מה עושה אדם באמצע הלילה בתוך בית ספר בקיבוץ. גם שוטרי כפרית חוף של משמר הגבול לא האמינו כשראו אותו במו עיניהם אוכל את האוכל של המורים והמורות וגולש באתרי פורנו במחשבי בית הספר. ומה היה לו להגיד לשוטרים כשנתפס? ״אתם מפריעים לי״.

הכל התחיל בתחילת השבוע. ״קיבלנו תלונה מבית ספר סולם צור הממוקם בקיבוץ גשר זיו על פריצה לבית הספר. לדבריהם כשנכנסו לבית הספר לאחר סוף השבוע, המקררים בחדר המורים היו ריקים לחלוטין. בנוסף איש המחשבים של בית הספר גילה רשימה ארוכה של אתרים פורנוגרפיים בהיסטוריית הגלישה של אחד המחשבים״, מספר רס״מ יוסי אטיאס מש״ק חבל אשר במג״ב חוף.
כשהם פתחו את מצלמות בית הספר יחד, הם זיהו אדם שנכנס לבית הספר בשעות הלילה תוך שהוא מכבה את האורות. לאחר שהוגשה תלונה ע״י הנהלת בית הספר, החלו שוטרי כפרית חוף בפעילות חכמה לאיתור הפורץ הרעב. ביומיים הראשונים התמקם מארב סמוך לבית הספר ובתוכו, אולם לא נתקלו בפורץ שככל הנראה היה שבע מארוחת סוף השבוע. עד הלילה בשעה 2:00.

״נכנסתי יחד עם מפקד בסיס ההפעלה ערן בן ישראל לתוך מתחם בית הספר למארב חכם. קודם לכן שמתי גלאי נפח בחדר המורים, ע״מ שיתריע בעת כניסה אליו. לאחר שעתיים במארב שמענו רעשים מאזור חדר המורים העליון של בית הספר. צמצמנו לעברו והתמקמנו בנקודה שאיפשרה זיהוי המתרחש בתוכו בחשאי. בתוך החדר זיהינו אדם אשר מדליק את האור בחדר המורים. ללא כל בושה הוא פתח את המקרר והוציא מתוכו ביצים, גבינות, ירקות. דקה לאחר מכן הוא הפעיל את הכיריים החשמליות והכין את המקום לארוחת לילה״, מספר יוסי.
בשלב זה התחילו השוטרים לסגור על הפורץ הרעב. בעת שנכנסו פנימה דרך החלון הוא כיבה את האור. לאחר סריקות עם פנס יוסי זיהה את הפורץ המופתע יושב על הרצפה. כששאל אותו מה הוא עושה בתוך החדר הוא השיב באנגלית רהוטה: ״אתה מפריע לי לאכול״. הפורץ נעצר ונלקח לחקירה והמשך טיפול בתחנת נהריה. מדובר באדם בשנות הארבעים לחייו, תושב אזור מזרח אסיה, ללא אישורי שהייה בישראל.
״בשגרה אנחנו נתקלים לעיתים קרובות בעבריינים הזויים שמנסים לקחת את החוק לידיים. אולם למרות שתפסנו לא מעט עבריינים, לא נתקלתי בסיטואציה שכזו מעולם״, מסכם יוסי.

מפקד היחידה הכפרית חוף, רפ״ק ווג׳די פרהוד מציין:״ מדי יום לוחמי ומתנדבי היחידה פועלים כנגד פורצים ועברייני רכוש. אנחנו משתדלים לתת מענה מיידי ומיטיב לכל ארוע פלילי ולשמור על קשר חם עם האזרחים״.