אירוע דליפת גז חמור, כ-20 קילומטרים מאילת, סמוך ליישוב קטורה בעקבות התפוצצות של צינור קו צינור אילת אשקלון. בעקבות האירוע, נסגר לתנועה כביש 90 במהלך כל הלילה, בקטע שמבאר אורה ועד קטורה בשני הכיוונים. לאחר לילה שלם, כביש 90 נפתח לתנועה.
 
 
כוחות של המשרד להגנת הסביבה הגיעו למקום. אלפי הקובים של הנפט הגולמי נשפכו לאורך קילומטרים, עד לשמורת עברונה. בעקבות האירוע, עשרות תושבים ירדנים פונו מהאיזור. שלוש צעירות ששהו במקום אושפזו לאחר קשיי נשימה וכ-30 עובדים ירדניים פונו משדה התעופה הקרוב בעקבות תלונות מרובות על קשיי נשימה ותחושת עירפול.
 
 
בתחילת החודש שעבר, נהרג הכבאי סאמר עסלי ו-16 בני אדם נוספים נפצעו באורח בינוני-קל, לאחר שאירעה דליפה חמורה של גז אמוניה ממשחטת העופות "הוד חפר" שבאיזור התעשייה עמק חפר.
 
 
הכבאי הוגדר בתחילה כנעדר, ולבסוף אותר במקום ונקבע מותו. כמות גדולה של הגז הרעיל דלף מהמשחטה, מה שגרם לעננה מעל המפעל. בתחילה, פונו חנויות הסמוכות למשחטה, עד שבהמשך הוחלט על סגירה מוחלטת של איזור התעשייה ושל כביש 4, אשר נסגר לחלוטין באיזור הזה. כוחות גדולים של כיבוי אש נמצאים במקום. גז האמוניה ידוע כגז רעיל מאוד והוא מסוכן מאוד.