המקורב לשר החוץ אביגדור ליברמן שנחקר במהלך היום באזהרה בפרשת השחיתות בה מעורבים בכירי 'ישראל ביתנו' הוא משה ליאון, כך הותר הערב (ראשון) לפרסום. ליאון היה מועמד לראשות עיריית ירושלים בבחירות האחרונות ובעבר כיהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו. 



ליאון זומן לחקירה לאחר שפרטים שסיפק ככל הנראה אחד מעדי המדינה בפרשה הצביעו על כך שלט מעט מטובות ההנאה בפרשה שונעו על ידי ובאמצעות ליאון.  



על פי החשד, סייע רו"ח ליאון באמצעות קשריו עם השר אביגדור ליברמן, לסכל הצעת חוק שהעלה ח"כ מיקי רוזנטל, המכונה "חוק רוית פורן", שעיקרו הגדלת הסיוע הרפואי. בתמורה לפעילותו קיבל, על פי החשד, ליאון סכום הנאמד בכ-150 אלף שקלים. במשטרה גם מעריכים כי מעורבותו של רו"ח ליאון, מבעליו המרכזיים של משרד ליאון אורלציקי ושות' - אחד ממשרדי הרואה חשבון הגדולים בישראל, היתה גדולה פי כמה ובעלת השפעה דומיננטית ומכרעת. 

 
מסביבתו של משה ליאון נמסר בתגובה: "בהמשך לפרסומים היום, מבקש משה ליאון להבהיר כי הוא נחקר במהלך היום, ושיתף פעולה באופן מלא לכל אורך החקירה וכי החוקרים נהגו בו בצורה עניינית והוגנת, ובסוף החקירה הסכים לבקשת החוקרים למעצר בית של ארבעה ימים".

ח"כ מיקי רוזנטל הגיב לחקריתו של ליאון עוד בטרם הותר לפרסם את שמו: "לא הייתי צריך חלקירות במשטרה על מנת לדעת שחלקים במפלגת ישראל ביתנו פועלים כארגון פשע. ראיתי זאת במו עיניי".


לטענתו, ליאון "קיבל כספים מגורמים כלכליים איטרסנטיים וסגר עסקאות עבור הלקוחות שלו יחד עם צמרת ישראל ביתנו, בניגוד לאינטרס הציבורי".

ח"כ מיקי רוזנטל. צילום: פלאש 90

ימים ספורים לפני פיזור הכנסת, פוצץ ח"כ מיקי רוזנטל את פרשת ההון-שלטון שבה היה מעורבים לטענתו ליאון וצמרת ישראל ביתנו. רוזנטל חשף בפירוט את המנגנון שהוביל לטרפוד החוק להגבלת שכר הטרחה של חברות למימוש זכויות רפואיות.

לדבריו, רגע לפני ההצבעה בקריאה שניה ושלישית על החוק שזכה לתמיכת כל סיעות הבית, מנע השר אביגדור ליברמן את ההצבעה על החוק לאחר שהופעל על ידי מקורבו, ליאון.

במסיבת עיתונאים שכינס רוזנטל הוא טען כי מדובר ב"מקרה מקומם של קניית החלטות שלטון על ידי בעלי ההון", והוסיף: "אני מעודד את המשטרה להעמיק את החקירה ולא להיכנע לאיומי הסרק של אביגדור ליברמן. זו לא חקירה פוליטיות זו חקירה לביאור קיני השחיתות במוסדות השלטון בישראל".