נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, מתח הבוקר (שני) ביקורת על החשכת המסך של ערוץ 10 אמש. לדברי ריבלין, "החשכת ערוץ טלוויזיה היא צל על הדמוקרטיה הישראלית, בוודאי בתקופת בחירות". ריבלין ציין כי בשל התחרות המצומצמת בשוק התקשורת הישראלי אובדן של ערוץ שידורים איננו בא בחשבון, "בפרט בתקופה בה אנו נדרשים להיחשף לקשת הדעות והעמדות."

הנשיא הבהיר כי חובות צריך לשלם, אך ראוי למצוא פתרון, גם אם זמני, למשבר הנוכחי שימנע את סגירת הערוץ, לפחות עד לכינונה של ממשלה חדשה. "שיח דמוקרטי מגוון הוא תנאי לדמוקרטיה בריאה. תהא אשר תהא דעתנו על המגוון הנוכחי, הרי שהדרך ליצירתו בוודאי אינה עוברת דרך סגירת ערוצים", כך ריבלין.
 

בתוך כך, התברר כי עובדי ערוץ 10 החליפו אמש את תמונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהופיעה בשיקופית המחאה שהקרינו אמש, עם החשכת הערוץ, על פי דרישתו של מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי. 



גם יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, התייחס הבוקר למשבר בערוץ 10, וקרא לנתניהו להתערב במשבר ולאמץ את המתווה להצלת הערוץ שהוכן במשרד האוצר עת כיהן לפיד בתפקיד: "נתניהו סוגר חשבונות אישיים על חשבון הדמוקרטיה. על שולחן האוצר מונח מתווה מוכן שגיבשנו להסדרת שידורי ערוץ 10 ו-2 שימנעו את סגירת ערוץ 10 ויאפשרו לו להמשיך ולשדר".






לעומת הנשיא ריבלין, ח"כ משה פייגלין (ליכוד) הביע ביקורת דווקא כלפי הערוץ עצמו. את הדברים הבאים כתב פייגלין בעמוד הפייסבוק שלו: "מישהו יכול להסביר לי למה אני נדרש עכשיו לשלם מכיסם של האזרחים, את משכורות העתק של לונדון וקירשנבאום? את כתבות ה"תחקיר" של גדעון לוי, את קיפול דגלי הלאום על פי גחמותיו של אחמד טיבי - ושאר ירקות? היכן היו אותם אבירי "חופש הדיבור" כשעל הפרק עמד החוק לסגירת עיתון שממומן כולו מכסף פרטי".

כזכור, ועד עובדי ערוץ 10 הפסיקו אמש את השידורים, במחאה על סירובו של נתניהו להתערב במשבר המאיים על קיום הערוץ. החשכת המסך נמשכה עד השעה 6 בבוקר, ובוטלו התכניות: היום שהיה, לילה כלכלי וצינור לילה.  

 ההודעה על החשכת הערוץ, כפי שהוצגה אתמול על המסך. (צילום מסך)