אנה יוסופוב, אמה של התלמידה מבית הספר היסודי בפתח תקווה שחויבה על ידי מורתה להישאר עם תחתוניה בלבד במהלך יום לימודים מלא, לטענתה, התייחסה הבוקר (רביעי) בתכנית של גולן יוכפז ודנת דוידוב ב-103FM למקרה החריג. לדברי יוסופוב, בעקבות האירוע בתה מסרבת לחזור ללימודים. בתוך כך, השר יואב גלנט הורה על קיום בדיקה ותחקיר של המקרה, ודרש כי מסקנותיו יוצגו בפני מנכ"ל המשרד לשם מניעת מקרים דומים בעתיד. לדבריו, "הקפדה על נורמות ערכיות ועל ביטחונם של התלמידים יהיו נר לרגלי מערכת החינוך".

"בהתחלה התקשרו ואמרו שהבגדים לא מתאימים", סיפרה אמה של הילדה ב-103FM. "שאלתי מה לא בסדר? הם לא נקיים? קרוע משהו? מלוכלך? היא אמרה שהיא לא יודעת. המחנכת אמרה שלא מתאים לבית ספר. היא לא אמרה בלי שרוולים, ואמרתי שאני מאוד מצטערת, אני מאוד עסוקה ואני לא יכולה עכשיו לבוא לבית הספר עם בגדים. הילדה שלי הלכה עם בגדים תקינים, טובים, יפים, אני לא יודעת כבר מה אני יכולה להגיד על בגדים. שמתי סמל על השמלה שלא יהיו בעיות לילדה כי הילדה לא יכולה לדבר חופשי בעברית".

זו פעם ראשונה שהיא לבשה חולצה ללא שרוול?
"בדרך כלל הלכה עם השמלה הזאת בחורף, גם כשהלכה עכשיו בשמלה שמתי חולצה עם שרוול ארוך, בזמן שיהיה מזגן בכיתה וקר לה היא יכולה לשים. התקשרה המחנכת באופן פרטי ואמרה שהיא נותנת חולצה לילדה עם סמל. אמרתי - אבל יש חולצה בתוך תיק עם שרוולים. היא אמרה שזה לא מתאים, אין סמל בחולצה, למרות שיש סמל בשמלה, ואנחנו לא חרדים".

אז למה לא?
"אין סמל של בית ספר".

הפשיטו את הילדה מהשמלה, השאירו אותה עם תחתונים והכריחו אותה ללבוש את החולצה עם סמל בית הספר, וכך היא נשארה כל היום בחולצה ותחתונים בכיתה.
"כן".

איך הרגישה?
"זה היה ב-11, וב-12:40 כבר לקחתי את הילדה. זה היה שעה ו-40 דקות. אי אפשר לחכות שאני אקח את הילדה מבית הספר? היא יכולה לכתוב - 'בפעם הבאה בבקשה עם שרוולים לבוא' או ש'השמלה לא מתאימה משום שאין שרוולים'".

באיזה מצב הייתה הילדה כשאספת אותה?
"לא בכתה, היא הייתה קצת בשוק, היא אמרה לי – 'אמא אני מאוד מצטערת'. היא הייתה בשוק, היא אמרה שהבנים צחקו, אני לא רוצה לחזור לבית הספר".

מרגישה אשמה.
"כאילו היא אשמה שהיא באה ככה. היא אמרה – 'אני אשמה שבאתי עם שמלה'".

העלית תמונות לפייסבוק של השמלה ואת בתך ליד הגדר עצובה.
"צילמתי".