"חשוב לתת גם לבנות מסגרת, לתת להן את היכולת לראות שגם בנות יכולות וצריכות לקחת חלק בפעילות ספורטיבית, בדיוק כמו הבנים " כך אמר דובר מכבי תל אביב. בשעה טובה ומוצלחת, במחלקת הנוער של מכבי תל אביב נפתחו לראשונה בתי ספר לכדורסל לבנות. זהו מהלך מהפכני כמעט בגודלו, שמעצים נשים ומחזק ומחבר ילדות ונערות לספורט, שעד עכשיו אם חיפשו מסגרת כזו, לא הייתה עבורן אף אחת שתתאים. 


 


במחלקת הנוער, בניהולו של שחקן העבר אלון בן זקן, פנו לרשות הספורט העירונית וביקשו להקים בית ספר לכדורסל לבנות בגילאי בית ספר יסודי, עם יעדים לשלוש שנים. "במכבי תל אביב רואים בדבר חשיבות רבה מאוד, אחרי שהרבה שנים לא הייתה פעילות נשים ספורטיבית. זו הייתה החלטה שכולם קיבלו באומץ וגם בצורה די נחרצת שיש לזה מקום, ביקוש, שזה נכון חברתית, ספורטיבית ובכלל. חשוב לתת גם לבנות מסגרת, לתת להן את היכולת לראות שגם בנות יכולות, וצריכות לקחת חלק בפעילות ספורטיבית, בדיוק כמו הבנים", אומר דובר מכבי תל אביב. 



למען הפרויקט גויסה שירי גולד, שהייתה בעברה שחקנית במכבי ת"א בנבחרת ישראל, זכתה בגביע המדינה ועבדה בפרויקט "אתנה" במשך שנים רבות. גולד, המתפקדת כיום כמנהלת התפעול של בית הספר לכדורסל בנות, טוענת כי לדעתה לבית הספר יש חשיבות רבה מאד, "יש כאן אמירה של מכבי ת"א וחיבור של ילדות לאגודה. מן הראוי שילדות שאוהבות את הענף ואוהבות את מכבי יידעו שיש להן איפה לשחק ולהגשים את החלום שלהם".



בית הספר לכדורסל כולל בנות במגוון גילאים, בין כתה א' לכתה ה', והתכנון לשנה הבאה הוא להקים קבוצת ליגה בגילאי כתות ה'-ו'. כיום ישנם כבר חמישה סניפים של בית הספר לכדורסל: ביה"ס כוכב הצפון, ביה"ס אלחריזי (נאות אביב), ביה"ס רמת החיל, ביה"ס ניצנים (רמת אביב) ובית הספר ביכורים ליד שרונה.


ובצעד וחצי אל הסל, אנחנו מחכות לראות בעתיד גם קבוצת נשים בוגרת שתייצג את ישראל בכבוד.