בית משפט השלום בכפר סבא גזר הבוקר (רביעי) 88 חודשי מאסר בפועל על פזית ולד, עובדת "יס" לשעבר שהורשעה בגניבת עשרות מיליוני שקלים מהחברה. "מעשים מסוג זה ראויים להוקעה ולענישה מחמירה״, כתב השופט מיכאל קרשן בגזר דינו.

בגזר הדין מתוארת הדרך בה פעלה ולד כדי לגנוב מיליוני שקלים מהחברה: ״מתוקף תפקידה בחברה, הורשתה הנאשמת ליצור כרטיסי ספק, להנפיק המחאות של החברה ולבצע פעולות שונות בכרטיסי ספק. החל מיום 25.9.2000 ועד ליום 22.1.2014 פעלה הנאשמת באופן רציף ועקבי, בשיטתיות ובתחכום, על מנת ליטול לחזקתה מיליוני שקלים מכספי החברה". התקופה אליה מתייחס כתב האישום, במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים, נוגע ל- 24,382,998 שקלים מכספי החברה.


בהחלטתו כינה השופט קרשן את מעשיה של ולד "חמורים מאוד". הוא כתב כי לאורך שנים ניצלה הנאשמת את מעמדה הבכיר כמנהלת חשבונות בחברה, ואת האמון שניתן בה, על מנת לגנוב ממעסיקתה סכומי כסף בלתי נתפסים המסתכמים בלמעלה מ-24 מיליון שקלים - "כל זאת, תוך ביצוע שורה ארוכה של מעשי זיוף והלבנת הון, וכמובן מבלי שדיווחה על ה"הכנסות" הללו לרשויות המס. הוא סיכם: "מעשים מסוג זה ראויים להוקעה ולענישה מחמירה״.

בין שיקולי העונש התייחס השופט לעובדה שולד היא אם לשלושה ילדים קטנים, הצעיר ביניהם בן שנה בלבד. ״משפחתה של הנאשמת נהרסה. ילדיה יגדלו בשנים הקרובות ללא דמות אם״, הוא ציין. מצבה הכלכלי הנוכחי של המשפחה עלה בדיונים ובהחלטה על הסדר הטיעון, אז הובן כי לולד לא נותר כסף, חרף המיליונים שלקחה לכיסה, והוסכם על קנס נמוך. השופט קרשן גזר עליה קנס בסך 7,000 שקלים בלבד.