פרשת השחיתות ב"ישראל ביתנו": שופט בית משפט השלום בראשון לציון הורה להאריך עד ל-1 בינואר את מעצרו של שר התיירות לשעבר סטס מיסז׳ניקוב בחשד למעורבות בפרשה. כמו כן, האריך מוקדם יותר בית המשפט את מעצרם של שמונה מחשודי הפרשה ושחרר לבקשת היחידה שלושה מהם, בתנאים מגבילים.

בתום חמש שעות מעצר, שוחררה לביתה סגנית שר הפנים ח"כ פאינה קרישנבאום לביתה והיא תוזמן להמשך חקירה כבר בימים הקרובים. שמות המעורבים בפרשת השחיתות הציבורית שנחשפה היום, מתפרסמים. פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), סגנית שר הפנים וראש מטה של מפלגת ישראל ביתנו, דוד (דאוד) גודובסקי, הם הפעילים הדומיננטים בפרשה, ויחד איתם פעל גם שר התיירות לשעבר, סטס מיסז'ניקוב. 

בין המעוכבים נמצאים גם ראש המועצה האזורית תמר, דב ליצינוב, ראש המועצה האזורית מגילות, מרדכי (מוצי) דהמן, ראש מועצה אזורית שומרון, גרשון מסיקה, יו"ר נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), אלכס ויזניצ'ר, גזבר מועצה אזורית מטה בנימין, דוד בלאו וסגן ראש המועצה האזורית גונן, גבי חמו.

על פי החשד, הקימו המעורבים, בראשות הפוליטיקאים הבכירים, מנגנון משונע היטב להעברת כספים, מינוי מקורבים וקבלת טובות הנאה, תוך שורה של ביצוע עבירות חמורות לכאורה, לרבות שוחד, מרמה, הפרת אמונים, רישום כוזב בסמכי תאגיד והלבנת הון. חשוב לציין, כי מדובר בפרשה מסועפת ומפוצלת למספר תתי פרשות, כאשר את כולן מקשרות הדמויות המרכזיות, קרי סגנית השר וראש מטה ישראל ביתנו, ביחד עם שר התיירות לשעבר. השיטה פעלה תוך שימוש בעמותות שזכאיות לקבלת תקציבים מהמדינה. החשודים דאגו להעביר כספים, לעיתים בסכומים מופרזים, כאשר את יתרת הכספים, היו "צובעים" כדי להעבירם חזרה בדלת המסתובבת, לרשות המעורבים או מקורביהם. 

שופט בית משפט השלום בראשון לציון מנחם מזרחי החליט להאריך את מעצרם של שמונה מהמעורבים עד כה כשהוא מציין. "קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשודים". מעצרם של דב ליטבינוף, מרדכי דהמן, דוד בלאו, אלכסנדר ויזניצר וישראל יהושע הוארך עד ליום ה – 1.1.15. מעצרם של יצחק בורבא, אפי פלס, ציון זוארץ, אלכסנדר גולדנשטיין וגבי חמו הוארך עד ליום ה-28 בדצמבר. מעצרם של גרשון מסיקה, יעקב בן שושן ומשה קליסקי הוארך עד ל-30.12. בית המשפט אישר את ההסכמה אליה הגיעו המשטרה והחשודים דורון שמחי, יו"ר איגוד הכדוריד, אבנר קופל, לשעבר יו"ר איגוד הכדורסל ואמנון ליברמן המשמש כיועץ והורה על מעצר בית מלא של השלושה למשך 10 ימים וכן ערבות עצמית על סך 20 אלף שקלים. כמו כן, הוארך מעצרם של יאיר גלר, סטיבן לוי, רנית קירשנבאום (ביתה של פאינה קירשנבאום), אלי זרחין, ויקטור אפרמוב.

במקביל, דאגו המעורבים להערת כספים לעמותות וגופים שאינם זכאים לקבלת תקציבים מהמדינה, וזאת עשו תוך שימוש בעמותות הזכאיות לקבלת הכספים, כשיד אחת מעבירה והיד השניה מעבירה הלאה. על פי החשד, המעורבים שדאגו להעברת הכספים ולשינוע שלהם, נהנו הן מכספים חזרה שהגיעו לידיהם, והן מרווח של "הון פוליטי" במסגרת מינוי מקורבים לאותן רשויות ולאותן גופים. בסמוך לשעות הצהריים יובאו החשודים המרכזיים להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.