1. חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, שהתכנס השבוע באופן דיגיטלי, קיים מפגש הוקרה לכבודו של איש העסקים אדוארדו אלשטיין אחד ממנהיגי הקהילה היהודית בארגנטינה, בגין תרומתו רבת השנים לחיזוק הקשר בין הקהילה היהודית בארגנטינה לבין ישראל, ולהעמקת הזהות היהודית של הדור הצעיר באמצעות מגוון מפעלים חברתיים וחינוכיים. בכינוס, שנערך בצל הקורונה, בראשות יו"ר הסוכנות היהודית - יצחק הרצוג, ויו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות - מייקל סיגל, השתתפו מאות מנהיגי קהילות יהודיות מכל רחבי העולם.

 במהלך האירוע סיפר אלשטיין למנהיגי הקהילות על ההזדמנות שקיבל בגיל 20 להגיע לישראל במסגרת תוכנית חינוכית של הסוכנות היהודית - "המכון למדריכי חו"ל", ועל ההשפעה העצומה שהייתה לתוכנית על כל מהלך חייו ועל הרצון להעניק לצעירים יהודים הזדמנות דומה.  מנכ״לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ', סיפרה כי ביחד, אלשטיין הסוכנות היהודית  וקרן היסוד, מובילים מגוון של יוזמות להידוק הקשר של צעירים יהודיים עם ישראל ולחיזוק מעמדה של ישראל.

אדוארדו אלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אדוארדו אלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

2. איש העסקים והפילנטרופ אודי אנג'ל הגיע טרום הפורים לביקור במפעל החסד ‘יד ביד’, אשר הוקם על ידי הרב יעקב גלויברמן בשנת 2000, כדי לתת מענה ועזרה, לאלפי משפחות נזקקות וקשות יום, ולניצולי שואה. 

אודי אנג'ל ויעקב גלויברמן (צילום: באדיבות יד ביד)
אודי אנג'ל ויעקב גלויברמן (צילום: באדיבות יד ביד)

3. ביקורו הראשון של שר האנרגיה המצרי, טארק אל -מולה, בישראל, כלל  פגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האנרגיה יובל שטייניץ וביקור באסדת לוויתן. בשני בערב הוזמן אל-מולה לארוחת ערב פרטית וחגיגית במלון הילטון תל אביב עם בכירי קבוצת דלק – יצחק וחיה תשובה, גבי לסט יו"ר קבוצת דלק, עידן וולס ויוסי אבו.
הביקור של השר המצרי מהווה ציון דרך חשוב לקבוצת דלק, הנמצאת ביחסים הדוקים עם גורמים מצריים מתחום האנרגיה, אשר אפשרו את ייצוא הגז מישראל למצרים. תשובה אמר במהלך המפגש, כי הביקור מסמל יותר מכל את הקשרים האסטרטגים בין המדינות, שבאים לידי ביטוי גם ביחסים העסקיים.

יצחק תשובה, טארק אל-מולה  (צילום: דלק קידוחים)
יצחק תשובה, טארק אל-מולה  (צילום: דלק קידוחים)

4. התרגשות גדולה נרשמה בשני האחרון מאחורי הקלעים של  מועדון ה'זאפה' בהרצליה. גולן וטלי עינת, בעלי 'זאפה', והזמר אביב גפן, ציינו בשמחה גדולה את הופעת הפוסט קורונה הראשונה שנערכה במקום בהתאם להנחיות התו הירוק, ובתום כמעט שנה של השבתת עולם התרבות.  

5. מוחמד אל-חאג'ה, השגריר הראשון של איחוד האמירויות בישראל, שכבר מסתמן כמי שהולך להפוך לדמות מסקרנת ופופולארית בישראל, החל לתחזק חשבון טוויטר ומיד זכה לקבלת פנים ישראלית-דיגיטלית חמה. אל חאג'ה המופתע צייץ בשישי שעבר: "אני נרגש לקבל 22,000 עוקבים תוך 48 שעות. זהו מסר חזק של נורמליזציה בין איחוד האמירויות הערביות לישראל. אנו זקוקים ליותר דיאלוג, יותר למידה ויותר מעורבות. כך אנו בונים שלום חם. תודה על קבלת הפנים לטוויטר. שבת שלווה ונינוחה לכולם. שבת שלום".

מוחמד אל- חאג'ה (צילום: באדיבות משרד החוץ של איחוד האימרויות)
מוחמד אל- חאג'ה (צילום: באדיבות משרד החוץ של איחוד האימרויות)

6. קרן פטריק ולינה דרהי הרימה תרומה בסך של 20 מיליון שקל, לשיפוץ ושיקום בית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי שבתל אביב. את סכום התרומה של קרן דרהי תשווה עיריית תל אביב-יפו שתשקיע בשיפוץ סכום זהה. תרומת קרן דרהי היא אחת התרומות המרכזיות המאפשרות את השלמת תהליך החזרתו של בית הכנסת הישן להיות מרכז עירוני ומוקד דתי, קהילתי ותיירותי מרכזי, בתל אביב.

האדריכל אורי פדן, המתמחה בשימור מבנים היסטוריים, יוביל את חידוש הפרויקט. השיפוץ צפוי להתחיל בעוד כשנה וחצי ובית הכנסת ייפתח מחדש לקהל בשנת 2025.

פטריק דרהי (צילום: שאהר בורקן)
פטריק דרהי (צילום: שאהר בורקן)

7.הבמאית דורית חכים-קרמר, ואיש העסקים והקולנוע משה אדרי, היו בין מעניקי הפרסים בטקס לציון סיום הלימודים של סטודנטים במסלולי בימוי, תסריטאות והפקה, בביה"ס 'סם שפיגל' שנערך השבוע.

משה אדרי  (צילום: יוסי צבקר)
משה אדרי  (צילום: יוסי צבקר)

דורית חכים - קרמר (צילום: יוסי צבקר)
דורית חכים - קרמר (צילום: יוסי צבקר)

8. בועז מולדבסקי נבחר השבוע לתפקיד הנשיא החדש של הבורסה ליהלומים. בתום מערכת בחירות מותחת במיוחד, ורק לאחר סיבוב שני, הוכרע כי היהלומן בועז מולדבסקי, מבעלי קבוצת מולדבסקי, ומי ששימש כסגן נשיא הבורסה ליהלומים ויו"ר מכון היהלומים, ישמש מעתה כנשיא הבורסה.  

בועז מולדבסקי (צילום: יחצ)
בועז מולדבסקי (צילום: יחצ)

9. היזם שאול אולמרט, נשיא חברת פליי-באז ובנו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, עדכן את חבריו בטוויטר על צאת ספר הביכורים שלו - 'מוכרי החלומות': "הסיפור על מה זה להיות יזם ומה קורה מאחורי הקלעים של עולם הסטרטאפים לא נכנס לי ב -280 תווים, אז נאלצתי להוציא אותו כספר. מקווה שתקראו ושתיהנו". 

שאול אולמרט (צילום: אורי לנץ)
שאול אולמרט (צילום: אורי לנץ)