"הגילדה" - אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר אילן - וקורל וקסלר, יו"ר תא יש עתיד באגודה, דורשים מהנהלת האוניברסיטה
למצוא פתרון מיידי למחסור במעונות לסטודנטים החילונים. במכתב ששלחה וקסלר לנשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, נטען: "הדרת סטודנטים שאינם דתיים משימוש במעונות היא פסולה, ואין לה מקום, במיוחד במוסד חינוכי ציבורי".
 


סוגיית הדרת סטודנטים לא דתיים מהמעונות גורמת לזעם רב בקרב רבים מהם. "בשנה שעברה הגשתי בקשה לגור במעונות ונדחיתי", סיפרה ל"מעריב־השבוע" מירי סרברו, סטודנטית לפסיכולוגיה, "לא אמרו לי בדיוק מדוע, אבל ענו בתשובה שהמעונות בעלי אופי דתי וכשנרשמתי לאוניברסיטה סימנתי בשאלון ההרשמה כי אני חילונית. לכן אני נאלצת לשכור דירה משותפת עם חבר ושנינו משלמים עליה 3,400 שקלים, שזה פי שלושה ממה שמשלמים סטודנטים במעונות, לא כולל חשבונות".
 
 
"מצב שבו סטודנטים שאינם דתיים אינם רשאים להיכנס לדור במעונות בתוך כותלי האוניברסיטה נוגד משמעותית את עיקרון השוויון ואנו שוקלים פנייה לבג"צ על רקע זה", טוען אורל להב, סגן יו"ר האגודה. "לפני יותר מעשר שנים אגודת הסטודנטים פעלה כדי לתת פתרון נקודתי בדמות פתיחת כמה חדרי מעונות שבהם מעט מיטות, אך הפתרון הוא חלקי־נקודתי וכבר אז הובטח שהבעיה תובא לפתרון בהקדם".
 

מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה: "הסטודנטים באוניברסיטה שווים בזכויותיהם אבל שונים באורחות חייהם. בשל אופייה של האוניברסיטה מאז היווסדה, המעונות שבתחומי הקמפוס יועדו לסטודנטים השומרים על אורח חיים דתי, שומרי שבת וכשרות, כדי לאפשר חיים משותפים נוחים, ללא הפרעה וכדי להבטיח אורח חיים דתי למתגוררים בקמפוס. האוניברסיטה פועלת לפתור את מצוקת הדיור לסטודנטים".