אמריקה נכנעה. ארצות הברית, המצוידת בטילים גרעיניים, במטוסים חמקנים, בצבא אדיר,בנשק רב יכולת, בנחישות ובאומץ, בעלת חוקה דמוקרטית רבת השראה, נכנעה והרימה את ידיה לנוכח קומץ האקרים, נערים שזקנם צימח זה עתה המאיימים עליה באמצעות האינטרנט.

העולם עוקב בדריכות אחר קומץ שכירי אינטרנט של קוריאה הצפונית, מדינה שבה שולט רודן חסר רחמים, שהכניעו את אמריקה הגדולה וביטלו את הקרנת הבכורה של הסרט ”ראיון סוף", המתאר התנקשות בדיקטטור שעל פי כל הרמזים מתייחס למנהיג הצפון־קוריאני קים ג‘ונג און.
 
הקרנת הבכורה החגיגית רבת המשתתפים של הסרט עמדה להתקיים בימים אלה בניו יורק. ההאקרים בהשראת הצפון־קוריאנים שיגרו אזהרה: ”אם תקרינו את הסרט, תיזכרו שוב באירועי 11 בספטמבר". עוד שיגרו המאיימים הוראות כניעה לאולפני סוני רבת היוקרה, מפיקת הסרט: "אנו ממליצים לכל אחד להתרחק מהמקומות שבהם מקרינים את הסרט". ואמריקה הגדולה נכנעה. היא הרימה את ידיה לנוכח טרור חדש ואימתני המתגנב בצעדים איטיים גם לאזורנו. שוב אין צורך בטנקים, במטוסים ובטילים כדי להכניע, אלא במפגעים, חלקם מתאבדים השמים ללעג ולקלס את כל אמצעי המיגון וההרתעה המשוכללים וכלי הנשק החדישים. זו מציאות חדשה שטרם הסתגלנו אליה. שוב לא מנצח צבא, אלא קנאים חשוכים המתבצרים מאחורי מחשבים ותעלולי אינטרנט.
 

סוני בינתיים מקפלת את דגלה, ולמרבה התדהמה אנשיה שבים להשתמש בפקס ובמכתבים במקום במחשבים המשוכללים שנפרצו. לא ירחק היום ונשוב ונשגר יוני דואר נושאות מכתבים כמוסים, ואולי גם נשוב להדליק משואות בראשי ההרים על מנת להעביר בשורה מהר אחד למשנהו. עידן חדש הפציע זה עתה בשמי 
האנושות.

זו טרגדיה אנושית מתובלת בהומור. הקדמה מרחיקה אותנו, הנשק המשוכלל הופך לחסר תועלת. ימים יגידו אם מדובר ברוח חולפת או בסערה של ממש.