לאחר מאבק של תושבי גבעת עמל, המשטרה החלה היום (שני) לפנות את תושבי השכונה מבתיהם. כבאיות וכוחות משטרה הגיעו למקום. ח"כ אילן גילאון (מרצ) שהגיע למקום ונמצא עם התושבים, דיווח בעמוד הפייסבוק שלו: "יש אלימות ולא נותנים לאף אחד להיכנס מבחוץ, אמבולנסים הגיעו לשטח". כמו כן, אמר גילאון: "אני קורא למשטרה לנהוג באיפוק ובסבלנות".

גילאון תיאר את מהלך הפינוי, וכתב: "בוקר קשה, פינוי אלים וכואב בגבעת עמל. אחרי לילה ארוך פרצו לפנות בוקר יס"מניקים מכל הכיוונים לבתים, שברו את קירות הבית ואת דלתות הכניסה. והכול כדי להוציא אנשים מבתיהם. בחיים לא ראיתי דבר כזה. יש פה קשישים בשנות ה- 70 וה- 80 לחייהם, אנשים עם מוגבלות, נשים וילדים. גלי המעצרים נמשכים, לא נותנים לתקשורת להיכנס למתחם וצוותי מד"א פינו כמה תושבים .מדינת ישראל עשתה עסקה ענקית על הקרקע ומכרה אותה יחד עם האנשים. מקווה שביחד נעצור את הפינויים. נלחמים על הבית".
 
בעמוד הפייסבוק שנפתח בעקבות המאבק: "גבעת עמל- נלחמים על הבית", כתבו הבוקר: "בניגוד לפינויים קודמים היזמים אברמוביץ וכוזהינוף מצהירים כי לא יפצו את התושבים! אנו דורשים מרון חולדאי לעצור את האלימות המופנית כלפי תושביו ולהבטיח עכשיו קורת גג חלופית למשפחות!"


מהפגנת התושבים בגבעת עמל. צילום: שלומית כרמלי 

בגבעת עמל, השכונה התל-אביבית הדרומית לבבלי וצפונית למגדלי יו, מונה כ-130 משפחות יוצאות ארצות ערב, שנשלחו בשנת 1947 ליישב את הכפר הערבי הנטוש ג'מוסין, כדי להגן על גבולות תל-אביב. אך בעלותן של אותן המשפחות על הקרקעות מעולם לא הוסדר באופן רישמי. למרות שביקשו בעבר תושבי השכונה לקנות את הקרקע ולבנות עלייה את ביתם, מינהל מקרקעי ישראל סירב. לאחר כמה שנים, בשנת 1961- המדינה מכרה את השטח לחברה ציבורית, ללא מכרז, במטרה שיבנו בו דיור חלופי ראוי לתושבי המקום. אך תנאי החוזה לא קוימו, והשטח נמכר שנית- לחברות הפרטיות דנקנר ואמת"ש. אך ב-2004 הקרקעות נמכרו לידיו של יצחק תשובה.

כפי שצויין בעמוד הפייסבוק של גבעת עמל: "בשנת 2013, עיריית תל-אביב ערכה "הסכם פינויים" בינה לבין הבעלים הנוספים בקרקע, שבו היא מתנה מתן היתרי בניה בהתקדמות פינוי תושבי גבעת עמל כדלקמן: 1. יצחק תשובה יפנה תושבים במתחם העיריה לטובת קידום חלקה של העיריה בפרויקט ובהתאם להתקדמותו יקבל היתרים לבנית ארבעת המגדלים בשטח שלו (שכאמור ריק מתושבים ומוכן לבניה). 2. משפחת אברמוביץ תתמודד לפי שיקול דעתה הבלעדי עם התושבים שבשטח שהעיריה תחמה עבורה – שטח שבו היתה לעיריה ועודנה הבעלות הגבוהה ביותר (67%)". 
עוד נכתב בעמוד: "למרות שליצחק תשובה יש צווי פינוי, הוא מחוייב לפצות את התושבים, ובאמצעות הפעלת הכוח, ההפחדה וההשפלה, הוא מביא את התושבים לחתום על הסכמי פיצוי שנוחים לו, אך לא מאפשרים לתושבים קורת גג חליפית. ההסכמים נועדו להבטיח שהתושבים לא יתבעו ממנו את זכויותיהם בעתיד. בפינוי האחרון שנערך ערב ראש השנה תשע"ה, יצחק תשובה נקט בדרך אכזרית חדשה והגיע להסכמי פינוי באופן שרירותי רק עם חלק מהמשפחות המפונות ואילו את השאר הותיר ללא הסכם וללא קורת גג מול בתיהם ההרוסים בכל תקופת החגים, כשהמטרה היא להעביר מסר של בריונות וכל דאלים גבר ולפורר את הקהילה בגבעת עמל".