רבבות ישראלים צפויים לנהור בימים הקרובים לחופי הים בעקבות גל החום הכבד שהחל אתמול וצפוי להסתיים רק לקראת סוף השבוע. חופי הרחצה נהפכו למקום מפלט עבור רבים, ואתמול כבר היה חוף כפר הנופש עין גב בכנרת עמוס לעייפה במתרחצים.

לפי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, היום תימשך המגמה שהחלה אתמול ויוסיף להיות חם ויבש מהרגיל, בעיקר בהרים. במישור החוף צפוי להיות הביל, ובמרבית האזורים בארץ ישרור עומס חום כבד עד קיצוני. מידות החום בתל אביב יגיעו היום ל־30 מעלות, בירושלים ל־33, בעין גדי ל־40 ובאילת - ל־42. מחר תחול הכבדה נוספת בעומס החום וימשיך להיות חם ויבש בהרים ובפנים הארץ. ביום רביעי יוסיף להיות חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. עוד נמסר כי אף שגל החום צפוי להסתיים ביום חמישי, הקלה של ממש תורגש רק בתחילת סוף השבוע. 

בשל גל החום והרוחות החמות פרצה אתמול שריפה גדולה בחוף הבונים. 20 צוותי כבאות והצלה, בסיוע מתנדבים ומסוק משטרתי, פעלו במשך זמן ממושך בניסיונות להשתלט על השריפה שפרצה סמוך לחוף דור, לכביש 2 ולמסילת הרכבת. בשל הרוחות שנשבו באזור היה קשה להשתלט על האש, ורק לאחר כשעה וחצי הושגה שליטה חלקית. כוחות הכיבוי הצליחו לפרוץ דרכי גישה בעזרת שופל ולבלום את השריפה.

רשות הטבע והגנים הודיעה כי בשל גל החום וההקלה הצפויה רק לקראת יום שישי, הוחלט לסגור השבוע את כל מסלולי הטיול ואתרי הגלישה בנחלי מדבר יהודה ואף תיתכן סגירה של אתרי טיולים נוספים.

חברת החשמל הודיעה על היערכות מיוחדת לנוכח גל החום המתמשך. החברה קוראת לגלות ערנות ומזהירה שבמקרה של שריפה בקרבת מתקן חשמלי, יש להתרחק ולדווח לה מי. עוד ציינו בחברת החשמל שבימי הקיץ החמים המזגן הוא לרוב צרכן החשמל הגדול ביותר, ולכן חשוב מאוד להשתמש בו נכון ומומלץ לכוונו לטמפרטורה של 25 מעלות. "כוונון התרמוסטט במעלה אחת פחות בקיץ גורם לעלייה של 5% בצריכת החשמל של המזגן", הסבירו.

עמותת לב נעמי הודיעה על מבצע חלוקת תרופות לקשישים ואנשים עם מוגבלויות שנאלצים להישאר בבתיהם, בין היתר גם בשל גל החום הכבד. מתנדבים של העמותה יגיעו לבית הקשיש לקחת את המרשם ומשם ימשיכו לבית המרקחת כדי לקבל את התרופות ולספק אותן.