שלושה שבועות לאחר אירוע זיהום הסביבה מהגדולים במדינה שנגרם מדליפת הנפט בערבה, חברת קצא”א (קו צינור הנפט אילת אשקלון) מפרסמת מכרז המזמין גופים מקצועיים לטפל בקרקע המזוהמת.
 
על פי נתוני המכרז, מתברר שאחד הסעיפים דורש מהמשתתפים במכרז להעביר את הקרקע המזוהמת, שהיקפה נאמד באלפי טונות, מאזור באר אורה לאתר אחד. קצא”א הודיעה כי תהיה מוכנה לפעול מול המשרד להגנת הסביבה כדי שיאשר את קליטת הקרקע המזוהמת במקום אחר. לפי תנאי המכרז, האתר שאליו תועבר הקרקע המזוהמת חייב להיות בבעלות המציע ומיועדת לשימושים מסוג זה. לצורך כך המועמדת צריכה להמציא אישור שהיא מסוגלת לטפל בקרקע מזוהמת בהיקף של עשרת אלפים טונות. עדיין לא ברור מהו האתר החלופי שאליו יהיה ניתן להעביר את הזיהום.
 
נראה כי לנוכח המרחק הקצר ממקום הזיהום לאילת (20 ק”מ), יעשו המציעים מאמץ להעביר את הקרקע לאתר חלופי קרוב ככל שניתן. אחת החלופות היא טיפול בקרקע המזוהמת במקום, כדי לחסוך את הצורך בשינועה למקום אחר. קצא”א מודיעה כי הקריטריון העיקרי לזכייה הוא היכולת להוביל את הקרקע 

המזוהמת לאתר חדש במחיר הובלה נמוך ככל האפשר.
 
המכרז מתפרסם לאחר שלחלק משמורת עברונה נגרם נזק בלתי הפיך ולאחר שנעשו מאמצים לצמצם את ממדי הנזק הסביבתי (בין השאר באמצעות הקמת סוללת עפר במפרץ אילת). המכרז נועד להשיב את האזור לקדמותו ולמנוע נזקים נוספים לסביבה. המועמדים יכולים להגיש את ההצעות למכרז עד מחר.