בתחילת השנה הזו ניסו הסטודנטים של האוניברסיטה היוקרתית UCLA להעביר החלטה להחרים חברות הסוחרות עם ישראל, מאחר שישראל היא מדינת אפרטהייד. חבר פרלמנט שחור מדרום אפריקה שמע על כך ושלח מכתב אל הסטודנטים. הוא זעם. איך ייתכן לומר על ישראל שהיא מדינת אפרטהייד? הוא שאל והאשים: מי שאומר זאת הוא בור מכתבו פותח במילים: "לכבוד חברי אגודת הסטודנטים באוניברסיטת UCLA. כאזרח דרום אפריקאי שחור, שחי בעבר תחת האפרטהייד, אני מוצא את עצמי מוטרד ונפגע מאוד מכך שיש מי שמשווה בין ישראל לבין משטר האפרטהייד הדרום אפריקאי".

הוא מכיר היטב את ישראל. הוא ביקר בארץ  13 פעמים, לדבריו. שם חבר הפרלמנט הזה הוא קנת משוּ. כל עוד מתקפת הסייבר לא תגיע אליכם, תוכלו למצוא ביוטיוב הרבה התבטאויות מפורטות שלו בזכות ישראל, ונגד הבורות והטיפשות של אלה המשווים את ישראל למדינת אפרטהייד. בארץ כמעט לא שמעו עליו. בשבוע שעבר אומנם שודר ראיון רדיו טלפוני קצר איתו ב"שעה הבינלאומית" בקול ישראל, אבל בכותרות הגדולות הוא לא קיים.

באותו מכתב לסטודנטים הוא כתב בין היתר: "למיעוט הערבי בישראל יש מפלגות, הם מכהנים בפרלמנט הישראלי, הכנסת, ומחזיקים במשרות במגזר הציבורי, בכוחות המשטרה ובזרועות הביטחון. חולים פלסטינים שוכבים בבתי החולים לצד יהודים-ישראלים, והרופאים והאחיות הם יהודים וערבים. ככל הידוע לי, שופט ערבי ישב בערכאה ששפטה את הנשיא הישראלי לשעבר משה קצב. יהודייה אתיופית זכתה בתואר מלכת היופי של ישראל. דבר מכל אלה לא יכול היה להתקיים באופן חוקי בדרום אפריקה!".


קנת מֶשוּ מתקומם גם נגד ההשוואה בין הפלסטינים ביהודה שומרון ובעזה לבין השחורים בדרום אפריקה: "הגדרת פעולות ההגנה העצמית של ישראל נגד פיגועי הטרור הפלסטיניים כאפרטהייד היא רשעות והונאה".

ומנקרת שאלה: האם כשמנהיג דרום-אפריקאי שחור מסביר במו פיו שישראל ואפרטהייד אינם מושגים שיכולים לחיות זה לצד זה, תפסיקו לשמוע מחכמולוגים ישראלים שאנחנו מדינת אפרטהייד? בטוח שלא.

התרופה לשיקום ישראלים שונאי עצמם אינה בסל התרופות. ההתקפה על מדיניות ישראל היא חלק כה חשוב באישיות של הישראלי השונא את עצמו, עד שאם ייקחו לו אותה, הוא יתייפח בחוסר אונים כזה, שרק מתוך רחמים נחזיר לו את שנאתו. כך יש אצלנו ישראלים שממשיכים להכפיש ולומר שבישראל יש אפרטהייד, ומצד שני אנו מתעלמים מאותו חבר פרלמנט שחור שביקר בישראל פעמים רבות, ראה הכל וטוען בכל העולם שהשוואה בין ישראל לבין דרום אפריקה של האפרטהייד היא שקר ועיוות.

בשבילי אדם אמיץ כזה ראוי להוקרה. אני לא מכיר  אותו, אבל ביום רביעי האחרון השגתי את מספר הטלפון שלו מהשגרירות הנוצרית הבינלאומית שהוא חבר בה, התקשרתי אליו לדרום אפריקה, איחלתי לו חג מולד שמח ושנת 2015 טובה ואמרתי לו בשמכם תודה.