הסתיימו בהצלחה ארבע שנות המאבק של הארגונים הירוקים והמשרד להגנת הסביבה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז המרכז קיבלה את עמדת המשרד, והחליטה לאשר את התכנית להכרת אזור חוף פלמחים כגן לאומי. כתוצאה מכך, נגנזה התכנית לבניית כפר הנופש במקום, נגדה יצאו הארגונים בגיבוי שני השרים האחרונים להגנת הסביבה, גלעד ארדן ועמיר פרץ. 

השר ארדן הוביל את המאבק בתקופת הממשלה הקודמת כשר להגנת הסביבה. ב-2010 עברה החלטת הממשלה שקבעה דיון מחדש בתכנית הקמת כפר הנופש. זאת בעקבות פעילותו של ארדן, כיום שר הפנים, שלחץ על הגורמים במינהל מקרקעי ישראל, מה שאיפשר את אישורה של התכנית שהוכנה ברשות הטבע והגנים להכריז גן לאומי ולעצור את תוכנית הבנייה באחד החופים הבתוליים האחרונים בישראל. 
במשרד להגנת הסביבה בירכו על החלטת הוועדה המחוזית: "מדובר במאבק חשוב על עתיד אחד החופים היפים ביותר בארץ. זהו החוף הפראי והטבעי היחיד בין אשדוד לבית ינאי, וביטול כפר הנופש יביא לשימורו ככזה. זו החלטה ההיסטורית המהווה תקדים לפיו טובת הכלל חשובה יותר מאינטרס צר כזה או אחר". שר הפנים בירך על ההחלטה של הוועדה המחוזית ואמר:גם הוא על התוכנית, ואמר כי לשמחתו "המאבק הצליח ורצועת החוף הייחודית בפלמחים תישאר פתוחה לרווחת הציבור כולו". 

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) התייחסה גם היא לנושא וסיפרה על המאבק הממושך של התושבים וארגוני הסביבה: "זאת הוכחה כי מאבק אזרחי יכול לשנות, גם אם התחיל לאחר שהפרויקט יצא לדרך, גם אם נראה כי נאבקים בכוחות גדולים ועשירים, וגם כאשר נראה כי הוא נעשה כנגד כל הסיכויים". 
"החלטת הוועדה המחוזית בנוגע לחוף פלמחים משמחת ומרגשת. עשר שנים נאבקים תושבים וארגוני סביבה על" חוף פלמחים ומוכיחים לכולנו שלא ניתן לגנוב מהציבור את המרחב הטבעי. אחרי שבית משפט דחה את עתירת היזמים, ואחרי שדו"ח מבקר המדינה מ-2009 חשף ליקויים במכרז למכירת הקרקע, הכריעה היום הוועדה המחוזית כי החוף ייהפך לגן לאומי וכי לא ייבנה בו כפר נופש מסחרי.