דו"ח מבקר המדינה שהתפרסם היום (שני)העוסק ברשויות המקומיות מוצא כי רובן לא מודדות קרינת חשמל מכל מקורות הקרינה שבסביבת התלמיד. החשיפה מגדילה את הסכנה לסרטן.  ב-60% מבתי הספר שנבדקו ובכ-15% מגני הילדים שנבדקו נמצאה קרינה חריגה. 
ממצאי הביקורת מלמדים על ליקויים בפעולותיהם של הרשויות המקומיות ושל בעלים פרטיים ובפעולות ההסדרה של משרד החינוך בתחום זה. רובם המכריע של הרשויות המקומיות והבעלים הפרטיים שנבדקו לא מדדו את רמת הקרינה מכל מקורות הקרינה שבסביבת התלמיד בכל מוסדות החינוך שבאחריותם. משרד החינוך לא מיפה את מקורות הקרינה בסביבת התלמיד ולא דרש מהרשויות המקומיות ומבעלי מוסדות החינוך למדוד במוסדותיהם קרינה מכל מקורותיה.
 
המבקר ממליץ לרשויות המקומיות  לבצע במוסדות שבאחריותם מדידות של קרינה בלתי מייננת מכל מקורותיה, כדי להבטיח את שלום השוהים בהם. הוא ממליץ גם למשרד החינוך להביא להעלאת המודעות בנושא של כל הנוגעים בדבר בכל הדרגים, ולתת לבעלים של מוסדות החינוך הנחיות ברורות בדבר ביצוע מדידות קרינה בלתי מייננת במוסדותיהם ולפקח על אופן יישום הנחיותיו. 

המלצה נוספת בנושא הקרינה שמובאת בדוח המבקר היא הפעלת מרכז ידע בנושא קרינה בלתי מייננת והשפעותיה ארוכות הטווח על בריאות הציבור ועל הנגשת המידע לציבור הרחב, בין היתר בכל הקשור לקרינה בלתי מייננת במוסדות החינוך, דבר שיביא להגברת המודעות לנחיצות הטיפול בקרינה חורגת.

המבקר גם התריע על מעורבתם של החברות הסלולריות בבדיקות, ועל ניגוד עניינים אפשרי בנושא: "על מנת למנוע חשש להשפעה על שיקול הדעת המקצועי של מודדי הקרינה משרד מבקר המדינה העיר למשרד להגנת הסביבה כי הקמת מערכת הניטור לא פתרה את בעיית תלותם של מודדי הקרינה בחברות הסלולר. תלות זו עלולה לגרום לניגוד עניינים בין מחויבותם של מודדי הקרינה לממונה הקרינה ובין מחויבותם לחברות הסלולר, וכך לפגוע באמינות דוחות מדידות הקרינה שהם מגישים למשרד להגנת הסביבה".