. במסגרת הקמפיין מופק סרט תדמית, בו מגלם אמיתי איש עסקים מצליח העובד במתחם המפואר. הפרויקט המדובר משתרע על שטח של כ-16 דונם, באזור התעסוקה של בני ברק הנקרא  BBC בצומת המרכזית בין הרחובות בן-גוריון וששת הימים ואכלוסו צפוי במהלך שנת 2022. 

גל אמיתי (צילום: גבע טלמור)
גל אמיתי (צילום: גבע טלמור)

בכירים מתחסנים | חיים ארנטל, מייסד ויו"ר עמותת זכרון מנחם

חיים ארנטל (צילום: זכרון מנחם)
חיים ארנטל (צילום: זכרון מנחם)

"כאשר הקורונה נכנסה לחיינו, חשנו ב'זכרון מנחם' עול גדול על כתפינו. המטופלים שלנו - ילדים חולי סרטן נמצאים בסיכון הגבוה ביותר והדאגה שלנו אליהם החסירה כל פעימה שנייה. והם, ילדים שרק רוצים להיות ילדים, נפגעים פגיעה כפולה ומשולשת כי לא די במחלה, כעת הם נאלצים להתמודד עם חרדת הווירוס וכמובן הבידוד.

בנות השרות והמתנדבים שלנו עברו הדרכות ברוב כובד להטמיע בהם את האחריות ואת הזהירות שיש לנקוט לפני כל מפגש עם הילדים. כאב לי שלא יכולנו לחבק אותם, בכיתי שלא יכולנו לקחת אותם למחנות הנופש בארץ ובחו"ל ולרקוד עמם במסיבות ונאלצתי להסתפק בחיוכים דרך המסך והדרכות וייעוץ להם ולבני המשפחות אליהם שנקלעו אל עולם חדש ומאיים עוד יותר. בכל הכנות, החיסון הגיע אלינו ברגע הנכון, ברגע שנגמר החמצן בריאות.

למזלי אני מוקף ברופאים בכירים בתחום הזיהומים, החיסונים, המערכת החיסונית - שעשו עבודת מחקר מעמיקה ואחראית. ההמלצה היתה חד משמעית – חיובי. התחסנתי וכך עשו כל העובדים בזכרון מנחם, בנות השרות והמתנדבים, מתוך תקווה ואמונה שבקרוב, ממש עוד מעט, נוכל להמשיך בעשיה שמלווה אותנו שלושה עשורים".