ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, ובכירים נוספים בעירייה עוכבו הבוקר (שני) לחקירה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה. החקירה החלה מיד אחרי הבחירות לפני כשנה, בשל חשד לעבירות שוחד בחירות חמורות.



הבוקר פשטו החוקרים על משרדיהם ובתיהם של המעורבים ועיכבו לחקירה 20 חשודים, ביניהם כאמור ראש העירייה המכהן. החקירה עסקה בחשד לשחיתות ומעורבות של גורמי פשיעה במערכת הבחירות האחרונה לטובת זכייתו של אחד המועמדים בבחירות. במסגרת החקירה הצליחו החוקרים לסכל ניסיון "חדירה" של גורמים מארגונו של עמיר מולנר לתוך המנגנון העירוני ברמת גן. 

במשטרה מציינים כי ביאח"ה מתנהלת החקירה בשיתוף פעולה עם יחידת יהלום וחקירות מע"מ ברשות המסים שעניינה חשד לביצוע עבירות שוחד, קבלת שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות של הלבנת הון ועבירות מס על ידי בכירים בעיריית רמת גן לרבות ראש העירייה המכהן ומעורבים נוספים, חלקם אינו מעוסק בעירייה. בין החשודים מנהלי אגפים, אנשי עסקים ופעילים פוליטיים.
 

מהחקירה עלה החשד לפיו אותם בכירים בעירייה הבטיחו משרות בעירייה וכן מסירת עבודות לחברות קבלניות בבעלות אותו ארגון פשיעה כביכול תוך זכייה במכרזים שיוטו לטובת הזוכה. כל זאת בתמורה לסיוע במהלך מערכת הבחירות האחרונה ובחירתו של אותו מועמד בבחירות שהתקיימו באוקטובר 2013. היועץ המשפטי לממשלה ומפכ״ל המשטרה עודכנו בפרטי החקירה המנוהלת.

עפ"י החשד, במהלך מערכת הבחירות וניהול הקמפיין של ראש העירייה, התחייבו זינגר ואחרים לתת העדפה ולגייס עובדים מתוך הפעילים, במידה והוא ינצח. כמו כן, הובטח גם לקבלנים, יזמים ואנשי עסקים להיות חלק מהמכרזים. עפ"י החשד, חלקם העמידו את העסקים שלהם, מימנו דברים שקשורים בקמפיין הבחירות כשכמו כן, עלה החשד לפיו עובדים בכירים צורפו לעירייה, חלקם באמצעות מכרז לכאורה, "הקריטריון" העיקרי היה מערכת הקשרים עם ראש העירייה, המכרז נתפר עפ"י אותו אדם שרצה להיכנס לעירייה.
 
עוד עולה כי מי שעומד מאחורי משרד פרסום וייעוץ אסטרטגי קיבל לכאורה, עפ"י החשד, התחייבות כי במידה והוא יזכה בבחירות, הוא יטפל בכל ההפקות ונושא הפרסום של הרשות. מדובר בדמות מוכרת, שבעצם צורפה לעבודה במסגרת העבודה בעירייה מאז הבחירות. במהלך החקירה הסמויה התחקו חוקרי היח"א אחר חשדות כבדים לפיהם מנסה ארגון הפשיעה של עמיר מולנר להשתלב בתוך מערך הפעילות ר"ג במסגרת הקמת השוק ומיזמים נוספים. 
 
כמו כן, עלה החשד כי גורמים מתוך הארגון היו אמורים לזכות במשרות בעיריית רמת גן. החקירה גם העלתה חשד שאינו קשור דווקא לראש העירייה, לפיו מנהל פיקוח ובנייה, שעוכב גם כן לחקירה, פעל במתן היתרים ורשיונות לבנייה, שלא עפ"י הדין מקבלן בכיר, שגם הוא עוכב לחקירה. בין המעוכבים, גם מנכ"ל בית עמנואל, יאיר דמארי, שעפ"י החשד, מעורב גם הוא. בית עמנואל נחשבת לחברת בת עירונית, שעפ"י החשד, הצטרפו לשם עובדים גם כן.

בידי החוקרים שני מקרים של עובדים שהצטרפו לעירייה אחרי הבחירות. על פי החשד, הם הצטרפו בשל התחייבויות קודמות ולא הודות לכישוריהם. עם זאת, ייתכן שבמהלך החקירה ניתן יהיה להפריך את החשד.