שופט בית משפט השלום בתל אביב גיא היימן האריך את מעצרו של עופר צברי, מנהל קבוצת הכדורגל של הפועל פתח תקוה , עד ליום ראשון בחשד שנמלט משוטרים ובדרכו דרס את השוטרת נוי זיתון, שנפצעה באורח בינוני.


השופט, שתחילה הטיל צו איסור פרסום על שמו של החשוד, נעתר לבקשת נציג התקשורת אבי אשכנזי, והורה על ביטול הצו.


פרקליטו של החשו,ד עו"ד משה יוחאי, תהה בבית המשפט על ההמולה שזרעה המשטרה ועל הדרך שבה ביצעה את מעצרו של מרשו. "מותר במדינה שלנו לעמוד בחניון עם גבר נוסף ברכב, אין בזה כל עבירה. לעצם טענות המשטרה עולות לא מעט שאלות שכן החשוד מכחיש שדרס את השוטרת, מודה שנלחץ והחליט להימלט מהמקום בשל העובדה שעבורו זה המפגש הראשון עם המשטרה. הוא נכנס לרכב והחליט לברוח מהמקום אבל לטענתו לא דרס. הגרסה של המשטרה גם לא מסתדרת עם הדיווח שלה לפיה השוטרת ירתה לעברו. אם הוא דרס ופגע בה איך היא נעמדה על רגליה וירתה לעברו".


טענתו של הפרקליט, לפיה מרשו מציין כי מעבר לשוטרת בוצע ירי של שוטר נוסף הוכחשה בתוקף על ידי נציג המשטרה בדיון. במהלך הדיון פנתה לעברו של צברי רעייתו בקול חנוק וביקשה ממנו. "תבטיח לי שלא תעשה שטויות".


הרעייה, כמו מקורביו של צברי מכירים אותו כרגיש מאוד ופגיע ולכן הם חוששים שינסה לפגוע בעצמו. "למרות הגודל שלו הוא אדם צנוע שרגיש לסביבה ולמה שאומרים. יש כאן סיפור לא נעים בכלל.  זהסרט אימה שגם החברים, המכרים ומועדון הפועל פתח תקוה נקלע לתוכו. נקווה שהימים ישנו מעט את העובדות וצברי יצליח להוכיח את טענותיו" אמר מקורב לקבוצה ולמנהל.


לדיון בבית המשפט הגיעו גם מנכ"ל הפועל פתח תקווה יורם עינב, שהיה זה שסיפר אתמול לרעייתו על מעצרו של בעלה וכן מאמן הקבוצה עידן בר און, שנמצא בקשר הדוק עם צברי והחליט להביע תמיכה בשעת צרה.


בסיומו של דיון קבע השופט גיא היימן: "מהלך האירועים מצביע על התנהלות שיש בה סכנה ממשית לשלום הציבור. אדם סביר וגם אדם שנמצא במקום חריג וקשה הוא זה שהוביל למגע הראשוני עם גורמי משטרה - לא יתנהל באופן שבו נהג החשוד".
 
צברי, מנהלה של הקבוצה שחזרה העונה לליגת העל, נחשב לאחד האנשים האהובים במועדון. הוא ידוע כאוזן הקשבת של השחקנים ובעלי התפקיד במועדון, והוא אחד האנשים הותיקים בקבוצה, שעברה לא מעט טלטלות בשנים האחרונות. בהפועל פתח תקוה סירבו להתייחס לדברים. 

אמש (ה') בסביבות השעה 18:30, שוטרי מרחב איילון עצרו לבדיקה שגרתית רכב מסוג ג'יפ, לאחר שהבחינו בגבר עירום למחצה לצד קטין. החשוד ביקש להתלבש, אבל אז התניע את הרכב וברח מהמקום תוך שהוא דורס שוטרת. לאחר שעתיים של מרדף, נתפס החשוד ליד צומת חולות והוא נמצא כעת בחקירה במרחב איילון.


במהלך חקירתו מסר מנהל הקבוצה כי הוא נלחץ ולכן עזב את המקום, יחד עם זאת הוא טוען כי לא דרס את השוטרת ולפי מה שהוא ראה היא ביצעה לעברו ירי. 

עוד הוא מוסיף כי המשטרה לא עצרה אותו, אלא הוא זה שעצר בצד הדרך בעקבות פנצ'ר שאירע לו בגלגל ואז הגיעו אליו השוטרים. הוא אומר כי הכיר את הצעיר. מנהל הקבוצה טוען כי הוא מוכר כאדם שאוהב לעזור לבני נוער וצעירים ולכן נפגש איתו כדי לנסות לסייע. עורך הדין משה יוחאי, המייצג את החשוד, מבהיר: "לפני ששופכים את דמו צריך לזכור כי מלכתחילה לא היה מדובר בשום אופן בעבירת מין, בנוסף, הגרסא שלו מעלה חשדות, לכל הפחות, כי לא כל הדברים שפורסמו או דווחו התרחשו כפי שתוארו, אני מניח שהמשך ההתנהלות יביא לבהירות התמונה כולה".
השוטרת, לי זיתון

סגן ניצב, רונן אבניאלי, קצין חקירות מרחב איילון אמר הבוקר בגל"צ על האירוע: "החשוד אינו מוכר למשטרה. מה שאירע במכונית נמצא כרגע בבדיקה, מאז שעות הלילה אנחנו חוקרים את זה. יש לנו את גרסת הנהג ואת גרסאת הקטין, זו תחילתה של חקירה. חלק מהדברים ידועים לנו וחלק פחות.

"החשוד מתאר מצב שבו מערכת היסים או הקשר בא לידי ביטוי במגע שבסופו של דבר התבצע, חשוב לבחון ולראות את הדברים כפי שהתרחשו כלפי הקטין. ההמשך של האירוע, הבריחה והפגיעה בשוטרת הם חמורים לא פחות ואנחנו מצפים מהשוטרים שלנו שיחתרו במגע כדי לתפוס את החשוד בבריחה שלו. הוא לא התל בשוטרים אפילו לדקה אחת. 

"השוטרים שהיו בשטח ניסו לעצור אותו והוא נמלט, השוטרים פעלו נכון והוא הסתתר במקום מאוד בעייתי. כדי לאתר אותו פעלו הרבה מאוד שוטרים מהרבה מאוד יחידות ובסופו של דבר הוא נמצא במקום מוסתר ולא במקום גלוי, כשהוא מנסה להסתיר את עקבותיו. 
על מצבה של השוטרת אמר אבניאל: "שלומה של השוטרת טוב. אני מעריך שתוך זמן קצר היא תשוב לפעילות. היא פעלה כראוי ובאופן נחוש".

החשוד נהג ברכב מסוג ג'יפ. הפגיעה קרתה ברחוב הקוממיות בבת ים, ולאחר שהנהג ניסה להימלט, נורו לעברו מספר קליעים ע"י שוטר נוסף שהיה במקום. בעקבות הפגיעה נפצעה השוטרת באורח בינוני. ממד"א נמסר כי בשעה 18:30 התקבלה הודעה במרחב איילון על הולכת רגל  שנפגעה ונמצאת במצב בינוני עם חבלות בגפיים. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותה לבית החולים וולפסון. לאחר מרדף לא קצר, שלווה בנהיגה פרועה מצד הנהג הדורס, נתפס נהג, אך התברר כי הוא לא מעורב באירוע והוא שוחרר לדרכו.

מדובר בארוע חמור מאוד בו ניידת זיהתה עבירה שהתבצעה בתוך רכב ע"י בגיר בקטין. השוטר הוציא את הקטין מהרכב וזה ברח. שוטרי מרחב איילון מיד סגרו את האזור, אך העבריין הנמלט פרץ את המחסום ודרס את השוטרת. כשעתיים לאחר הדיווח על האירוע, נתפס החשוד והועבר לחקירה. 

מפקד מרחב איילון, נצ"מ נתן בוזנה, סיפר אמש: "השוטרים ביקשו מהחשוד לפתוח את החלון, כיוון שהם צריכים לברר פרטים. במהלך דין ודברים הבחור זוהה עם בחור נוסף. הבגיר היה עירום ואנחנו לא מבינים לגמרי מה הם עשו בתוך הרכב, בשלב שבו השוטרים רצו לעצור אותו ולבקש את זהותו הוא החל להימלט, נסע לכיוון מחלף קוממיות, השוטרים דלקו אחריו ובמרכז הכביש הוא פגע בשוטרת. מצבה קל עד בינוני. אנחנו מאותו רגע החלנו במצוד נרחב בכל הגיזרהכולל מחסומים עם המחוזות השונים וכעת אני יכול לבשר לכם שלפני כמה דקות הוא נעצר בחולות באיזור ראשון וכוחות מרחב איילון ימשיכו את חקירתו".

השוטרת שנפצעה ושברה את האגן היא נוי זיתון, אביה, ששמע על האירוע והגיע לבית החולים סיפר:  "אני מדבר איתה כל שעה כמעט ושואל לשלומה. בשש בערב היא לא ענתה והתחלתי לדאוג.  גלשתי באינטרנט וראיתי דיווח על שוטרת בת 19 שנדרסה.  בלב שלי ידעתי שזו היא.  נכנסתי לרכב, בדרך הצלחתי לאתר את הקצינים שלה שסיפרו לי מה קרה והרגיעו אותי".