הממשלה תתבקש לאשר היום (ראשון) את התוכנית לשיקום הערבה, בעקבות דליפת הנפט הגדולה באזור באר אורה, שפגעה קשות בשמורת הטבע עברונה.


עלות התוכנית, אותה יציג סגן השר להגנת הסביבה, אופיר אקוניס, עומדת על כ-17 מיליון שקל.



על פי ההצעה, יושקע התקציב בתוספת כח אדם לטיפול בקרקעות מזוהמות, בשיקום אוכלוסיית בעלי החיים שנפגעו, וכן בבדיקת ההיבטים הסביבתיים בפעילותה של חברת קצא"א ביבשה ובחופים.


על פי התכנית, תוקם מנהלת אשר תנהל ותפקח על פעולות השיקום. בתחום שמורת עברונה יבוצעו פעולות לניטור ולמחקר אקולוגי. פעולות דומות יבוצעו גם מחוץ לשמורה ובמפרץ אילת כדי לעמוד על הנזקים, לבדיקת השפעות סביבתיות ארוכות טווח לרבות בדיקת טכנולוגיות מתקדמות לשיקום הקרקע באזור שנפגע.

הפעילות תעשה בהסכמת רשות הטבע והגנים. עם זאת בהודעת הממשלה נמסר כי הרשות שומר לעצמה את הזכות לפעול נגד חברת קצא "א, שבבעלותה צינור הנפט שהתפוצץ וגרם לזיהום. 7.5 מיליון ש"ח מהתקציב שהממשלה אמורה לאשר היום לתכנית מיועדים לאישוש ושיקום אוכלוסיית בעלי החיים באזור. סכום של חצי מיליון שקלים יוקצה לפיתוח תוכניות חינוכיות והסברתיות בנושא שיקום המערכות האקולוגיות ברשויות המקומיות באזור שנפגע ובאזור הגובל בו.

3 מיליון שקלים מהסכום שיאושר היום מיועדים להשלמת ההערכות של המשרד להגנת הסביבה למניעה וטיפול באירועי זיהום סביבתיים ולרכישת ציוד יעודי לתגובה ראשונית לאירועי סביבה.