חקירה גדולה של האינטרפול, ימ"ר ירושלים ופרקליטות המדינה, הובילה למעצר חשוד בחטיפת בתו משבדיה. חוקרי ובלשי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים עצרו אתמול (רביעי) תושב מזרח ירושלים החשוד כי במהלך חודש אוגוסט השנה חטף את בתו בת ה-3 אותה גידל יחד עם האם בשבדיה והעבירה לבית לחם.



החקירה החלה בחודש ספטמבר, אז משטרת שבדיה פנתה לאינטרפול בעקבות תלונה שהוגשה על ידי אם לילדה בת 3 בשבדיה, שטענה כי בן זוגה ואבי הילדה, המתגורר עימם בשבדיה, הודיע לה חודש לפני כן, כי לקח את בתם המשותפת לישראל. לכשניסתה האם לבקש ממנו להחזיר את הילדה לשבדיה, איים האב כי יפגע בכל מי שינסה להגיע אליו, ואף יפגע בילדה.



כנגד החשוד הוצא צו מעצר בינלאומי ונפתחה חקירה ביחידה המרכזית של ימ"ר ירושלים. במסגרת החקירה עלה כי החשוד חטף את בתו משבדיה, הגיע איתה לארץ, ובהמשך העבירה לדירת בת זוגו המתגוררת בבית לחם. עוד עולה מהחקירה, כי לפני כשבועיים הוגשה תלונה במרחב קדם ע"י החשוד, אשר טען כי הוא מאוים ע"י בן זוגה לשעבר של אשתו משבדיה, שדרש ממנו להחזיר את הילדה לשבדיה אחרת 'יפגע בו'. לטענתו זו הסיבה שברח עם בתו לארץ, כדי להגן עליה ועליו.


במשטרת ירושלים הביאו לאיתור רכבה של בת זוגו של החשוד, עת הייתה בדרכה ליריחו עם בני משפתחה והילדה. היא עוכבה ע"י לוחמי מג"ב במחסום ביציאה מבית לחם. בת הזוג, תושבת בית לחם, הועברה לחקירה בימ"ר ירושלים, ואילו הילדה, שאותרה בריאה ושלמה, נלקחה לטיפול ע"י גורמי רווחה.
כעבור זמן קצר אותר החשוד והוא הגיע לחקירה בימ"ר, הוצג בפניו צו המעצר הבינלאומי והוא נעצר.

בתיאום עם פרקליטות המדינה וגורמי הרווחה זומנה האם, תושבת שבדיה, שהגיעה לארץ בתחילת השבוע, למשרדי ימ"ר ירושלים, שם נפגשה עם בתה בנוכחות גורמי הרווחה. במהלך השעה הקרובה יובא החשוד בפני בית משפט השלום בירושלים לדון בבקשת ההסגרה לשבדיה בגין חשד למעורבותו בעבירות של חטיפת קטין, איומים ותקיפת בן זוג.