היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז מרכז במשטרה פענחה את רצח בוסיינה אבו-גאנם שבוצע לפני כחודש וחצי. אבו גאנם נורתה למוות במוצאי שבת ה-25 באוקטובר בעת שישבה ברכבה ברחוב האשל ברמלה. 

חקירת הפרשה נוהלה תחת מעטה של צו איסור פרסום, ובמהלכה גבו החוקרים עדויות מעשרות עדים וכן בוצעה חקירה טכנולוגית-מודיעינית. כבר בראשית החקירה הצליחו החוקרים לאתר קרובת משפחה של הנרצחת, אשר היתה עדה ראייה לרצח ולמעורבים בו. בעקבות עדותה עצרה המשטרה את ניאז אבו ראזק, בעלה בן ה-35 של המנוחה, את סלאח אבו גאנם בן ה-35, בעלה לשעבר של המנוחה, ואת אחיו איסמעיל בן ה-29. 
במהלך החקירה, כך טוענים במשטרה, נעשו ניסיונות חוזרים ונשנים מצד בני משפחה שונים לשבש את החקירה, להשפיע על עדים וליצור קשר עם צוות החקירה תוך התחזות לאחר, ואף לייצר גרסאות אליבי שקריות. על פי צוות החקירה המניעים לביצוע הרצח היו בין היתר כעס על התנהלותה העצמאית של המנוחה, היבטים הקשורים בצנעת הפרט, וכן נושא הסדרי הראיה מול בעלה לשעבר של המנוחה בנוגע לילדם המשותף.  

מהחקירה עלה כי בערב המקרה ביקרה המנוחה באירוע חתונה של המשפחה, לאחר מכן הלכה לבית החולים לביקור, ומשם נסעה למתחם המשפחתי לאסוף קרובת משפחה. כאשר הגיעה עם רכבה לרחוב האשל הופיע רכב ובו ארבע דמויות. אדם אחד ירה בה בפלג גופה העליון מספר כדורים ופצע אותה אנושות. מותה של אבו גאנם נקבע בבית החולים אסף הרופא. 
אתמול, עם גיבוש התשתית הראייתית בסיוע עו"ד אור ממון מפרקליטות מחוז מרכז, הוגשה הצהרת תובע נגד שלושה מהמעורבים ברצח וכן נגד שלושה נוספים, בהם אישה, החשודים, בין היתר, בשיבוש מהלכי חקירה, סיוע לאחר מעשה והדחת עד.