הסופה כבר כאן. מזג האוויר הסוער שפוקד את ישראל צפוי להתחזק לקראת שעות הערב, כשגשמים מתעצמים בשעות אלה מהצפון עד הדרום. עפ"י השירות המטרולוגי הרוחות אף עשויות להגיע לסביבות ה-100 קמ"ש. 




בכבישים כבר החלו להיווצר פקקים גדולים ותאונות בין כלי רכב אשר נגרמו בעקבות אי שמירת מרחק. משטרת ישראל הוציאה הנחייה בה היא מבקשת מהציבור לשים לב להנחיות: "לאור אירועי העבר ניתן לצפות לחסימת צירים ברחבי הארץ כתוצאה משיטפונות, קריסת עצים ופגיעה בתשתיות. אנו נערכים לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי בימים הקרובים, בכוחות מתוגברים בצירי התנועה ועורכת הערכות מצב בשיתוף עם הגורמים הרלוונטיים: רשויות מקומיות, כיבוי אש, מד"א, חברת חשמל ואחרים וזאת כדי לשמור על שגרת החיים בצורה הטובה ביותר.


מוקדי ה-100 יתוגברו על מנת לתת מענה לפונים, משמרות השוטרים יועבו בכוח אדם, ויחידות המתנדבים העוסקות בחילוץ יערכו וישמשו ככוח כוננות לאירועים. המשטרה מבקשת לנהוג בזהירות רבה בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה. כמו כן, קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה.


גם בחברת החשמל מתכוננים לקראת ימים קשים עבור עובדי החברה, שצפויים להיות עמוסים: "במקרה של רוחות וסערות עלולים חוטי חשמל להיקרע – אם בשל הרוחות העזות, הגשמים ואם בשל נפילות של עצים, ענפים ועמודי חשמל. אנו מזהירים את הציבור לא לגעת בחוטי חשמל קרועים עקב סכנת התחשמלות - ולדווח על כך מיידית למרכז השירות 103, או למוקד משטרת ישראל 100, או באמצעות האפקליקציה של חברת החשמל בטלפון הסלולארי, או בעמוד הפייסבוק של חברת החשמל.

בחברת החשמל מבקשים מהציבור להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי הרוח החזקים ולפגוע במעופם בקווי חשמל סמוכים. נתקלתם בעצים או עמודים שאינם יציבים ועלולים ליפול, או ענפים שעלולים לגעת בחוטי חשמל, הודיעו למוקד העירוני 106 או למרכזי השירות 103 של חברת החשמל".