אדוני ראש הממשלה, חוס נא על עצמך ולך הביתה מיוזמתך. ויפה שעה אחת קודם. איני מחסידיך, כפי שאתה מתאר לעצמך. איני משיא לך עצה כי לבי יוצא למראה מאמציך לאחוז בקרנות המזבח.




רק סיבה אחת מניעה אותי לקרוא לך ללכת הביתה: יש עם בישראל, יש משפחות, ויש ילדים, קשישים. הם זקוקים לתקווה, לשינוי, למנהיגות קשובה לרחשי לבם, למצוקותיהם, לכאביהם. אינך מסוגל לנסוק בהם תקווה. אתה לא בנוי לעבוד למען העם כולו. אתה עובד בשירות האידאולוגיה הקיצונית שלך.




אתה עובד אצל הקיצוניים והפונדמנטליסטים הלאומניים שכל עניינם ומניינם הוא ארץ ישראל השלמה, הר הבית וחידוש בית המקדש, ואם למען זאת יש לכלות כל חלקה טובה - הם מוכנים לשלם זאת. ואתה, אדוני ראש הממשלה, התמסרת להם, הפכת ליקיר המגזר, יועציך וחבריך הקרובים הם בנט, אריאל, שקד, סטרוק וכדומה. עמם חתמת על הסכם עודפים בבחירות הקרובות, ולא סתם, כי הם ואתה זה כמו כפפה ליד.




אינך ראש הממשלה של כולם אלא של מגזר קטן המוליך, יחד עמך, להפיכתה של ישראל למדינה מצורעת, למדינה מבודדת, למדינה המתעמרת בענייה ועובדיה, למדינה משוסעת ומלאת תככים שאתה וחבריך התמחיתם בלנצל אותה לצרכים הפוליטיים הצרים שלכם. לצערי הרב, לפיד, שמעולם לא תמכתי בו ואיני מתכוון לעשות זאת גם הפעם, צדק בקביעתו שאתה מנותק. אתה חי בבועה אידאולוגית, אינך מביט סביבך אלא רק בסקרים ולא בעיני הבריות. מעולם לא ירדת מטה, אל העם, כדי לשמוע את מצוקותיו, את מאווייו, את רצונותיו. נכון, נבחרת כדת וכדין ולא כאוזורפטור עלית לשלטון.




אלא שבדרך הקצה שבין התעמולה הפוליטית ומערכות בחירות לבין התיישבותך על כיסא ראש הממשלה, שכחת מה הבטחת לבוחרים. אין אדם בישראל שהזיכרון לא בגד בו ואינו מבחין בין התהום הפעורה בין הבטחותיך במשך השנים לבין מעשיך כראש ממשלה. שאל את עובדי מערכת הבריאות, את עובדי מערכת החינוך, את עובדי מערכת הרווחה, הפנסיונרים, העובדים המשתכרים במשכורות מינימום, חסרי הדיור והמובטלים.




הם יאמרו לך מה חטאיך הגדולים. היטבת עם העשירים המופלגים ועם ידידיך שמעבר לקו הירוק והזנחת את שכונות המצוקה, את הפריפריה, קיצצת קיצוצים איומים במערכת החינוך והותרת ילדים ללא עתיד. כן, אדוני ראש הממשלה, גדעון סער שעזב בטריקת דלת גרם למערכת החינוך נזקים שלא יתוקנו במהרה. ואתה, ראש הממשלה, נתת את ידך לכך. שאל את הרופאים ואת האחיות ואת כל עובדי המנהל בבתי החולים מה הם חושבים על מדיניותך הרדיקלית במערכת הבריאות, והם יאמרו לך את האמת.




בעידודך, מערכת הבריאות הציבורית נמצאת על סף קריסה כי קידשת את ההפרטה של המערכת ולא הבטת אחורה כדי לראות את תוצאות מדיניותך. תחת ידך צמחה מפלצת הקרויה הרפואה הפרטית הקוברת תחתיה, תרתי משמע, את כל אלה אשר ידם אינה משגת. כי, אדוני ראש הממשלה, אתה באה מאסכולה כלכלית-חברתית דרוויניסטית שאין בה רחמים ואין בה חמלה. החזק ישרוד, השוק יקבע את הכללים, ומי שאינו מסוגל לעמוד בתחרות, דינו נגזר. 



אדוני ראש הממשלה, אתה ממשיכו של מנחם בגין בליכוד, וזה תואר מחייב, אלא שתואר זה נכון לעניין אחד בלבד: עשית קריירה מפוארת מפילוג העם, מהפחדתו, משיסוי מגזר זה ברעהו, ניצלת את יכולות הרטוריקה שלך כדי לטעת שנאה ומדון בעם, כי כך אפשר לשלוט, מבחינת הפרד ומשול. והשנאה חלחלה מטה ועוד מטה, סיממה מגזרים שלמים, גרמה לנדידה מכאן אל כאן, ואתה הוכתרת מלך. אלא  שהמלך הוא עירום. שאל את חבריך לממשלה, שאל את כחלון, סער ולבנת ועוד שורה ארוכה מאוד של אנשים שעבדו עמך, ותבין שלפיד צדק: אתה מנותק. 
 
ואם יקרה נס ותתעשת, תתעורר מחלומות מתוקים ותביט החוצה, תבין ששעתך ללכת הביתה הגיעה. אל תהיה מוג לב, אל תהיה יהיר, רד משיגעון הגדלות. לך הביתה לטובת העם.