בחקירה משותפת של השב"כ וימ"ר ירושלים נעצרו מספר אנשים החשודים בהצתת בית הספר הדו לשוני לפני כשבוע בשכונת פת בירושלים. בית משפט השלום בפתח תקווה התיר לפרסום את דבר מעצרם, אך הותיר את כל יתר הפרטים חסויים, בהתאם לצו איסור הפרסום הקיים. 


 
לפני כשבוע התקבלה קריאה בחדר המבצעים של כבאות והצלה ירושלים על עשן המיתמר בסמוך למבנה בית הספר הדו לשוני ברחוב אריה בעהם בשכונת פת בעיר. למקום הוזנקו שלושה צוותי כיבוי ומנוף גבהים. הצוותים בפיקודו של רש"ף משנה גרשון כהן שהגיעו למקום הבחינו כי השריפה בתוך המבנה. צוותי הכיבוי פרצו למבנה הנעול אשר עשן כבד היתמר מחלונותיו. הצוותים איתרו את מוקד הבעירה בתוך אחת הכיתות בבית הספר. לוחמי האש החלו בפעולות כיבוי, מניעת התפשטות השריפה לכלל המבנה, ואיוורור המקום מהעשן הכבד שהצטבר בו.


 

במהלך הסריקות  התגלו בבית הספר כתובות נאצה בעלות אופי גזעני, בהן "די להתבוללות" ו "אין דו קיום עם סרטן". למקום הוזעק באופן מיידי צח"מ חקירת שריפות מכבאות והצלה ירושלים בראשותו של רשף רוני סונינו.  פעולות החקירה מתבצעות בשיתוף עם צוות חקירה ומז"פ של משטרת ישראל.  לכיתה שנשרפה נגרם נזק כבד מהשריפה, וכן נזק משני כתוצאה מעשן ופיח נגרם במקומות נוספים במבנה.


 
 מנכל עמותת ידי ביד המפעילה חמישה בתי ספר דו לשוניים בישראל ובהם בית הספר בירושלים, שולי דיכטר, מסר בתגובה להצתת בית הספר:"זו אינה ההתנכלות הראשונה לבית הספר ולמפעל של השותפות האזרחית שלנו. גם אם יצליחו ללכלך את קירות בית הספר לא יצליחו להחריב את המפעל. מלבד גינוי חריף אנו מזמינים את כל הציבור בישראל להצטרף אלינו לבניית שותפות אזרחית בין יהודים וערבים בישראל. נמשיך לפתח את המפעל החינוכי והחברתי שלנו בו לומדים מידי יום כ-1200 תלמידים, מלמדים כ-200 מורים ומעורבים אלפי בני משפחות וחברים. הלימודים יתקיימו מחר כרגיל ותלמידי כיתות א' שניזוקו ילמדו בחדרים אחרים".



 
שר החינוך שי פירון גינה בחריפות את המקרה ואמר כי: "מדובר במקרה אלים, נפשע ונתעב שיש בו כדי לפגוע ולערער את יסודות הדמוקרטיה הישראלית. העובדה שמדובר בהצתה של מסגרת חינוכית הדוגלת בדו-קיום מהווה פגיעה קשה במרקם היחסים בין יהודים וערבים. המקרה חמור שבעתיים בעיקר על רקע העובדה שמבצעי הפשע בחרו לפגוע בבטן הרכה של החברה הישראלית, בגן, בו לומדים ילדים רכים ותמימים. אני קורא למשטרת ישראל לפעול באופן מידי וללא כל שהות כדי למצות את הדין עם הפושעים המתועבים". 
 

 
ח"כ ממפלגת "התנועה" עמרם מצנע הגיב את האירוע ואמר:  "פלישת האלימות הפוליטית בצורת "תג מחיר" שהגיעה לבית הספר הדו לשוני בירושלים, מנסה לפגוע בניסיון לחנך לחיים משותפים, לסובלנות ולהבנה בין יהודים לערבים בישראל. הפגיעה המכוונת דווקא במוסד חינוכי שמייצג את הרצון של שני העמים לגישור ולחינוך לשלום הנה בלתי נסבלת ועלינו לגנותה בתוקף ולעשות כל שניתן בכדי למצוא ולהעמיד את האחראים לכך לדין".

 
ח"כ איציק שמולי הגיב אף הוא  לאירוע ואמר כי: ״זו התוצאה של מדיניות ההסתה וההתלהמות של הליכוד שבמקום להרגיע ולחבר מתלהם ושופך בנזין על הלהבות. עצוב לראות איך ראש ממשלת ישראל משעבד את האינטרסים הלאומיים עבור מרכז הליכוד. היום שרפו בית ספר, מי יודע מה ישרפו בעוד שבוע נוסף של הסתה״.