עזבי את הממשלה, לבני, כי אין טעם להשתתפותך בנשף המסכות יותר. זוכרת שסיפרת אחרי הקדנציה הקודמת שהישיבה באופוזיציה הייתה משגה כי במשך ארבע שנות שלטון נתניהו ראית כיצד המדינה תחת נתניהו הולכת ומתרחקת מחזון שתי המדינות? איך בישיבה בחוץ לא יכולת להשפיע? ולכן חשוב היה הפעם להיות בפנים. 

ובכן, איך את מסכמת את (כמעט) השנתיים הראשונות בתוך הקואליציה של נתניהו? האם הישיבה בפנים משיגה משהו ועוצרת את הדהירה לכיוון חזון המדינה הדו־לאומית, את הבידוד הבינלאומי, את כפיית דעות הרוב על המיעוט? כמה התרחקה המדינה עוד יותר מחזון שתי המדינות כאשר את אחראית על תיק המו"מ עם הפלסטינים? כמה התחשבות והבנה יש בממשלה הזו למיעוטים במדינה?
את אומרת שאת קמה כל בוקר למלחמה חדשה. עוד יום של מאבק שבו בלמת חקיקה אנטי־ציונית. הנה, את חוק יסוד הלאום עיכבת כשבוע שלם עד שהרוב הגדול בממשלה, הנותן את הביטוי הדמוקרטי לרחשי לב הציבור (ערך היהדות מעל לערך השוויון), פסק בניגוד לדעתך. 

בזמן שעסקת בבלימת חוק יסוד הלאום, הודיע ראש הממשלה שיתמוך בחוק המאפשר לחברי הכנסת המכהנים להדיח חבר כנסת שאמירותיו לא עולות עם תפיסת הרוב. עוד שינוי מתוכנן של חוק יסוד. תחת משמרתך, שרת המשפטים האמונה על שלטון החוק בישראל, יקומו חברי כנסת מן הרוב ויכריעו שמערכת המשפט הפלילית לא מספקת אותם. כי אם מערכת התביעה הפלילית בישראל לא מצאה סעיף חוק לכתב אישום, ואם כלי השיפוט המנהליים לא מצאו סעיף חוק שיאפשר להוציא את בל"ד מחוץ לחוק, יקומו להם רוב של חברי הכנסת ויבטלו בהחלטתם את הקול של 100 אלף איש (מצביעי בל"ד). וכאשר בל"ד תערער על החוק לבית המשפט העליון, הוא יפסוק שהלאום היהודי מעל להכל. 
 
גם חוק איסור שביתות פוליטיות המכרסם בזכות היסוד הכלכלית־חברתית של עובדים במקומות העבודה להתארגן ולהביע סולידריות עם עובדים במקומות אחרים - או בקיצור החוק לדפיקת ההסתדרות - זכה לרוב בוועדת השרים לענייני חקיקה, תחת ניצוחך. חבר סיעתך חתום על היוזמה. אז איך עד עכשיו הולך לך עם השנתיים הללו שאת בתוך הממשלה, בהישגי תהליך השלום או בלימת חוקים אנטי־חוקתיים?
חוק יסוד פה וחוק יסוד שם. סעיף כזה ואחר. אפשר כבר להכתיר את התקופה הזו כמהפכה האנטי־חוקתית? כמשפטנית הבכירה בישראל ו־22 שנים אחרי המהפכה החוקתית, תוכלי להירשם בהיסטוריה כמי שכיהנה כשרת המשפטים בימי המהפכה האנטי־חוקתית.
את מחכה שראש הממשלה יפטר אותך? את מחכה שהוא לא יראה במליאה את הלבן שלך בעיניים, כי תיאלצי לצאת החוצה ולא להשתתף בהצבעה? את מחכה שנפתלי בנט יהיה ראש הממשלה ושטח C יסופח על פי תוכניתו הידועה? לפחות חצי משרי הממשלה כיום תומכים בסיפוח ללא כחל ושרק ואחרים יחתמו על זה בשתיקה. 
קומי, לבני, תתפטרי. דקה לפני שחוק יסוד הלאום מגיע לרצפת המליאה.