עשרה ימים אחרי אסון זיהום הנפט בערבה, קיבלה הממשלה סקירה על פעולות השיקום באזור מסגן השר במשרד רה"מ, ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד). אקוניס מונה לתפקיד ממלא מקום השר להגנת הסביבה על ידי נתניהו, חמישה ימים אחרי האסון, בעקבות ביקורת ציבורית קשה. אקוניס בישר לשרים כי הוסר החשש לזיהום מפרץ אילת ממי הגשמים המזוהמים בנפט, שהיו עלולים להגיע למפרץ בעקבות מזג האוויר החורפי. 

לדברי אקוניס, הקמת סכרי העפר והחפירות במסלול השטפונות משמורת עברונה, שנפגעה אנושות מהזיהום למפרץ אילת, מנעו בסופו של דבר את התפשטות הנפט מעבר לאזור המזוהם. לאחר השלמת שאיבת הנפט ופינוי רוב הקרקע הפגועה, עיקר המשאבים יופנו אל פעולות השיקום הארוך של השמורה עצמה, שתישאר סגורה למבקרים. במהלך הימים האחרונים ירדו בערבה הדרומית גשמים קלים בלבד, שלא גרמו לשטפונות או לנזקים נוספים. 
סגן השר אקוניס יציג בישיבת הממשלה הבאה תכנית לשיקום האזור, המתגבשת בימים אלה במשרד להגנת הסביבה וברשות הטבע והגנים הלאומיים. נתניהו התייחס לסגירת השמורה למבקרים, ואמר כי "ישנה חשיבות גדולה לשמירה על בריאות הציבור ומניעת כניסת מטיילים לשמורה". 



 האסון האקלוגי בעברונה, בשבוע שעבר. צילום: המשרד להגנת הסביבה

החקירה הפלילית בה פתחה המשטרה הירוקה, שפועלת תחת המשרד להגנת הסביבה, עדיין לא הגיעה לשלב המסקנות בשאלת גורם הדליפה והאשמים במחדל. המשטרה הירוקה החרימה בשבוע שעבר את קטע הצינור הפגום של קצא"א כראייה בחקירה שהיא מנהלת, ואסרה על החברה להשלים את שיקום התשתית ולהשמיש אותה בחזרה עד לקבלת אישור מפורש מהמשרד להגנת הסביבה. 
אבל יש מי שלא מממתינים לתוצאות החקירה. עמותת "אדם, טבע ודין" הקימה מטה חירום מיוחד, על מנת לפעול משפטית וציבורית בנוגע לאסון ולמנוע מקרים כאלו בעתיד: "אנשי העמותה בוחנים נקיטת הליכים משפטיים ופליליים נגד חברת קצא"א אשר אחראית לאחד ממחדלי הזיהום הקשים ביותר בתולדות המדינה. מטה החירום פועל כדי לחייב את קצא"א להסיר לאלתר את האיפול והחיסיון שבהם היא פועלת ולחשוף את המידע אודות החקירות המתנהלות נגדה" אומרים ב'אדם, טבע ודין'.
יצויין כי במשרד להגנת הסביבה מדגישים כי חקירת המשטרה הירוקה בעיצומה וכי תוצאותיה יכולות להביא גם להעמדה לדין. אך בשל החיסיון של קצא"א בקהילת ארגוני הסביבה, מודאגים כי ראשי החברה יחמקו מאחריות, לכן הוחלט גם על בחינת הליך משפטי נפרד.
המשרד להגנת הסביבה מקיים ניטור עקבי של זיהום האוויר באזור עד כה, בעיר אילת וביישובי הערבה הסמוכים לאזור- הבדיקות יצאו תקינות. עם זאת, הערכים של החומר הרעיל בנזן, הידוע כחומר מסרטן, עדיין גבוהים בשטח השמורה. גם הפגיעה הקשה בבעלי החיים באזור המזוהם עצמו מאיימת להתרחב. מנתונים שהוצגו לשרי הממשלה עולה כי בימים אלה עוברות כחצי מיליארד ציפורים נודדות מעל ישראל בדרכן לאפריקה. לציפורים אלה אין חוש ריח וישנו חשש כי הן ינסו לשתות מהנפט, שלא ניתן לפנות או לשאוב אלא מהאזורים הפגועים. כדי למנוע מהציפורים לחנות באזורים המזוהמים, הציבה רשות הטבע והגנים פקחים בשעות הלילה בשמורת עברונה. בנוסף, אנשי הרשות אוספים את זרעי עצי השיטה, אשר נספגו בנפט על מנת למנוע הרעלת בעלי חיים שינסו לאכול אותם.