לקראת שבוע לוהט: גל החום הכבד שהחל היום (ראשון) צפוי להמשך ולהתגבר בימים הקרובים. ברוב אזורי הארץ ישרור עומס חום כבד עד קיצוני. על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, מחר ימשיך להיות חם ויבש מהרגיל לעונה, בעיקר באזור ההרים ובמישור החוף.

מידות החום מחר יגיעו ל-30 מעלות, בירושלים – 33 מעלות, בלוד – 32 מעלות, בחיפה – 27 מעלות, בנצרת – 30 מעלות, בטבריה – 36 מעלות, בבית שאן – 38 מעלות, בעין גדי – 40 מעלות, בבאר שבע– 35 מעלות, במצפה רמון-32 מעלות ובאילת – 42 מעלות. 

ביום שלישי תחול הכבדה נוספת בעומסי החום וימשיך להיות חם ויבש בהרים ובפנים הארץ. ביום רביעי יוסיף להיות חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף וישרור עומס חום כבד עד קיצוני במרבית האזורים.

בעקבות גל החום הקיצוני, חופי הרחצה הפכו למקום מפלט עבור רבים, וחוף עין גב בכנרת היה מלא במתרחצים.

מתרחצים בכנרת (צילום: חגי פלג, חוף כפר הנופש עין גב)
מתרחצים בכנרת (צילום: חגי פלג, חוף כפר הנופש עין גב)

מתרחצים בחוף כפר הנופש עין גב בכנרת (צילום: חגי פלג, חוף כפר הנופש עין גב)
מתרחצים בחוף כפר הנופש עין גב בכנרת (צילום: חגי פלג, חוף כפר הנופש עין גב)

על רקע החום הכבד והרוחות העזות, פרצה היום אחר הצהריים שריפה גדולה בחוף הבונים. 20 צוותי כבאות והצלה בסיוע מתנדבים ומסוק משטרתי פעלו במשך זמן ממושך בניסיונות להשתלט על השריפה שפרצה בסמוך לחוף דור, כביש 2 ומסילת הרכבת.

בשל הרוחות שנשבו באזור היה קושי להשתלט על האש ולאחר כשעה וחצי הושגה שליטה חלקית. כוחות הכיבוי הצליחו, באמצעות שימוש בשופל לפרוץ דרכי גישה ולבלום את התפשטות השריפה. הכבאים התמקדו במקביל בגזרה הדרומית והמזרחית של השריפה, אך בשל היעדר גישה לנוכח ביצות ואגמי מים באזור, הם התקשו להשיג בשלב הראשון שליטה על האש.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי בשל גל החום וההקלה הצפויה רק לקראת יום שישי, הוחלט לסגור במשך השבוע את כל מסלולי הטיול ואתרי הגלישה בנחלי מדבר יהודה, ובמקביל, תיתכן סגירה של אתרי טיולים נוספים.

בינתיים, בחברת החשמל הודיעו על היערכות מיוחדת, ויצאו בקריאה לגלות ערנות, ובמקרה של שריפה בקרבת מתקן חשמלי, להתרחק מהמקום ולדווח על כך מיד. בחברה ציינו שבימי הקיץ החמים המזגן הוא צרכן החשמל המשמעותי ביותר, וכי יש חשיבות רבה לבחירת הדגם וכן לשימוש נכון בו, בהתאם לטמפרטורה המומלצת של 25 מעלות. "כוונון התרמוסטט במעלה אחת פחות בקיץ, גורם לעלייה של 5% בצריכת החשמל של המכשיר", הסבירו.

בינתיים, עמותת לב נעמי הודיע על מבצע חלוקת תרופות לקשישים ואנשים עם מוגבלויות.מתנדבים של העמותה יגיעו לבית הקשיש לקחת את המרשם ומשם ימשיכו לבית המרקחת על מנת לקבל את התרופות ולספק אותן.