לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש היום (ראשון) כתב אישום כנגד רפ"ק אורן סבאג, 40, לשעבר קצין מודיעין ובילוש בתחנת באר שבע, ציון חיון, 47, רכז מודיעין וכן כנגד יוסף בר 37, ואבי עוזרי, 49, שניהם בלשים באותה תחנת משטרה המייחס להם עבירות של חמורות הקשורות להתעללות בעצור כדי לסחוט ממנה הודאה בעבירה.

בכתב האישום אותו הגישה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה באמצעות עו"ד איילת רזין בית-אוֹר ובו היא טוענת כי סבג וחיון התעללו נפשית וגופנית בחסר ישע כשהם האחראים עליו וכן השתמשו באלימות ואיומים בפגיעה בגופו כדי לסחוט ממנו הודאה בעבירה או מידע בדבר עבירה.
יוסף בר ועוזרי מואשמים בתקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות והפרת אמונים.


באוגוסט 2011 נעצר אדם בחשד להחזקת רכוש גנוב (צרור תכשיטים), נכתב בכתב האישום ולאחר שנלקח לתחנה הוא הוכנס אל אחד החדרים ואז ללא כל סיבה, הטיחו אותו הנאשמים בעוצמה בקיר. מיד לאחר מכן החלו נאשמים בר ועוזרי, להכות אותו באגרופים ולבעוט בו בכל חלקי גופו וגרמו לו לחבלה בעינו.
הפרקליטות טוענת בכתב האישום כי בהמשך הועבר העצור למשרדו של רכז המודיעין לתחקור והושב על כיסא, בעודו כבול בידיו. "בשלב מסוים נטל חיון אלה עטופה בניירות עיתון מהודקים באמצעות נייר דבק והחל להלך סביב העצור,  תוך שהוא מניף את האלה בתנועות מאיימות אל עבר צווארו".

עוד נטען כי חיון העביר את העצור אל משרדו של קצין המודיעין והבילוש בתחנה סבאג, שם ניגש סבאג לעבר הקומקום החשמלי שהיה מצוי במקום ולחץ על מתג ההפעלה.

"משהגיעו המים לכדי רתיחה, מזג קצין המודיעין והבילוש את המים הרותחים לתוך כוס פלסטיק. כשהכוס המלאה בידו, ניגש סבג אל העצור שישב על כיסא כשהוא כבול בידיו, ובנוכחות חיון, שפך את המים הרותחים על מכנסיו של העצור. העצור, בתגובה, זעק מכאב. סבג חזר על המעשה ארבע פעמים במהלך התחקור" נטען בכתב האישום. עוד טוענת התביעה כי העצור, שלא יכול היה עוד לשאת את הכאב החל להשתולל ולצעוק ושפתיו החלו לרעוד. 

הנאשמים הוציאו את העצור אל חדר המדרגות והורו לו לשבת ולהמתין מחוץ למשרד. מאוחר יותר הובילו אותו שניים מהנאשמים לבית החולים לקבלת טיפול.
בדרכם לבית החולים, סיפר להם העצור כי שפכו עליו מים רותחים בתחנה והשניים אמרו לו כי הם אינם מאמינים לו. על פי כתב האישום. "כתוצאה מן המעשים נגרמו לעצור כוויות מדרגה 2".

עוד נכתב בכתב האישום כדי לטשטש את מעשיהם החמורים לכאורה "עם שובם לתחנה, הורה סבג  לחוקר לגבות מן העצור הודעה משלימה ביחס לכוויות שנמצאו בגופו. בגלל שפחד מהנאשמים, הוא מסר לחוקר כי כוויותיו נגרמו לו לפני הגעתו לתחנה. לאחר המקרה איש מהנאשמים לא דיווח על אשר אירע, ולא רשם דו"חות פעולה על הארוע, כמתחייב".