עדיין בסכנת חיים. מצבה של איילה שפירא, הילדה בת ה-11 שנפגעה ביום חמישי בערב מבקבוק תבערה שנזרק לעבר המכונית בה נסעה עם אביה סמוך למעלה שומרון, מוסיף להיות קשה.



פרופ' אייל וינקלר, מנהל המחלקה הפלסטית בתל השומר, בו היא מאושפזת, עדכן על מצבה: "מצבה של איילה ממשיך להיות קשה מאוד, אפילו אנוש. היא נמצאת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, שם עובדים עליה צוותים של רופאי טיפול נמרץ. ביממות האחרונות היא נותחה על ידי מנתחים פלסטיים ורופאי אף-אוזן-גרון והיא מקבלת טיפול רב מערכתי של כמה צוותים שאמונים על הנושא בשיבא".


וינקלר הוסיף כי מחר המנתחים הפלסטיים יכנסו לניתוח נוסף של הטרית עור באזור הפנים והצוואר, והשתלת עור מאזורים אחרים בגופה. "אנחנו מקווים שהמהלך הזה יסיים את החלק הראשון של ההחייאה, יאפשר לה החלמה ויפנה אותנו להמשך הטיפול, שמטרתו שיקום וטיפולים משחזרים וקוסמטיים של הפנים בעתיד", אמר. 

אביה של איילה, אבנר, שנפצע קל בפיגוע, אמר לאחר מכן: "האירוע הזה הוא לא פלילי, הזורק את הבקבוק הוא לא פושע או עבריין אלא חייל של האויב הערבי, שנמצא במלחמת חורמה נגדנו. החייל שזרק את הבקבוק הוא שליח של העם הערבי, ששלח אותו נגד היהודים. היינו מטרות אזרחיות, כי כאמור המלחמה שלהם היא לאומית".

רות, אמא של איילה, סיפרה: "היא ילדה מיוחדת, חכמה באופן חריג. הייתה בדרך הביתה משיעור העשרה למחוננים באוניברסיטת בר אילן. הבקבוק נפל עליה והתלקח, והיא שחררה את עצמה והתגלגלה מהרכב. רק התושיה שלה הובילה לזה שזה נגמר כמו שזה נגמר, אחרת לא היינו פה היום".