מעל 30 אלף איש מרחבי העולם לקחו חלק בכנס השנתי של חברת זום -  'זומטופיה 2021' (Zoomtopia). בכנס, שנערך מטבע הדברים, על פלטפורמת זום, הוצגו תוכניות וחידושים המיועדים לסביבות העבודה הדינמיות של ימינו. בין החידושים הבולטים שהציג עודד גל, מנהל המוצר הראשי של החברה: תרגום חי בזמן אמת ותמלול עם תמיכה במספר שפות; מוקד שירות לקוחות מבוסס וידאו שיאפשר לעסקים לחזק את הקשר עם לקוחותיהם; פתרון לוח מחיק שמאפשר תגבור היכולות לעבודה משותפת מרחוק; גלריה חכמה לשיחות בחדרי זום; וחיזוק אמצעי ההגנה על הפרטיות והאבטחה שכבר מובנים בפלטפורמה. 

את הכנס פתח  אריק ס. יואן, מייסד ומנכ"ל זום דווקא בריקוד בסרטון טיק טוק, כשהוא לבוש בטי-שירט ועוטה מסכה. לאחר הפיזוז הוא ציין שטכנולוגיות שנחשבו בעבר 'עתידניות' נמצאות על סף המעבר למציאות, והן יסייעו לכולנו לעצב מחדש את הדרך שבה אנו עובדים. בכנס שנמשך יומיים נערכו למעלה מ -75 מפגשי העשרה בהשתתפות למעלה מ -100 דוברים, מנהיגים עסקיים והופעות.

השחף בגשר
ראשי תיאטרון "גשר" אירחו את ידידי התיאטרון, להצגת בכורה חגיגית של "השחף" על פי יצירת המופת של אנטון צ'כוב. את ההצגה תרגם מחזאי הבית של התיאטרון, רועי חן, ביים יאיר שרמן, ומככבים בה השחקנים: אפרת בן-צור, שלומי ברטונוב, ג'וי ריגר, דורון תבורי, אלכסנדר סנדרוביץ', סבטלנה דמידוב, ישראל (סשה) דמידוב, מיקי לאון, טלי אוסדצ'י, אבי מנשה ופאולו א. מואורה, המחזה מביא את סיפורם של שחקנית וותיקה, שחקנית צעירה, סופר מפורסם, מחזאי מתחיל, מורה מדוכדך, ואחת שתמיד לובשת שחור, הנפגשים בבית קיץ ומתפלספים על אמנות, שעמום ומשמעות החיים. כולם מאוהבים אבל דווקא במי שלא מחזיר להם אהבה. אירחו: יו"ר תיאטרון "גשר" ועמותת הידידים: ישראל מקוב ובת זוגו בלה לוסטיג; מנכ"לית עמותת הידידים, רותי היילפרן; מנכ"לית התיאטרון לנה קריינדלין; ומחזאי הבית, רועי חן. צפו לפני כולם: 

אנטולי ויקטורוב שגריר רוסיה בישראל יחד עם רעייתו אולגה, שר הבריאות ניצן הורביץ, עליזה ואהוד אולמרט, רוני דואק, ג'ניס ודני גילרמן, ג'ואל ופרופ' דניאל זייפמן, מרטי ואבי פזנר, אורן מוסט, שרה סלע, יעל ושבתאי שביט, רותי עופר, דיתי ואלכס לנדסברג, צבי זיו, רותי ואברהם (לולו) אסף, נאוה ואמנון דיק, לינדה ויצחק סגול, מרב כהן, ברברה ובוריס קרסני, נורית וולף ועוד. 

אולגה ואנטולי ויקטורוב (צילום: אביב חופי)
אולגה ואנטולי ויקטורוב (צילום: אביב חופי)

ניצן הורביץ (צילום: אביב חופי)
ניצן הורביץ (צילום: אביב חופי)

ישראל מקוב ובלה לוסטיג (צילום: אביב חופי)
ישראל מקוב ובלה לוסטיג (צילום: אביב חופי)

אהוד אולמרט, רוני דואק ולנה קריינדלין (צילום: אביב חופי)
אהוד אולמרט, רוני דואק ולנה קריינדלין (צילום: אביב חופי)

הקרן לידידות למען נצרת
'הקרן לידידות', בראשות נשיאת הקרן יעל אקשטיין, החליטה לתרום ארבעה מיליון שקלים לחדר המיון הממוגן החדש, בבית החולים הצרפתי בנצרת, שייקרא על שמו של הרב יחיאל אקשטיין.  מדובר באחת התרומות הגדולות ביותר שקיבל בית החולים הצרפתי מאז היווסדו, והוא נתרם עבור השלמת הבנייה של חדר המיון שייקרא על שמו של מייסד ונשיאה הראשון של הקרן לידידות, ולטובת רכש כלל הציוד הנדרש להפעלתו. ההחלטה לתרום לחדר המיון הממוגן שנמצא בימים אלה בשלבי בנייה, התקבלה בהמשך לביקורו של מנהל תחום החרום, הביטחון והמיעוטים בקרן לידידות - ספואן מריח, בבית החולים, שהוא אחד משלושת בתי החולים בעיר נצרת, ואחד משבעת בתי החולים הציבוריים בארץ שאינם ממשלתיים. עם מריח נפגשו מנהל בית החולים ד"ר נאיל אליאס, הנזירה האחראית האחות מהא סנססור, ואנשי הנהלת בית החולים.

תרומה בבקבוק

כמו בכל שנה ב-15 השנים האחרונות, גם השנה חברת 'מי עדן' מתגייסת עבור ילדי וראייטי ישראל, ומשיקה מהדורה מיוחדת ומוגבלת של הבקבוקים הוורודים. ילדי וראייטי הם אלו שעומדים מאחורי הציורים המקסימים שעל תוויות הבקבוקים הוורודים, כשהשנה הקונספט הנבחר הוא "מה שעושה לך טוב".

הבקבוקים הוורודים יוצבו על מדפים ממותגים בכל אחד מסניפי רשת סופר-פארם. עלות כל בקבוק תהיה חמישה שקלים, וכל ההכנסות מהמכירה יוקדשו למען ילדי וראייטי ישראל. במשך 15 השנים האחרונות, מאז השקת הפעילות, ייצרה מי עדן כשני מיליון בקבוקים ורודים עבור וראייטי, ועד היום נאסף סכום כולל של כעשרה מיליון שקלים, מרכישות הבקבוקים לאורך השנים.

אלון אלפרוביץ', מנכ"ל קבוצת מי עדן, יו"ר וראייטי אורי סלונים והיזם והפעיל החברתי בעמותה אנדי רם, נפגשו להתרשם ביחד מקרוב מהמהדורה החדשה. 

אורי סלונים, אלון אלפרוביץ' ואנדי רם (צילום: אביב חופי)
אורי סלונים, אלון אלפרוביץ' ואנדי רם (צילום: אביב חופי)

רצין על הסט
סיגל רצין, מנכ"לית עמותת "אחת מתשע", הגיעה ליום הצילום של הקמפיין השנתי להעלאת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד, כחלק מחודש המודעות לסרטן השד החל באוקטובר. על הסט פגשה רצין את השחקנית מיה דגן אשר התנדבה להוביל את הקמפיין השנתי של העמותה, תחת הסלוגן: "חוסר מודעות בסרטן השד זה לחיות או למות".

 עמותת "אחת מתשע" המסייעת לנשים חולות סרטן השד ובני משפחותיהן, ופועלת להעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של המחלה, תעלה, כמו בכל שנה, עם קמפיין רחב במהלך חודש אוקטובר, בשיתוף משרד הפרסום "ראובני פרידן", אשר מלווה את העמותה, בהתנדבות, בשנים האחרונות.

מיה דגן וסיגל רצין (צילום: רפי דלויה)
מיה דגן וסיגל רצין (צילום: רפי דלויה)

נפלאות סופהשבוע 

 >מייסד פייסבוק מארק צוקרברג לא שכח את שורשיו היהודים והעלה תמונה עם רעייתו פריסילה והכיתוב 'גמר חתימה טובה ואנחנו מקווים שתהיה לכם שנה נהדרת'. 

>זיו אבירם, איתן זינגר, דין שטרן ורמי קליינשטיין בילו על יאכטה ביוון. על הרפטואר המוזיקאלי והופעות הלייב הופקד קליינשטיין כמובן. 

זיו אבירם (צילום: אביב חופי)
זיו אבירם (צילום: אביב חופי)