אמן החושים ליאור סושרד הקדיש פוסט לזכרו של שדרן הטלוויזיה האגדי לארי קינג שהלך לעולמו בסוף השבוע כתוצאה ממחלת הקורונה: "היה לי העונג להכיר אותך ולהתראיין בתכנית האגדית שלך. ראיתי אותך בבית קפה בלוס אנגלס , קפצתי עליך והצגתי את עצמי. חיזרתי אחריך תקופה ואמרתי לך שיום אחד אני אופיע אצלך בתוכנית - ואכן זה קרה. הענקת לי את אחת הביקורות המשמעותיות שקיבלתי מימיי: 'עשיתי 55 שנים של תוכניות אבל אף פעם לא ראיתי דבר כזה' ( לדבריך). העולם איבד את אחד האנשים החשובים שהיו ואני איבדתי דמות שהייתי מסתכל מלמטה ומעריץ, תנוח על משכבך איש יקר".

View this post on Instagram

A post shared by liorsuchard (@liorsuchard)

ועדות ההשקעה של הדור הבא
עמותת 'יוניסטרים', המקדמת יזמות עסקית וחברתית בקרב בני נוער מהפריפריה ומעניקה להם כישורי תעסוקה מתקדמים, בראשות היו"ר - רוני צארום, והמנכ"ל - אסף וייס, קיימה לאחרונה שני אירועים. בכל אירוע כונסה "וועדת השקעות" וקבוצות של חניכי 'יוניסטרים' הציגו בפני הוועדות את המיזמים החדשניים שלהם על מנת שיישפטו את הפוטנציאל העסקי שלהם. אל הוועדות מזמינה יוניסטרים אנשי עסקים בכירים מישראל ומהעולם, מתחומים שונים, והם מחווים את דעתם ומייעצים לחניכים כיצד להתקדם ולפתח את המיזמים. בשונה משנים עברו הועדות נערכו הפעם באופן מקוון באמצעות אפליקציית ZOOM. השידור המקוון אף עלה ביוטיוב LIVE, כך שלראשונה, גם בני משפחותיהם של החניכים יכלו לצפות בפרזנטציות ובתגובות השופטים בשידור חי.

 בין הסטארט-אפים שהציגו החניכים: בני נוער מנתניה הציגו בדיקה ביתית למדידת ברזל ו-ויטמין B12 החוסכת את הצורך של אנשים בסיכון להגיע פיזית למרפאות, בטח בתקופת הקורונה. חניכי העמותה מטירת כרמל הציגו אתר אינטראקטיבי שמיועד למחפשי עבודה מנוסים בגילאים 50 פלוס המעוניינים במציאת עבודה נוספת עקב פיטורים בעקבות המשבר, ועוד.  

 בין אנשי העסקים שלקחו חלק בוועדות: ישי פרויינד - מנכ"ל eBay ישראל; אבי ורטהיים - יו"ר דירקטוריון אלוני חץ נכסים והשקעות; יפעת רייטר - מנכ"לית AIG ישראל; בועז בש - מנכ"ל Final; אהרון גולדברג - סגן נשיא הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס וחבר בורד ביוניסטרים; בועז דינטי - שותף מנהל בקרן קומרה קפיטל; ג'וליה זהר - בעלים ומנכ"ל מפעל אל-ארז; הילה חימי-אלפרט - מנכ"לית דיסקונט קפיטל; גיל סגל - סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה לישראל והנצחת השואה; אבי אורטל - מנכ"ל לאומי פרטנרס; ד"ר שי דוד – מייסד-שותף ומנכ"ל קולטורה ועוד.

ג'וליה זהר (צילום: ג'וליה זהר)
ג'וליה זהר (צילום: ג'וליה זהר)

השואו השיווקי של אדרי

איגוד השיווק הישראלי בחר בפנינה אדרי לאשת השיווק של חודש ינואר, על המהלך השיווקי של קיום חגיגות הפסטיגל בשנת קורונה, אשר נועדו לשמר את המותג גם בשנה שבה לא ניתן לקיים מופעים, כמיטב המסורת שהייתה נהוגה ב-39 השנים האחרונות. עם פרוץ מגפת הקורונה ואיתה ההבנה שעולם המופעים עצר מלכת, בחברת 'אן אם סי יונייטד' המחזיקה ב'סולן הפקות', הבינו שצריך לשים בצד את המוכר והידוע וליזום מתווה חגיגי, הכולל מופע פסטיגל מקורי, דיגיטלי, אינטראקטיבי, על מנת לחגוג בכל זאת  40 שנות פסטיגל. לאור זאת הושק בפעם הראשונה פסטיגל אינטראקטיבי ייחודי באונליין, שהצליח לשמר אותו כ- "שואו" מוכר וידוע, שמצליח לרגש ולהלהיב את משפחות ישראל. במופע הגדול לקחו חלק מעל לארבעים משתתפים - מיטב אומני ישראל בשילוב עשרות משתתפים, רקדנים ואקרובטים. פסי קול שליוו אותנו לאורך 40 שנה - נפגשו על הבמה וחיברו משפחות שלמות לחוויית צפייה אחת. 

פנינה אדרי (צילום: אלעד גוטמן)
פנינה אדרי (צילום: אלעד גוטמן)

קו המשווה של אסעד

עמותת 'קו משווה' בשיתוף בנק הפועלים וקרן אדמונד דה-רוטשילד, יזמו כנס מקוון תחת הכותרת "מנהיגות וקריירה", עבור סטודנטים ובוגרים מהחברה הערבית שמשתתפים בתכנית המועדונים העסקיים המופעלת על ידי העמותה. הכנס נערך בהשתתפות סאמי אסעד - מנכ"ל עמותת קו משווה; סמר בשארה - מנהלת פועלים בקהילה; אחמד מואסי - מנהל תחום חברה ערבית בקרן אדמונד דה רוטשילד; נביל תותרי - מנהל פעילות בנק הפועלים בחברה הערבית, ומעל ל-100 סטודנטים מאוניברסיטאות ומכללות מובילות ברחבי הארץ. 

סאמי אסעד (צילום: אלפרד חדאד)
סאמי אסעד (צילום: אלפרד חדאד)

מלינובסקי במרכז הסיוע
ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), ביקרה במרכז הסיוע המרכזי של ארגון "פתחון לב" בראשון לציון, הפועל לשבירת מעגל העוני בישראל ומסייע לכ-7,000 משפחות של מקבלי סיוע מדי חודש. בביקורה לוותה מלינובסקי על-ידי מנכ"ל הארגון, אלי כהן. מלינובסקי ערכה סיור מקיף במרכז, פגשה את מתנדבי הארגון ולמדה מפיהם על הפעילות במקום הכוללת אריזה וחלוקת סלי מזון למבקשי סיוע ברחבי הארץ.  

אלי כהן, מנכ"ל הארגון, הציג בפני חברת הכנסת נתונים מדאיגים אודות עלייה של 1,800% בביקוש לסלי המזון בימי הקורונה, לצד ירידה חדה של 40% במתנדבים המגיעים לסייע לארגון, והודה למלינובסקי על שהיא משקיעה מזמנה, ומפועלה למען הארגון, במהלך השנה כולה, ועוד לפני משבר הקורונה.

יוליה מלינובסקי ואלי כהן  (צילום: אסטרוק פטריק)
יוליה מלינובסקי ואלי כהן  (צילום: אסטרוק פטריק)

בכירים מתחסנים | משה לסמן, מנכ"ל ומייסד 'גלובל דטה סנטר'

משה לסמן (צילום: אייל טואג)
משה לסמן (צילום: אייל טואג)

 "ההחלטה להתחסן היתה מבחינתי מובנת מאליה. האנושות צריכה להוקיר תודה לאותם מוחות מבריקים שהצליחו לפצח בתוך זמן קצר את האופן שבו פועל הנגיף החדש ולבנות את החיסון המדויק שימנע תסמינים של מחלה. הפיצוח הזה הוא תוצר של אינספור פריצות דרך רבות שנים בתעשיית הביוטכנולוגיה העולמית. ברור לי שלמרות הזמן המהיר שבו פותחו החיסונים, הם נבדקו על ידי מיטב המדענים ומומחי הבריאות בישראל ובכל רחבי העולם, ונוסו על מדגם של עשרות אלפי אנשים. לנו כציבור יש אינטרס ליצור מצב שבו כמה שיותר אנשים יחוסנו ויקימו קו ביצורים ביולוגי חזק כנגד הקורונה".