בסוף השבוע האחרון נהנו אורחי מלון 'דן אכדיה' שבהרצליה מחוויית אירוח יוצאת דופן. בחמישי בערב נערכה בבריכת המלון ארוחת ערב וחוויה קולינרית בהובלת השף אסף גרניט בעל כוכב המישלן. גרניט, יחד עם הצוות שלו ממסעדת מחניודה הירושלמית, ושף המלון - גולן ישראלי, יחד עם הצוות שלו, בישלו ארוחה עם שלל מנות גורמה, שלוותה בפסקול של שירים המתנגנים במסעדה האייקונית הירושלמית. בין הסועדים אל מול שקיעה היו: מיקי פדרמן, יו"ר ובעל השליטה במלונות דן  ורעייתו ליאורה; עמי פדרמן, סגן יו"ר מלונות דן ורעייתו מיכל; חברי הנהלת רשת מלונות דן, בראשות רונן ניסנבאום המנכ"ל, גידי פדרמן - סמנכ"ל התפעול, רון פדרמן - סמנכ"ל פיתוח עסקי, מתן לרנר, מנכ"ל דן אכדיה הרצליה וטלי קידר - סמנכ"לית השיווק והדיגיטל. בנוסף, השתתפו בארוחה אנשי העסקים עמי אראל, אודי רקנאטי ושחקן הכדורסל לשעבר נדב הנפלד. 

 השותפים של השף אסף גרניט לתוכנית "משחקי השף" התייצבו גם הם לפרגן לקולגה על הערב המיוחד, וכך נצפו במקום המנחה מירי בוהדנה ובעלה בבו קובו, השף יוסי שטרית ורעייתו נעמה והשף מושיק רוט. עוד לקחו חלק באירוע: איש הקולינריה דוד קישקה שהיה אחראי על התוכן בסופ"ש המיוחד, השף אורי נבון - שותפו העסקי של גרניט ומבעלי קבוצת 'מחניודה', והבלוגרית דניאל עמית. 

מושיק רוט, דוד קישקה ויוסי שטרית (צילום: מיכה לובטון)
מושיק רוט, דוד קישקה ויוסי שטרית (צילום: מיכה לובטון)

בבו קובו ומירי בוהדנה (צילום: מיכה לובטון)
בבו קובו ומירי בוהדנה (צילום: מיכה לובטון)

 איזנקוט במרכז
הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ערך ביקור במרכז לאודר לתעסוקה בבאר-שבע. אייזנקוט שיתף את מארחו, אבי בלשניקוב - מנכ"ל מרכז לאודר לתעסוקה, בסיפור על תעסוקת רמטכ"לים לשעבר. לפני שנתיים כאשר בני גנץ וגבי אשכנזי החליטו יחד להיכנס לפוליטיקה הם נאלצו להיפרד מתפקידים ציבוריים חשובים שמילאו בהתנדבות קודם לכן. גבי אשכנזי עמד בראש קרן רש"י, שעוסקת בחינוך וצמצום פערים, ובני גנץ עמד בראש עמותת יד בן גוריון, הפועלת בשדה בוקר.

"כשבדקתי את ההצעות להחליף אותם", סיפר איזנקוט בחיוך, "ראיתי שבקרן רש"י שממלאת  שליחות חשובה ביותר, לא חסר כסף. להיפך. לעומת זאת ביד בן גוריון המצב היה קצת יותר מאתגר. בו במקום הודעתי שאני מקבל את ההצעה של בני גנץ..."מרכז לאודר לתעסוקה בבאר-שבע, מסייע לבוגרי האקדמיה בדרום למצוא תעסוקה הולמת ולהשתקע בנגב. איזנקוט התרשם מהעשייה של המרכז שהביא לכך שכ-2500 בוגרי אקדמיה בנגב הצליחו למצוא עבודה ולהישאר לגור בדרום. במהלך הביקור שוחח איזנקוט טלפונית עם הפילנטרופ היהודי רון לאודר, שהתקשר אליו  מניו-יורק, פירגן לו והבטיח תמיכה ראשונית נדיבה גם בעמותת יד בן גוריון. 

אבי בלשניקוב וגדי איזנקוט (צילום: צבי תקשורת)
אבי בלשניקוב וגדי איזנקוט (צילום: צבי תקשורת)

דנון מבקר
בסוף בשבוע התארח שגריר צרפת בישראל, אריק דנון, במשכן לאמנות עין חרוד. השגריר נענה להזמנתה של מנכ"לית המשכן אורית לב-שגב, להיות אורח הכבוד באירוע לכבוד תערוכה של האמן גרגורי אבו ולשאת דברים.  באירוע הפתיחה החגיגי נכחו גם סופי וז׳אן ז׳ק פיארה, הקונסול הצרפתי לתרבות חינוך ומדע ומנהל המכון הצרפתי.  עוד נשאו דברים: לורה שוורץ נספחת התרבות במכון הצרפתי, וקריסטין ביטה קנדסן נספחת התרבות של שגרירות נורבגיה.  הקהל הוזמן למפגש אישי גם עם אוצרת התערוכה בת-שבע גולדמן אידה, והאוצר הראשי של המשכן יניב שפירא.

אורית לב-שגב, גרגורי אבו ואריק דנון  (צילום: זוהר דורון)
אורית לב-שגב, גרגורי אבו ואריק דנון  (צילום: זוהר דורון)

הדובים של זינגר בבית חולים
אתמול (שני) התקיים אירוע תחת הכותרת המסקרנת "בית חולים לדובים" של הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן, בצפת. האירוע, שנערך באופן מקוון, נועד להפחית חרדה של ילדים מטיפולים רפואיים ומבתי חולים, ובמסגרתו סטודנטים מהפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן התנדבו "לטפל" בדובים ובבובות.

 זו השנה השביעית שבה נערך פרויקט "בית חולים לדובים", שמתאפשר באמצעות התנדבות ויוזמת הסטודנטים ובשיתוף עם הנהלת הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן וקרן מת"ת מייסודו של פרדי זינגר. זינגר, שנכדתו שחר לקחה חלק בצילומים לאירוע, סיפר כי אחת ממטרות האירוע בכל שנה היא חיזוק קהילת הצפון וילדיה, והשנה, באופן לא רגיל, גם ילדי המרכז והדרום יוכלו ליהנות מאירוע מקסים ולחוות את הרופאים הנהדרים לעתיד של הפקולטה לרפואה בצפון, מתוך ביתם. לדבריו, "האירוע משלב רפואה וקהילה, ומהווה חגיגה למען מטרה טובה".

פרדי זינגר ונכדתו שחר (צילום: פרטי)
פרדי זינגר ונכדתו שחר (צילום: פרטי)

5. בנדק עסקי

בנק מזרחי טפחות יוצא בקמפיין למגזר העסקי  בהובלת דביר בנדק ומציג בנקאות עסקית שעובדת למען העסקים. ההשקעה בקמפיין נאמדת בכ- 6.5  מיליון ₪. בקמפיין החדש בהובלת פרזנטור הבנק דביר בנדק, מציג מזרחי טפחות את הכאב שחווים העסקים בניסיונם להתמודד עם החזרה לשגרה לאחר משבר הקורונה, על רקע השורה החוזרת "זה לא עסק" מתוך  השיר המוכר והאהוב של להקת כוורת "שיר המכולת", בליווי המוסיקלי של השיר.

דביר בנדק (צילום: אילן בשור)
דביר בנדק (צילום: אילן בשור)