כאשר מועצת הביטחון דחתה דרישה להכיר במדינה פלסטינית, אותה הכרה כמעט עברה בסדרת הטלוויזיה החדשה שלBBC  "אישה מכובדת", המשודרת בימים אלה בעולם וגם בארץ (אגב, הייתי מתרגם "אישה נעלה"). בסדרה האמריקאים מודיעים שהם לא יטילו וטו על החלטת מועצת הביטחון להכיר במדינה פלסטינית. 



בסרט הכל יכול לקרות, אבל הסדרה הזו חשובה ואמיצה מהרבה בחינות. אחד הדברים המקוריים בה הוא העובדה שהסיבה להחלטה האמריקאית לא להטיל וטו היא פעולת רצח שמבצע ארגון טרור יהודי. ארגון טרור יהודי נוראי אכן מכריז שהוא רצח, אך הבעיה היא שהכל שקר. אין ארגון טרור כזה, כולו המצאה של השירותים החשאיים האמריקאיים. הצגת ארגון טרור יהודי כהמצאה דמיונית שמטרה רק השמצת ישראל אינה דבר מקובל בתסריטאות הבינלאומית. זוהי אמירה שמטילה ספק בקיום טרור יהודי. 
 
הסדרה "אישה מכובדת" יוצאת דופן בחדשנותה בהצגת המצב הפוליטי גם בהרבה היבטים אחרים. העלילה בקיצור: יהודייה בריטית עשירה עומדת בראש ארגון שלום שפועל למען רווחה לפלסטינים אחרי שהם רוצחים את אביה. היא מגיעה לעזה, נחטפת, נאנסת ובהמשך הפלסטינים רוצחים גם את אחיה היחיד וחוטפים את בנה שנולד כתוצאה מן האונס. אותה אישה, ברונית יהודייה ששמה נסה שטיין, היא מסוג הדמויות הטרגיות היהודיות המוכרות. אני מניח שב־BBC מכירים את הטיפוס היהודי הזה היטב. נסה שטיין שוחרת הטוב מרסקת את עצמה כדי לפייס את שונאיה, וככל שהשנאה מפלצתית יותר, כך היא מפתלת עוד את גווה יותר כדי לקבל את השונא, להבין אותו ולעשות למענו. 
 

בפרק האחרון היא כלואה בחדר מסריח בחברון אחרי שהפלסטינים בגדו בה, וברגע שבו היא מעניקה להם כבל תקשורת משוכלל, הם מפוצצים אותה יחד עם עוד 75 פלסטינים, שמה זה משנה בכלל שגם הם ימותו. ובכן, אז פוגש אותה אחד ממנהיגי הפלסטינים ומספר לה שהוא זה שנתן את ההוראה לרצוח את אביה, הוא זה שנתן הוראה לבנו לאנוס אותה בכלא, הוא זה שרצח זה עתה את אחיה. בתשובה היא מתייפחת באשמה עצמית חולנית, ואומרת שכל מה שקרה לה מגיע לה, ואז מסביר לה אותו פלסטיני שאין כל אפשרות לתאר את השנאה שלו ליהודים. 
 
בכך מציגה הסדרה את הסכסוך הישראלי־פלסטיני כעימות בין תרבות האהבה של היהודים ובין תרבות השנאה של הערבים. זו גישה נדירה בקולנוע, ולכן הסדרה הזו פורצת דרך. לצופה, הבריטי או הישראלי, נרמז כך שפתרון הסכסוך אינו מדינה פלסטינית. מדינה לא תספק את השנאה, רק השמדת היהודים תספק אותה. עד שתרבות האהבה תגיע גם לצד השני, הרי הכרזת מדינה רק תחריף את הבעיה. 
 
לסיום, אל תדאגו מכך שבסדרה האמריקאים מכריזים: "לא נעמוד עוד בדרכה של פלסטין למדינה על ידי הטלת וטו" כי כדברי הסדרה: "רוסיה וסין אמרו שהן ישקלו את עמדותיהן הקודמות ויטילו וטו על התוכניות האמריקאיות".