התפוצץ המשא ומתן בין משרדי האוצר והבריאות על כיסוי הגירעון בבתי החולים הממשלתיים. אחרי שנראה היה כי מסתמנות הסכמות שיובילו להזרמת מאות מיליונים נוספים לבתי החולים הממשלתיים שנחוצים להמשך פעילותם הסדירה, התברר כי האוצר דורש להתנות את העברת הכספים כהלוואה אותה ידרשו להחזיר בתוך שנתיים.


מנהלי בתי החולים הממשלתיים טענו בתגובה כי הצעד רק ידחה את המצוקה אך היא לא תיפתר: "האוצר מבקש להעניק לאזרחי ישראל 'בריאות בהלוואה'. אנו מצפים לפתרון קבוע. אנחנו חוזרים ומפצירים במקבלי ההחלטות בממשלה להתערב ולמנוע את ההחלטות הכואבות המתחייבות מהתקציב הגרעוני המוכתב לנו על ידי האוצר״.


בתי החולים הממשלתיים זקוקים לסכום של 450 מיליון שקלים כדי להמשיך לקיים את פעילות בתי החולים ברמה הנהוגה עד היום. לטענת המנהלים אם הכספים לא יועברו בהקדם תורגש הפגיעה בקרב החולים - כאשר ניתוחים וטיפולים לא דחופים ידחו ויווצר מחסור בתרופות וציוד.


במשרד האוצר אומרים בתגובה כי "משרדי האוצר והבריאות ניהלו ביניהם מומ ביום חמישי האחרון אל תוך הלילה. כמו כן, נקבעה פגישת המשך לתחילת השבוע. נציגי משרדי האוצר והבריאות  ימשיכו לקיים דיונים במטרה להגיע לפתרון מוסכם לנושא הגירעון בגין החריגה התקציבית של מספר בתי החולים מהתקציב שאושר להם על ידי הכנסת. במסגרת זו, נבחנות מספר אלטרנטיבות במטרה להגיע לפתרון המחזק את הרפואה הציבורית מבלי לפגוע במגבלות התקציב ובתמריצים הכלכליים במערכת הבריאות".