יו"ר התנועה ציפי לבני מסמנת את היעד מבחינתה של הבחירות הקרובות ואומרת שהמטרה המרכזית היא להפיל את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "המבחן צריך להיות מבחן של מה יביא יותר קולות לאלה שיכולים להפיל את נתניהו". לבני הוסיפה בראיון לערוץ 2 כי בבחירות הקרובות תהיה רשימה משותפת של גוש המשאל - מרכז:  "זה מוביל לזה שנדמה לציבור שיש כאן משחקי אגו שבגללם לא תהיה רשימה משותפת. תהיה רשימה כזו, כי זה הכרחי ונותן תוצאה יותר טובה לעומת מצב שבו כל אחד רץ בנפרד".




בתוך כך נפגשו היום (שישי) לבני ויו"ר מפלגת העבודה יצחק (בוז'י) בחדר האח"מים בנמל התעופה בן גוריון, בדרכם לפורום סבן בוושינגטון, ושוחחו על האפשרות של ריצה משותפת. המגעים בין שניהם ימשכו גם בוושינגטון. הרצוג העלה לעמוד הפייסבוק שלו תמונה עם לבני בנתב"ג ואילו לבני העלתה לעמוד שלה תמונה עם השר נפתלי בנט בנתב"ג, שגם הוא יצא לפורום סבן. 





הרצוג ומפלגת העבודה מדווחים על התקדמות במגעים עם התנועה ועל אפשרות של רשימה משותפת שתתמודד במסגרת גוש של מרכז- שמאל בבחירות לכנסת ה-20. את המגעים מנהלים הרצוג ולבני. 





נראה כי המירוץ לבחירות המתתקרבות מתחמם גם בגוש הימין. ח"כ איילת שקד אמרה היום בכנס של עיתון "בשבע" כי יש אפשרות שיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט יהיה ראש ממשלה: " בנט קורץ מהחומר של ראשי ממשלה וזו בהחלט אפשרות", אמרה שקד. שקד גם סימנה מטרה של המפלגה לחלוקת התיקים בממשלה העתידית לתקום: " משרד המשפטים זה יעד של מפלגת הבית היהודי והמטרה שלנו היא בהחלט לחלוש על התיק הזה". שקד הוסיפה: "התפיסה המשפטית שלנו היא כמובן פרידמניסטית".