יעקב לבין, מנכ"ל ומבעלי ''ביכורים מזון ומאפה בע''מ" | ממליץ על המצודה באשדוד

יעקב לבין (צילום: יח''צ ביכורים)
יעקב לבין (צילום: יח''צ ביכורים)

בתקופת הקורונה רעייתי ואני גילינו מקום חדש שטרם ביקרנו בו, ואני מניח שאלמלא הקורונה סביר שלא היינו מודעים אליו. המקום הוא אתר ארכיאולוגי היסטורי הממוקם על חוף המצודה באשדוד, אותו גילינו במקרה, במהלך טיול רגלי שעשינו לאורך חוף אשדוד. "המצודה", ממוקמת בחלקו הדרומי של החוף, והיא ככל הנראה בת יותר מאלף שנים. היא נבנתה בתקופה הערבית הקדומה (1099-640) ובמהלך השנים שוחזרו בה חדרים נסתרים ונחשפו בה תנורי בישול ואפיה מהתקופה העתיקה.

המצודה, ממוקמת על קו המים והנוף הנשקף ממנה עוצר נשימה. עם רדת החשיכה היא מוארת בתאורת לילה מיוחדת שמשווה לה מראה מרהיב עוד יותר. אפשר ליהנות מסיור במצודה בכל עונות השנה ובמיוחד בשלהי הקיץ, אז ניתן גם לחזות בפריחתם של פרח נר הלילה וחבצלת החוף וליהנות מהשקיעה.

רעייתי ואני אוהבים לעלות לקומה השנייה של המצודה, שהפכה עם הזמן לאתר צילומים חביב לזוגות מתחתנים, לצפות על הים והגלים, ולטייל לאורכה. 

תומר כהן , מנכ"ל BUYME | ממליץ על ראש ציפור, בפארק הירקון ברמת גן

תומר כהן (צילום: יחצ)
תומר כהן (צילום: יחצ)

המקום מהווה שילוב נדיר בין טבע בתולי לבין קירבה למרכז, ויוצר קסם פרקטי מדהים וייחודי. לפני הקורונה נמשכנו תמיד לאזורים הפופולאריים ומלאים באנשים- מרחובות תל אביב הספונטניים ועד לאירועי תרבות ממורכזים. כאשר רצינו קצת "טבע" תמיד הסתכלנו רחוק, וחיפשנו את הפינה האקזוטית, המיוחדת שהמסע אליה יהיה חלק מהחוויה עצמה.

הקורונה לימדה אותנו להעריך את הדברים הקטנים, אלה שנמצאים ממש מתחת לאף ושהקרבה אליהם יכולה לייצר הרגל של טבע - מעין חוויה של "בית" מוכר וטוב. השוני בין האקזוטיות והמרדף אחר הנקודה הייחודית הבאה, לבין פנינת טבע קסומה שנמצאת מרחק הליכה מהבית, היא שיעור חשוב לגבי ההערכה של מה שיש לנו.

 ד"ר סיגל שלח, מנכ"לית ג'וינט ישראל | ממליצה על סיור קיאקים בבקעת בית ציידא


ארבע ארבעים וחמש לפנות בוקר, ירח מלא, כמה קיאקים זוגיים ממתינים בשקט לחותרים הנרגשים.  בתוך קרירות לא אופיינית לאמצע אוגוסט, יצאנו לסיור קיאקים בבקעת בית ציידא באזור שפכי הנחלים לכנרת. מדובר בתופעת טבע מרהיבה - "סוואנת שפך הירדן" -  שטחי צמחיה יבשתית שכוסו במים כאשר הכנרת התמלאה. עבורנו, שעקבנו במשך שנים אחרי ירידת מפלס המים בכנרת, וחווינו את "ישראל מתייבשת", זו הייתה התרגשות אדירה לחתור בקיאק בשטח מוצף שהיה כולו אדמה רק לפני שנתיים. במקום שבו צעדו עד לא מזמן בסנדלי שורש, ונסללו לאורכו שבילי ג'יפים, ישנה כיום מערכת לגונות, מלאות דגה וציפורי מים. שלמה, שעד לפני הקורונה היה מדריך תיירים, והיום מדריך תיירות מקומית, העשיר אותנו בידע היסטורי מרתק אודות בקעת הבטיחה ולמדנו על הגיאולוגיה המיוחדת והחי והצומח במקום. בין חתירה, לסיפורים, להפסקות קפה, גם שכשכנו במים המתוקים והתענגנו על רגעי השקט והחסד.

 שמוליק אנצ'ל מנכ"ל ריקושט | ממליץ על שמורת הטבע נחל תבור

כשחם בחוץ כולם מחפשים מים, כשיורד גשם ובוץ – אנשים מעדיפים לנסוע ליהנות מהם בחוץ בשטח. בזמן הסגר למדנו להעריך את הטבע אפילו יותר ממקלחת קרה בקיץ. בחודש דצמבר 2020, שיא הקורונה, לקחתי את המשפחה וברכב שטח מלא הצטרפנו לקבוצת מטיילים לאחד האזורים האהובים עליי, שיש בו ה-כ-ל בחורף ובזמן ייאוש של סגרי קורונה ואיחוד משפחתי כשמחפשים לצאת מהבית.

שמורת הטבע  נחל תבור נהדרת ומרהיבה ביופייה, על כל המעיינות שבדרך כמו עין רכש ,עין זאב, ועין שחל. מדובר בהזדמנות לבלות יום בטבע באזור נחל איתן ולנסוע עם המשפחה בחוויה רטובה וירוקה אשר מגבשת ומקרבת ולמרות הסגר מדגישה את העוצמה שביציאה מהבית לטבע. בסוף היום נהנים מתצפית מרהיבה מכוכב הירדן ומשם חוזרים הביתה לשגרת ההגבלות, אך עם תקווה גדולה ש"יהיה בסדר" ולא "בסגר".

 שמוליק אנצ'ל (צילום: אלבום משפחתי)
 שמוליק אנצ'ל (צילום: אלבום משפחתי)

איתן זינגר, מנכ"ל חברת סיבוס | ממליץ על מצוקי דרגות

איתן זינגר (צילום: דרור כץ)
איתן זינגר (צילום: דרור כץ)

מעל כביש 90, על שפת מצוק ההעתקים של מדבר יהודה, 400 מטר מעל פני ים המלח - שוכן כפר המטיילים: מצוקי דרגות. על שרידיה של היאחזות הנח״ל של מצפה שלם - הוקם כפר קסום, עם נוף עוצר נשימה, ארבעה כיווני אוויר מופלאים, והזריחות היפות ביותר שאי פעם חוויתי.
בין פסטיבל למדיטציה, המקום מספק אפשרות לטייל בין מדבר לים, וללון בתנאים מגוונים, חלקם צנועים וחלקם מפוארים, אך כולם מדוייקים ופראיים. בלב הכפר שוכן בר מסעדה מדליק, מוסיקה מעולה, ואינסוף נוף. גן עדן לזוגות וילדים. ניקוי אמיתי לנשמה, ומרגוע לנפש בתקופה בה כולנו זקוקים לכך.


מיכל כהן, מנכ"לית קרן רש"י, לשעבר מנכ"לית משרד החינוך| ממליצה על מסלול בנחל דליות, המוכר גם בשמו - נחל מג'רסה

מיכל כהן (צילום: ניב אהרונסון)
מיכל כהן (צילום: ניב אהרונסון)

לדעתי מדובר באחד המקומות היפים והמרעננים שיש בישראל. בשמורת הטבע מג'רסה, אפשר ליהנות מטיול מים רטוב או יבש, שיעניק אתנחתא מרעננת לכל המשפחה בימי הקיץ החמים. הנחל מוקף בצמחייה ירוקה, וישנה חורשת אקליפטוסים שניתן לשהות בה גם מבלי להיכנס למים, לצד פינות ישיבה מאורגנות שיכולות להתאים לפיקניק מהנה בנוף ירוק ומרגיע.

טיול בטבע עם המשפחה הוא הזדמנות נהדרת  להכרות וידיעת הארץ. מלבד ההנאה המשפחתית, קיימת חשיבות רבה להיכרות האדם עם הטבע וחיבור לארצו באמצעות כלל החושים – מראה עיניים, מפגש עם המים, הליכה ועוד.
בימים אלה, המחייבים כניסה עם תו ירוק, שמורות הטבע הם מפלט מצוין, מרגיע וחווייתי.

ארי שטיינברג מנכ"ל מועדון אשמורת מבית הסתדרות המורים | ממליץ על הגליל

ארי שטיינברג (צילום: פרטי)
ארי שטיינברג (צילום: פרטי)

"יצאנו כל המשפחה לטיול שבו חרשנו את הגליל המזרחי, נהר הירדן, הכינרת והנופים המדהימים של האזור. טיילנו, עשינו קיאקים בירדן וכמובן שהבנים לא ויתרו לי על הרבה כדורגל. ממליץ בחום להגיע לאזור הגליל ולא לוותר על מקורות המים הטבעיים הנהדרים שלנו. אנחנו גאים במועדון להציע הטבות רבות לחיזוק התיירות הישראלית, וזכיתי לחוות עם משפחתי את חווית הלקוח במקומות בהם אנו מציעים הטבות, כולל הופעות. למרות עומס העבודה בשגרה והשאפתנות להביא עוד ועוד תוצאות, ליזום ולהעצים את מעמד עובדי ההוראה בישראל, אני לא מאפשר לעבודה להשתלט על חיי ומקפיד לקחת זמן לעצמי ולמשפחה אחת לתקופה. חיי משפחה ופנאי אישי לא פחות חשובים לאורח חיים בריא ואיכותי, ואפילו להשגת תוצאות עסקיות מאשר כל דבר אחר, ואולי אף יותר".

 ד"ר מריאלה גלאנט, רופאה אנדוקרינולוגית, מייסדת ומנכ"לית מרכז גלאנט לטיפול בסוכרת | ממליצה על יער בארי

מריאלה גלאנט (צילום: מרכז גלאנט)
מריאלה גלאנט (צילום: מרכז גלאנט)

לשמחתי הספקנו לנצל את שנת הקורונה כדי להכיר מקומות חדשים בישראל. חשוב לי להעביר לילדי ערכים כמו ציונות ואהבת הארץ ואני עושה זאת באמצעות הטיולים. לכבוד פסטיבל "דרום אדום" המתקיים מדי שנה באזור עוטף עזה, לקחתי את משפחתי ליער בארי כדי לראות את פריחת הכלניות בשיא העונה. אני ממליצה בחום להגיע לאזור הדרום במיוחד בתקופת הזאת, זו הזדמנות לראות את הטבע בשיא תפארתו ובאותה הזדמנות גם לתמוך בעסקים מקומיים. כמובן שבכל טיול חשוב להצטייד בהרבה מים ומזון מזין וטבעי ללא סוכר.