למרות המרחק הפיזי, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ויו"ר התנועה ציפי לבני המשיכו את המגעים ביניהם במטרה ליצור גוש שמאל להתמודדות בבחירות גם בפורום סבן בוושינגטון. גורמים המקורבים לשניים אמרו כי "ישנה התקדמות, אך לא ממשית, ועדיין הדברים לא נסגרו". 


בשיחה עם כתבים שם אמר הרצוג "אני אהיה ראש הממשלה הבא ואני קורא לציפי לבני והתנועה להצטרף אליי". לבני שעמדה לידו אמרה בחיוך "בכיף, העיקר שיהיה ראש ממשלה אחר". 
הרצוג הוסיף בשיחות עם כתבים כי הוא רואה בלבני ובסיעתה "גורמים חשובים לביצוע מהלך של חבירה. אני מציע חלופה לנתניהו. הממשלה הזאת צברה כשלונות והביאה אותנו לעברי פחת".

על הבמה סיפר הרצוג כי התלוצץ באוזניי אשתו, ואמר לה כי בכוונתו "להשקיע בסוף השבוע בציפי לבני". הוא הוסיף כי "מהיום הראשון כשנבחרתי להיות יו"ר מפלגת העבודה אמרתי שאנסה להקים גוש מרכזי שיהווה אלטרנטיבה לנתניהו. אני פועל למען המטרה הזו בצורה זהירה ומפוכחת". על הבמה המשיך הרצוג את הקו התקיף נגד ראש הממשלה, והדגיש כי הוא האחראי ליצירת משבר האמון העמוק בין ישראל לארצות הברית. 


עיקר המאמצים לסגירת המהלך מופנה להצהרה משותפת של המפלגות להתחייב לא לשבת בממשלת נתניהו. ההערכות מדברות על כך ששאול מופז, יו"ר קדימה, סגור במפלגת העבודה ויקבל מקום בחמישייה הראשונה. מופז, אומרים גורמים בעבודה, מהווה נכס בטחוני שחסר במפלגה. 


בשיחות סגורות הציע הרצוג ללבני להיות מספר 2 במפלגה, ואולי אף ישריין מקום בעשירייה הראשונה לעמיר פרץ, שעזב את המפלגה. מקורבים לשניים מדגישים כי העניין איננו סגור. לכשישוב מתכנן הרצוג לפגוש את שאול מופז, ולהמשיך בפגישות עם לבני.